-
Hei! :D
Litt på siden dette, men ser at du har redusert Armourdosen din vesentlig N`Finn. Blir du ikke lav på energi når du senker inntaket så mye? :)
Ellers til temaet.: Jeg har ikke tatt av noe særlig etter at jeg gikk over til Armour, men har bare holdt på i ett par mnd. Håper jeg kan ta av litt :)
-
til `n`Finn
Hvor lang tid gikk det fra du startet med Armour til du gikk ned i vekt. ?Dette med at noen går opp virker skremmende for jeg vil absolutt ikke opp i vekt, det er nok å ta av for å si det sånn. :(
-
Har plukka fram "kurven" fra den tia for å gi dere et korrekt svar : Jeg var veldig usikker for jeg hadde hørt så mye rart om Armour så jeg gjorde det slik at jeg sluttet helt med alt i 2uker. Da holdt jeg vekta og de 2 første ukene på Armour skjedde det lite, men da tok jeg bare 0.5Grain. Så økte jeg dosen med 0,25Grain hver uke ! og da datt vekta fra 83 til 73 på 3 uker. Og det samtidig med at jeg spiste mye mere enn før. Etter litt opp og ned med dosen det første året var vekta til jul 70kg og etter noem mnd til 67,5kg. det er et år siden nå, og vekta gikk opp da jeg hadde den høye dosen og enda litt til nå som jeg reduserer dosen, så nå er den ca.71, men skal nok ned på 68 for å være i løpeform, men trives ok nå også. Jeg kom dit jeg trives ganske fort synes jeg.
Jeg er ikke blitt "lav". Jeg føler meg faktisk heller litt "høy". Det kommer sikkert av at jeg har tatt for mye en stund og det henger ganske lenge i.
Det er mulig at det viser seg at det jeg tar nå blir for lite med tia, men det er vel ikke andre måter å gjøre det på ?
-
Finn, det er noen interessante betraktninger om doser etc om Armour på den linken jeg la ut, Gaby's artikkel. Det står helt til slutt der.
Gaby bruker mindre doser enn det er rapportert om i eldre litteratur, og lurer på om det har noe med ting som hindrer celleopptak å gjøre, han behandler pasientene mot candida og annet.
http://www.thorne.com/pdf/journal/9-2/h ... ism9-2.pdf
Jeg kopierte litt til
http://home.no.net/ngrondal/armour_hvordan.htm nederst på siden.
-
Å HERREGUD,SKAL DA INTET VÆRE HELLIGT???? :shock: :shock:
OPP I VEKT MED ARMORN??? Det er jo det som skal være trumf-esset mitt for å bli mager :!: :!:
-
Morn Morn Heisann !
Intet er hellig vel ? Bare inne i hue på dem som trur ?
Her "ute" er det nok bare harde, kalde, kjedelige fakta som teller.
Og alle dem er visst ikke funnet enda ?
Nora, det var skikkelig mye interessant på sia di. Må innrømme at det er lenge siden jeg har vært innom den for jeg har ikke vært i særlig leseform på lenge. Jeg trenger oppdatering å mye og skal lese alt på sia di !
Tillfellet mitt er nok ikke helt typisk etter hva jeg leser om andre. Anti-TPO har vært negativ hele tia, men i fjor tok jeg en sjekk, og da var den 80. TG=neg.
Symptomer er nok mye likt, men har jo aldri klart å ha en dose lenge da, og nå viser det samme seg vel på Armour også kanskje ?
Noe atypisk var det vel også at jeg ofte gikk med høy TSH, for da fikk jeg andre symptomer - liksom for å få fri litt fra dem jeg hadde.
Men kan ikke lese nå i finværet. Får være måte på :)
-
Hvordan finner man ut hvor mye Armour man skal ha er det som med Levaxin etter vekt. Jeg bruker litt midre enn det jeg burde etter vekta da, men likevel har jeg litt høye prøver ( ikke sånn at jeg tror det gjør noe) Tok mer tidligere men da ble T4 40 (12-22) og livet ble et h...Tillater meg å spørre dersom jeg får Levaxin da og legen ikke har peiling på dosering.
-
Du bruker Levaxin du cathrin ? Og lurer på å prøve Armour ?
Vil anbefale deg en cocktail nå jeg da. Legene ved balderklinikken har gjort det lenge. Kanskje noen "derfra" vil komme med sine erfaringer ?
Mine er bare en måned, men jeg synes det funker bra.
Begynn med 25µLev+0,5Gr.Arm. og øk armouren etter behov. Noen bruker visst også mere Levaxin.
Men dette er det enda mindre hjelp å få til. Du må greie det selv og kanskje også klare noen nedturer før du får orden på det.
Du reager velig på Levaxin så kanskje du er typen til å gå på bare Armour ? Jeg fikk alt for lav fritt T4 på Armour og følte meg syk av å gå på Levaxin, men håper på at en cocktail vil gjøre susen.
-
[quote="nora"]For et par uker siden så postet en på thyroid.about.com forumet at noen vil få ødemer på Armour som varer i 18 mnd mens kroppen driver med å helbrede seg selv og så går det over når kroppen er ferdig med dette...
Eg får verkeleg håpe det er dette som skjer hjå meg:) Eg har jo no gått på armour i 18 mnd så då håpar eg at tiden er inne for at kiloane forsvinn. Eg har faktisk merka at eg har mykje meir ødem no enn før. Spesielt om morgonane og faktisk når eg trimmar (går turar)
Til n`Finn : eg gjekk på levaxin og Lioth. i 12 år. No brukar eg 120mg Armour 5 dagar i veka og 90mg 2 dagar i veka.
-
Omtrent som meg det da moor. Jeg prøver meg nå med litt levaxin i tillegg. Har bare brukt det en måned, så de store konkusjonene får vente, men foreløpig bedre enn ren Armour. Da er det bare å vente litt da . . . .