-
Men - nå lurer jeg mer og mer.
Hvorfor vil du ha TRAS - stoffene da ?
Du kan jo ha flaks at de trekker seg frivillig, og de forsvinner jo når kjertelen takker helt for seg, men det er vel ikke så helgæærent å jage dem litt også vel ?
Du sier de popper opp sånn dann og vann, men det er vel fordi de føler seg velkommen ?
Klart du kan vente til kjertelen ikke funker - da heller ikke mere TRAS, men da syns jeg du må ha en grunn.(som du klart ikke behøver opplyse)
I mellotia må du akseptere skjelvingene dine - de kan komme av stimulerende TRAS som jager kjertelen pulserende produksjon.
Jeg ser bra, men tenker ikke - Graves hypothyreose ?
Graves er en hyperthyreose.
Den er ofte kompleks i sine antistoffer,og ikke alltid så lett å lure, men jeg har aldri hørt at noen går ubehandlet.
Man prøver jo nettopp under behandling med thyreostatika at den ikke skal bli en hypothyreose, for det kan den.
Men arrester meg gjerne, jeg har ikke satt meg særlig inn i dette.
-
Anne Ma :D
Har du tatt CT av hypofysen?
Når dere snakker om det nevrologiske... Var det ikke noe jeg var inne på der mht om sykdommene startet i hjernen eller hvor jeg var inne på det...? Eller hypothalamus....
Men da er det snakk om sekundær eller tertriær hypothyreose i tillegg til TRAS din og Anti-TG'en din, Anne Ma.. Hvor komplisert går det an å bli.. ;)
Men har du i det hele tatt egentlig fått noen som helst forklaring på hvorfor du har lavt stoffskifte? Hvis ikke, synes jeg du skal insistere på CT av hjernen. Og når det gjelder det nevrologiske, så bør du jo også få tatt MR av hjernen.
Og god, god bedring vennen!
(Nå begynner jeg å bli alvorlig bekymret her, men det går nok bra. "Betryggende" at du har hatt det så lenge, men nå er det jo verre. Du må love å ta det med ro nå til de finner ut av dette.)
-
Men nå skal dere ikke ta helt av her :lol: ;)
Graves Hypotyreose er noe de kaller folk som har lavt stoffskifte som også har TRAS. Det er faktisk Graves Hypotyreose også! Fortalt av indremedisiner på Aker. Jeg har vanlig primær Hypotyreose så langt jeg vet. Ikke at noen har tatt andre prøver enn blodprøver.
TRASen til folk som meg blir ikke behandlet. Det er vel fordi den er blokkerende. Om man blokkerer mer blir jo stoffskiftet enda lavere. Sist jeg tok TRAS prøve var jeg innen for referansen, derfor lurte jeg da jeg ble så dårlig med fine prøver om TRASen kunne ha blitt aktivert på nytt. Mener de overlever i systemet i 180 dager.
Når det kommer til scanninger osv blir det nok en oppgave for nevrologen tenker jeg. Og jada du trenger ikke være redd for at jeg skal ta det piano. Holdt på å kolapse ute i gata i går ;) Vil ikke oppleve det igjen ;)
-
Huff og huff, er det noe rart vi blir bekymret...? :shock:
Jeg har hørt om folk som går på Neo-Mercazole (for å slå ned TRAS) og Levaxin samtidig. Om det kan gjelde slike tilfeller som ditt, vet jeg ikke, eller om det er fordi de blir for lave i stoffskiftet pga Neo-Mercazole'n og dermed må få det litt opp med Lev. Men dette kan jo kanskje bli en aktuell situasjon for deg OM det er TRAS'en som gjør deg så dårlig.
Sist gang du hadde mye skjelvinger, hvordan var TRAS'en din da? Eller for å snu på det, hvordan hadde du det sist du hadde høy TRAS?
Kan Anti-TG gjøre deg slik?
Det derre med Graves Hypothyreose forstår jeg ikke, men, men - det får jo bli mitt problem. Det må jo bety at det finnes ulike typer TRAS. Legen min er ikke særlig keen på at TSH'en min skal under 1. Siden jeg hadde fått konstantert litt TRAS påstod jeg at denne jo kunne utgi seg for TSH (noe jeg helt løselig husket der og da), og at dermed kanskje jeg egentlig ikke hadde så lav TSH som prøven viste. Han sa at den kunne utgi seg for TSH. Og når du snakker om blokkerende og stimulerende TRAS, vel da må det jo finnes minst to typer. Men det må de vel kunne se på prøver, hva slags type det er, mener jeg?
Forresten er det ikke det beste å gå på Neo-Mercazole, om jeg husker riktig, for den kan visst ødelegge kjertelen. Er man heldig, kan man få slått ned TRAS et par ganger i løpet av livet med dette, utover det må det andre midler til - men jeg er jo i ukjent farvann ;) Uansett kan det ikke være så ille å få ødelagt kjertelen i forhold til å få ødelagt livet, for da er det kanskje lettere å dosere thyroxinet etterpå.
-
Jeg tror vel legen når han understeket idag at det ikke var stoffskiftet. Dette er for drøyt rett og slett...
Hvis vi ikke finner ut av det er det gjerne en tanke, men heller i så fall mer mot en utredning av ME eller lignede ting.
TRASen min har ikke vært høy. Det er anti-TG som har vært høyt hos meg. Nesten 3000 da jeg fikk diagnosen. De hadde falt godt i nov 2006 begge antistoffene. Da var TRASen innenfor ref. og anti-TG var halvert (ca).
-
Ja, jeg fabler og fabler... :oops:
Tror også gjerne ME, men faren med å "bare få" denne diagnosen, er at andre alvorlige ting forblir uoppdaget.
Nå skal jeg ikke mase mer....
Sorry :oops:
Og god bedring :D
-
Stina da! :D Jeg tar det ikke som masing kan du vel skjønne :D Men vil ikke at du skal bekymre deg heller!!!
Jeg tror det er viktig å finne ut om det kan være noe annet først. Er enig med deg i det. Men jeg tror det ville være utrolig vanskelig å kreve scanning av jernen osv. Jeg har jo ikke klart å komme inn til endokrinolog engang ;)
PS: Det var skjelvingen som var for drøy... (sånn at du vet det) :oops: :oops:
-
Snille venn, jeg bekymrer meg alltid for de jeg bryr meg om, det er noe hverken du eller jeg kan hindre ;)
CT tok de av meg for mange år siden, tror nok det var pga mye hodepine, og det var kanskje via endokrinologen. Jeg husker det ikke.
Når jeg spurte legen om jeg hadde ME, ble han som kjent veldig sur, men han henviste meg til MR av hjernen. Hva han lette etter, vet jeg ikke, men bildeserien han hadde bestilt var ikke nok til å avdekke MS, sa hun som satt der for jeg lurte høyt på om det var det han lette etter pga en i slekta som har MS.
Så skulle det være så vanskelig å få sjekket det kålho... øh... den vakre skallen din da.. ? http://www.cosgan.de/images/midi/figuren/d050.gif
Håper inderlig du kommer inn snart da, haste-henvisning sa du? Ring og spør når du kan forvente å komme inn. Og ring øyeblikkelig hvis det blir for ille slik at du kan bli innlagt.
Både bekymrer meg, bryr meg og ønsker deg aaaaalt det beste, så det så http://www.cosgan.de/images/midi/liebe/a060.gif
-
Kålhodet kunne nok trenge en sjekk ja :lol:
Men, om de som holder på med slik synes det er nødvendig er nok desverre en annen sak. :wink:
-