Normale stoffskifteprøver
Hei og takk for at dere tar dere tid til å svare oss "ukyndige" på området. Men det stemmer at prøvene ble tatt om ettermiddagen. Skal huske på det neste gang. Men dette med antistoffer; hvis det er slik at om du har utslag på dette, så betyr det at kjertelen er i ferd med å ta kveld ? Hvorfor blir da ikke denne prøven tatt rutinemessig hos de som har f.eks høy TSH ? Er det kun et spørsmål om penger eller? Kan det være at legen ikke vil ta denne prøven ? Jeg forstår jo forsåvidt at leger kan avvente situasjonen ved å se om endringen kan være forbigående, men hvor lenge mener de at man skal gå og "hangle". Jeg må vel være så ærlig å si at jeg ikke tror at de hadde vært så utholdende om det hadde vært deres egen helse det var snakk om. Skal prøve å lese litt om dette med subkl. hypo, om jeg finner frem på den linken du nevner Nora. Ellers så skjønner jeg jo at jeg kan få et problem overfor legen om jeg velger å "prøvemedisinere" meg selv. Men hadde da tenkt å starte med 25 µg om dagen i noen uker, og så kanskje forsiktig øke til 50 µg. Antar at jeg enten får en reaksjon (bedre eller verre) etter noen uker eller ikke merker noen ting. Da kan jeg vel forsåvidt bare kutte ut. Eller?