FT4 synker etter start med medisiner
Heisann,
Er det andre her som har opplevd at FT4 synker etter å ha started med medisiner ?
Jeg hadde TSH på 6.5, som dalte ned til 3.5 etter å ha started med 25microgram med Thyrax
FT4 var på 14,9 men dalte ned til 13,4.
Normalt skal vel egentlig FT4 gå opp mens TSH går nedover.
Vet at legen var litt bekymret over dette.
Skal ikke se han før i desember, for han vil se hvordan dobling av dosen gjør seg... men jeg lurer jo litt om andre har opplevd det samme?
For ordensskyld T3 (FT3) har hele tiden kost seg på 3.5, og vært urørt siden jeg begynte med behandling.
Irritasjon, sinne, frustrasjon og humør svingninger
Er litt nyskjerrig på om dere også har samme erfaring.
Før det ble kjent at jeg hadde hashimoto og var hypo (pluss pluss) så var jeg alltid en medgjørlig person som alltid sa ja, og holdt mine meninger for meg selv.
Etter at sykdommen ble kjent og jeg begynte på medisiner så bruker jeg mye tid på frustrasjoner, sinne, irritasjon og har humør svingninger.
Lurer på om dere også har erfart dette?
Lurer på om dette er normalt etter å ha gått med mye drit innestengt i mange år?
Jeg synes det er utrolig godt å si nei til folk, spesielt når jeg ikke har lyst å gjøre ting. Men jeg synes det er helt forferdelig at folk nesten blir redd meg når jeg viser frustrasjon, sinne og irritasjon.
Merker også at det går opp og ned i forhold til været. I 3 uker har vi hatt hetebølge i Nederland (3 uker med mer enn 33 grader pr dag, hver natt har hatt mellom 25 og 30 grader). Jeg har vært ganske så happy og snill i disse dagene. Men i går begynte humøret mitt å svinge, akkurat som været.... (sukk) :evil:
Noen som har noen innspill?
Jeg sitter og tenker på å spørre etter psykolog eller lignende for å snakke om dette og for å se om det er noe jeg kan gjøre med det. Det er jo ikke så veldig behagelig å plutselig være den som er en bombe på to ben :twisted: