Sv: Innbilling eller følsom?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Jerene
Jeg tar 100 og 75µg Levaxin om kvelden annenhver dag. Nå syns jeg at jeg merker at formen er litt annenhver dag, den også. Litt hyper den ene dagen og litt hypo den andre. Er det bare innbilling, eller er det mulig å være så følsom?
Om det er indbildning er ikke til at vide, men når du mærker "lidt hyper" efter forrige dag, hvor du var "lidt hypo" - kan kontrasten alene snyde til at føle sig "lidt hyper" uden at være det i virkeligheden. Og omvendt.
Hvorfor tager du ikke den samme dose Levaxin hver aften? 1x50mcg + 1x25 mcg + ½ af 25 mcg = 87,5 mcg dvs. dagligt gennemsnit og se hvad sker så... :?:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Om det er indbildning er ikke til at vide, men når du mærker "lidt hyper" efter forrige dag, hvor du var "lidt hypo" - kan kontrasten alene snyde til at føle sig "lidt hyper" uden at være det i virkeligheden. Og omvendt.
Hvorfor tager du ikke den samme dose Levaxin hver aften? 1x50mcg + 1x25 mcg + ½ af 25 mcg = 87,5 mcg dvs. dagligt gennemsnit og se hvad sker så... :?:
Jo, jeg skal nok satse på jevne doser, da er jeg på den sikre siden.
Jeg syns jevnt over at pulsen er noe høyere på dagene etter at jeg har tatt 100µg, men det er så mye annet rart som kan influere på det. På dagene etter 75µg virker det som jeg har tendenser til negative tanker. Og så er de helt blåst bort neste dag. Kanskje det kan ha noe med litt høyere nivåer av T3 når jeg har tatt 100µg? Det blir vel bare spekulasjoner -
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Jerene
Jo, jeg skal nok satse på jevne doser, da er jeg på den sikre siden.
Jeg syns jevnt over at pulsen er noe høyere på dagene etter at jeg har tatt 100µg, men det er så mye annet rart som kan influere på det. På dagene etter 75µg virker det som jeg har tendenser til negative tanker. Og så er de helt blåst bort neste dag. Kanskje det kan ha noe med litt høyere nivåer av T3 når jeg har tatt 100µg? Det blir vel bare spekulasjoner -
Vel - levaxin virket veldig på humøret mitt, og for min del er det en av de første tingene som ryker ved underdosering så jeg tror deg iallfall.
Jeg har tømt dosetten og fylt opp på nytt, så nå blir det to 25µg Levaxin pluss en halv 75µg til kvelds hver dag. Og så håper jeg det blir slutt på berg-og-dalbanen.