Idag ble det avocado til frokost, gitt.. Ikke så værst faktisk :wink: Blir spennende det her..
Regner med å være en hyperaktiv, sosial, glad, våken sylfide rundt juletider :shock:
Printable View
Idag ble det avocado til frokost, gitt.. Ikke så værst faktisk :wink: Blir spennende det her..
Regner med å være en hyperaktiv, sosial, glad, våken sylfide rundt juletider :shock:
hei
har nå vært lenge uten nett så derfor har jeg ikke kunnet følge opp tråden.
Men nå er jeg på ferie på Mallorca og her funker det jammen bedre enn hjemme!!!
Når man holder seg under 15g karbo i døgnet kommer kroppen i ketose og da er det fettforbrenning som skjer.....og det er jo det vi trenger! vi som har endel ekstra å dra på. For å forbrenne fett må vi også innta endel fett, obs riktig fett.
Jeg tror at mitt stoffskifte påvirker forbrenningen til å være lik null, men er jeg i ketose renner kiloene av. Det er derfor jeg er så positiv til denne dietten. Det er nemlig det det er; dette er ikke en livstilsmåte å spise på men en tidsbegrenset diett til en har nådd sine mål.
Det finnes en nettside som heter Ketolyse.no Det kan man også være med i et forum
Lykke til
Hei Lisa! Greier du å trene med så lite karbohydrater? Ikke ideelt å være i ketose om man er fysisk aktiv vel?
Enig med Lisa i at lavkarbo er effektivt. Jeg har gått ned 18 kilo på Atkins samtidig som jeg startet på Armour. Vanskelig å si hva som hjalp mest?
Men så "ødela" jeg det når jeg ble gravid igjen. Og fikk bekkenløsningsplager og var sykemeldt store deler av svangerskapet. Da spratt vekta opp igjen gitt, og det vet jeg hva skyldes. Jeg spiste for mye usunt da.
Sitter på en måte fast i gamle uvaner, for vekta står fast selv om jeg fullammer. Og nå er ketose fy-fy, gravide og ammende skal ikke i ketose.
Ketose gjorde meg opplagt og mindre sulten. Men det er de første dagene som en må komme igjennom, da er en gjerne elendig med hodepine og føler seg pyton. Når ketosen er etablert gikk alt så greitt.
Men det var mye styr med maten ja. Ikke bare å ta en brødskive. Det verste var å ikke kunne bruke posesupper, sauser, gryteretter osv. Det er for mye karbohydrater i det. Alt måtte lages fra bunnen av. Og dyrt er det også. Bruker mye kjøtt, fisk, egg, og salatingredienser. Men effektivt!!!
Jeg tenker å prøve Grete Roede. Bare for å se hvordan det går. Jeg føler meg rimelig trygg på det, hun har egne oppplegg for de som ammer. Men om det er like bra som Atkins, tviler jeg på. Da blir det Atkins igjen når ammingen er over. Virkningen oppveier ulempene.
Les mer på www.lavkarbo.no hvis dere er interessert?
Da kan du ta blodprøver av leptin. Det har med metthetsfølelsen å gjøre. Jeg hadde på 2772, og det skulle være rundt 930? ca. Jeg nevnte det for legen da jeg gikk gravid at jeg ikke blir mett, men hun sa ikke no på det. Jeg kan spise til jeg blir kvalm uten å bli mett. Nå spiser jeg en porsjon og det får være det.Sitat:
Opprinnelig skrevet av nosy
Men jeg er ikke helt sikker på hvordan en får leptin ned, men tror det har med insulin å gjøre. Den er også høy hos meg, så jeg kjører på sukkerfritt nå.
Veldig interessant, baremei! Det finnes altså en forklaring på den store apetitten enkelte har? Jeg har det også sånn. Jeg kan spise 3-4 tallerkener med havregryn og surmelk uten å føle meg spesielt mett. Eller masse brødskiver av skikkelig grovt hjemmebakt brød, spelt brød eller slikt. Jeg spiser som en mann med ekstremt hardt fysisk arbeid! :oops: :oops: :oops:
Derfor hjalp ketose for meg, det reduserte sultfølelsen. Hvordan har du klart å komme dit at du spiser en porsjon? Det er problemet for meg, jeg skal ikke spise for mye men klarer ikke å la være.
Heter det leptin og står på blodprøveskjemat? Eller må det føres på for hånd?
Til Marge
Jeg har hørt at selv om kiloenen renner av enkelte når de ammer er det noen som ikke går ned i vekt før de slutter å amme. Kanskje du er en av dem?
Godt at Atkins har fungert så fint for noen av dere. For meg fungerer ikke det, men jeg håper å finne en egen diett som kan virke for meg.
Har vært i selskap i kveld og spist mye så i morgen blir det å skjerpe seg. :oops:
Min erfaring er at jeg ikke går ned i vekt uansett om jeg ammer eller ei. Nå er vesla 4 mnd og snart 7 kilo, så når jeg ikke går ned i vekt med en sånn liten sulten en, så er det ikke håp! Med storebroren brukte jeg levaxin, og gikk på Ingers rugbrød-kuren. Og da telte jeg brødskivene og juksa ikke. Gikk ned 2 kilo på 6 mnd, og amma da også!Sitat:
Jeg har hørt at selv om kiloenen renner av enkelte når de ammer er det noen som ikke går ned i vekt før de slutter å amme. Kanskje du er en av dem?
Det med vekt er jo en historie. Jeg la på meg jevnt og sakte mens stoffskifteproblemene økte. Så fikk jeg levaxin og spratt opp 10 kg til uten videre. Da var jeg postbud med gående rute, og gikk eller syklet til arbeid. (Og spiste mindre enn jeg gjør nå.) Etter armour gikk jeg først ned 18 kilo, så lå jeg der stabilt over et år og nå er det opp til nesten den høyeste vekta igjen.
Ja den vekta er det ikke lett å bli klok på. Det virker som om vi må finne den metoden som passer for akkurat meg.
Angående å trene når du er i ketose så er ikke det så bra, gå tur, svømme eller annen trim med et jevnt tempo og moderat kraft er veldig bra.
Sier meg ellers enig i alle Marge sine erfaringer med ketolysekur bortsett i fra at jeg syntes det var veldig lettvindt med den slags mat.
Ønsker alle som prøver lykke til
Jeg går på Levaxin, og de siste 6 ukene har jeg mistet 7 kg. Uten å slanke meg eller forandre noe i kosten. Så man kan ta av på Levaxin også :)