Sitat:
Opprinnelig skrevet av Stina
Jeg er IKKE glad i havregrøt, begynte først å spise det for noen få måneder siden. Trodde jeg skulle spy, klarer ikke så veldig godt konsistensen, så jeg har mye kanel, smør og rosiner på.
Har du forsøkt med et lett dryss sukker og så litt melk på? Og å koke den på melk, evt. halvparten hver av melk og vann? Og den skal ikke være stiv at du må grave den ut av kjelen, du skal kunne helle den ut. Synes vi, da.
Sitat:
Dessuten, når det gjelder middag og grønnsaker i det hele tatt: Kan egentlig ikke spise grønnsaker før på kvelden hvis jeg ikke skal ut mer, for jeg får så mye luft i magen av det at jeg fiser mye og illeluktende :oops:
Det der er vanligvis et problem bare hvis man får i seg for lite. Har man et jevnt og daglig inntak pleier magen bli bedre enn før, og det med luft og slikt gir seg etter en uke eller to.
Det er bare fiberen som begynner å jobbe, og fiber trenger de fleste mer av.
Sitat:
Kjøtt spiser jeg ikke pga alt dyreplageriet, dessuten er det forferdelig tungt å fordøye, fikk ofte halsbrann når jeg spiste kjøtt. Og når jeg var på Skogli helse- og rehabiliteringssenter lærte vi at kjøtt ikke var bra for oss, kunne f.eks. gi urinsyregikt, og jeg ble mye bedre på dette oppholdet. Så jeg tror faktisk ikke at kjøtt er så veldig bra for oss mennesker.
Mulig, selv spiser vi mest kylling og fisk og sjelden rødt kjøtt.
Men enkelte vitaminer finnes det mest av i storfekjøtt, f.eks. B-vitamin, og det er en grunn til at mange vegetarianere lider av alvorlig b- og jernvitamin-mangel. Det er vrient å få i seg nok uten å spise kjøtt.
Sitat:
Billige egg vil jeg ikke kjøpe pga dyreplageriet også, så jeg kjøper dyre økologiske egg fra frittgående høner. 17 kr for 6 stykker.
Det må da finnes en gård ett eller annet sted i nærheten du kan handle hos? Mange som holder høns mest til eget bruk og selger litt i tillegg.
Sitat:
Når jeg har vært på trening, er jeg ofte veldig sulten og spiser da noen ganger 4-6 bløtkokte egg
Vel er det avkreftet at egg ikke er bra for kolesterolet, men dette var da voldsomt. Sikkert at det er bra?
Sitat:
--- Ja, FiberRik spiser jeg noen ganger til frokost, men det er ikke så lett å få svelget, tørre greiene,
--- Så FiberRik'en dyttes nedpå uten noenting på. Det er så tørt at jeg ikke synes noenting hjelper på det likevel.
Si meg - TYGGER du ikke, eller?
:lol:
Prøv med mager smøreost med godt med paprika eller agurkskiver på. Eller eple. Faktisk kjempegodt.
Og tygg...[/quote]