Det kommer, det kommer! Plutselig en dag går det opp for deg at du husker ting du ikke ante du visste en gang.Sitat:
Opprinnelig skrevet av heisann
Utrolig følelse, faktisk.
Men gi det 3-4-5-6 måneder til, og vær innstilt på at det VIL skje.
Printable View
Det kommer, det kommer! Plutselig en dag går det opp for deg at du husker ting du ikke ante du visste en gang.Sitat:
Opprinnelig skrevet av heisann
Utrolig følelse, faktisk.
Men gi det 3-4-5-6 måneder til, og vær innstilt på at det VIL skje.
Jeg begynte med Armor i slutten av nov. Trodde det var lurt å starte med en lav dose så jeg skal bruke 1/2 gr. i 3 uker før jeg går opp til 1 gr. de neste 3 ukene, o.s.v. - er det ikke nødvendig med sakte opptrapping?? Tidligere tok jeg 150 levaxin og 10-20 liot. pr. dag
Endelig (om en stund) skal jeg til dr. Kavli for å utredes for ME.
Har jo tidligere skrevet at mange av de tingene jeg sliter med ikke kan henges på det lave stoffskiftet. Etter mye om og men med denne hypothyreosen - etter utallige utredninger både her og både der - og etter at jeg ble lei av at legen min ikke vil høre på fornuft, tok jeg saken i egne hender :twisted:
Skrev mail til Paul Kavli i slutten av april om hvordan livet mitt burde vært....
I dag ringte han og sa jeg skulle få time :D Riktignok høsten 2008 :shock: - men jeg er likevel utrolig lykkelig over at jeg endelig skal få en utredning - og et svar på hvorfor ting er som de er :roll:
Det var lenge å vente, men det er godt å ha noe å se frem til :D Lykke til med ventetiden.
Hehe, har jo ventet lenge allerede, men nå venter jeg liksom på noe :lol: Og takk :lol:Sitat:
Opprinnelig skrevet av Anne Ma
Se her; den 12.01.07 hadde jeg disse prøveresultatene på 150 mikrogram Levaxin daglig:
Fritt T4: 27.4
Fritt T3: 5.9
TSH: 0.1
Gikk ned til 150 mikrogram Levaxin 5 dager i uka + 100 mikrogram 2 ganger i uka. Nye blodprøver ble tatt 4.mai -07, resultat av disse er i dag:
Fritt T4: 15.6
Fritt T3: 3.6
TSH: 0.29
Føler meg jo alt annet enn bra. Fryser mye og er generelt slapp. Synes dette er vanskelig, og særlig med tanke på at jeg muligens også har ME. Likevel - jeg lurer nå på hva dere guruer på området ville råde meg til? Har kastet i meg 50 mikrogram Levaxin ekstra i skrivende stund. Bør jeg øke med 50 Mikrogr i uka? Mer? Hjelp! Vær-så-snill :(
Det er litt merkelige resultater, du gikk jo bare ned 100µg i uka,.som er 100:7=14,3 per dag...
Jeg vet :roll: Derfor skjønner jeg ikke hva jeg nå skal gjøre :? Føler legen bare ser dumt på meg og nesten mener det er min skyld at han ikke skjønner hva som skjer..... :(Sitat:
Opprinnelig skrevet av nora
Du kan jo ha blitt syk av noe, da går ft4 ned.
Jeg har en prøve hvor ft3 var under referanseområdet, og jeg var bare noe forkjølet og tok tilfeldigvis prøver den dagen.
fenomenet heter NTI. Gårover når sykdommen er over men TSH og ft4 og ft3 kan hoppe opp og ned i flere uker etterpå. Jeg hr sett grafer over tidsforløpet på nett.
Jeg kjenner følelsen av at det er ens egen skyld når legen ikke skjønner noe ja.
Du oppgir ingen referanseverdier, men selv om 15 kanskje er innenfor normalen så kan det jo være for lavt for deg.
For meg hadde det trolig vært for lav etter som jeg trenger å ligge i øvre del av referanseområdet på ca. 22.