Overraskende at de i tilfelle skal fungere så raskt, men er vel kanskje som med c-vitaminer at de tas opp i kroppen med en gang og fungerer?
Printable View
Overraskende at de i tilfelle skal fungere så raskt, men er vel kanskje som med c-vitaminer at de tas opp i kroppen med en gang og fungerer?
få en ultralyd av kjertelen også for å utelukke svulst/betennelse på skjoldbruskkjertelen.
jeg hadde, og har enda samme symptomer som deg, og opererte vekk en svulst(som gjorde at prøvene svinget og ble derfor aldri skikkelig utredet)
ehm som jente digger jeg ikke kokosluktende gutter hehe.....sannsynligvis klør du fordi du har tørr hud som er et annet symptom. gå på apoteket og kjøp en parfymefri bodylotion og se om det hjelper litt.
si ifra hva prøvereslutatene sier:=)
Hvorfor har du enda de samme symptomene som meg hvis du har operert vekk en svulst?Sitat:
Opprinnelig skrevet av isa1
Alle har jo tørr hud om vinteren, men jeg har deigete hud med masse nupper som gjør at det klør....det som er så merkelig er at hvis jeg drikker en del alkohol, så er huden mye bedre dagen etterpå...noen som kan forklare det? Legger merke til det hver gang, ikke innbilning!
Nå sitter jeg å her spent å venter på morgendagen og svarene på blodprøvene mine angående lavt stoffskifte, d-vitamin mangel og eventuell binyresvikt! Endelig etter 1.5 mnd skal jeg få svar på det jeg hvertfall er bombesikker på at jeg har, lavt stoffskifte! Og hvis ikke det vises av blodprøvene, tror jeg nesten det klikker for meg!! Da trenger jeg hjelp av dere til å tolke prøve svarene mine hvis det er noen som har litt peiling? :)
Når stoffskiftet mitt er (altfor) lavt har jeg kjempetørr hud som klør noe aldeles grusomt. Kan klø så hele dynetrekket er fullt av blod dagen etter.
Det som "reddet" meg bortsett fra å få bedre kontroll med stoffskiftet var
coconut body butter krem fra The Body shop. Det hjalp fra dag en. Den er ikke så dyr heller i forhold til mange av de dyre kremene jeg forsøkte som ikke hjalp en dritt. Koster 149 kroner.
Så var jeg hjemme fra legen, skuffet over at prøvene rett og slett bare var "normale".... Svarene måtte han ringer Aker for å få da de ikke var kommet i posten ennå, så jeg får dessverre ikke lagt ut prøvesvarene her før om noen dager... Han tok dog en blodprøve til for å sjekke, men la merke til at han ikke krysset av T3 noe han mente ikke var noe man sjekket lengere, men jeg fikk han likevel til å krysse det av da jeg har lagt merke til at andre her på forumet oppgir denne verdien.
hei, om t3:
Når man har begynnede lavt stoffskifte, da skrur kroppen om metabolismen til å utnytte stoffskiftehormonene bedre ved å lage mer t3. Det kan man tydelig se på at ft4 er en del alvere enn ft3 prosentvis. Noen leger ser også på det og tar det som bevis for en begynnende hypothyreose.
ft3 vil imidlertid synke når man blir mer hypo fordi kroppen ikke lenger makter å lage nok hormon i det hele tatt.
Jeg synes det er kjekt å ha ft3-tallet for å kunne sammenligne med senere.
Og senere, hvis stoffskiftet faller nok til at man kan få behandling, kan det da være kjekt å ha de gamle ft3-tall å henvise til-- at man kan be om liothyronin eller Armour for å få opp ft3 hvis man ikke er bra på levaxin alene......
Tomat, hvilke prøver var normale? Husker ikke helt hvilke prøver som ble tatt.
Altså jeg har tatt stoffskifteprøver, d-vitamin prøver og binyre prøver nå og i følge legen var alle normale... Forhåpentligvis har jeg svarene innen fredag! Takk for hjelpa så lenge:)Sitat:
Opprinnelig skrevet av nora
Vet ikke om dette bare er tilfeldig at jeg er ekstra trøtt i dag, men til tross for normal søvntid de siste dagene hvor det var ekstra vanskelig å stå opp, greide jeg i dag ikke å stå opp til tross for at jeg sovnet kl. 10 i går som en stein....våknet i dag kl. 14.00 døds trøtt...gikk og halvsvinsa i et par timer før jeg gikk og la meg igjen og sov ytterligere 2 timer!! Og nå er jeg fortsatt helt i ørska.... hva skjer med meg?
Det går an å ha fine prøver og likevel ikke føle seg bra det har i alle fall jeg opplevd. Det kan også ta en stund fra prøvene er fine og til du selv får det bra.