Sv: Privatklinikkar som medisinerar med T3?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Ja - det var bare T3 jeg fikk resept på - husker ikke helt; men tror det bare var for en boks.
Jeg hentet iallefall ut en boks og kom ikke langt ned i den før jeg kasta inn håndkle.
Han var vel 50/50 opptatt av kosthold og blodprøver -
hans rekvisisjoner er så omfattende at han er uglesett på laboratoriene;
det er et lab. som nekter å ta imot hans rekviser (i Farsund hvis jeg husker rett).
Ja, har fått det med meg. Bra at nokon brukar litt ressursar på stoffskifte..
Var han oppteken av å holde nivå innafor ref.omr på blodprøvar?
Kva var din erfaring med T3?
Sv: Privatklinikkar som medisinerar etter symptom og metabolsk rate?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Både og... Man er her i fare for at forveksle den "klassiske" (primære) hypothyreose med andre thyreoideahormon-relaterede sygdomme, dvs. IKKE opstået i selve skjoldbruskkirtlen.
Man kan ikke behandle almindelig hypothyreose, der udspringer fra tilstande i selve skjoldbruskkirtlen - med T3 alene. Dvs. man kan alt, også det, men man kommer ingen vegne. That's it.
Derimod "hypothyreose-lignende" sygdomme kan behandles med T3 alene - "Non-Thyroidal Illness" (NTI) (også kaldt "Euthyroid Sick Syndrome"), "Wilson's Syndrom", "Post Traumatic Hypothyroidism" (menes at være tæt beslægtet eller lig med med Fibromyalgi), Thyroid Hormone Resistance, Fibromyalgia.
De to sidste behandler dr. Lowe med T3, mens de mange afarter af den "almindelige" hypothyreose, behandler dr. Lowe med organisk Thyroid (desiccated thyroid). Han kan også finde på at behandle de "hypothyreose-lignende" sygdomme ligeledes med organisk Thyroid, såfremt T3 alone viser sig at være uden effekt i hvert enkelt tilfælde. Der er altså ingen stram facitliste over anvendelsen af T3.
Jeg tror ikke at du finder en læge i Skandinavien der er klon af hverken dr. Lowe eller Broda Barnes. Det tætteste du kan komme på den type læge, er en læge der efteruddanner sig hos belgiske Thierry Hertoghe. I Norge kender jeg kun til en, der følger (eller har gjort?) kurser hos Hertoghe: Dag Schiøth på Heggeli Helhetsmedisin. smilja1
Stoffskifte er vel såpass innvikla at det i realiteten berre er virkningen av kvar enkelt medisin på kvar enkelt person som har noko å seie. Tvilar på at alle kan stappast i ein, to, eller tre båsar.
Anna Cathrine Ljøgodt på Balderklinikken tek utdanning hjå Hertoghe.
Har du erfaring med ho? Ser at Balder ikkje lenger er anbefalt.
Privatklinikkar som medisinerar etter symptom og metabolsk rate?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
-DCS-
Stoffskifte er vel såpass innvikla at det i realiteten berre er virkningen av kvar enkelt medisin på kvar enkelt person som har noko å seie. Tvilar på at alle kan stappast i ein, to, eller tre båsar.
Jo, jo, jo, jo... men indtil videre er det du, -DCS- som kredser rundt om T3-båsen, mens jeg fortæller kun om, at der findes netop flere (båser), man gerne skulle kunne undgå at blande sammen i en pærevælling, ikk`? :mrgreen:
Du kan der ikke i din fulde alvor påstå, at T3-alone skulle være lykken, hvor "normal" hypothyreose netop er forårsaget af en kompleks hormonmangel, der er summen af underskuddet af T0, T1, T2, T3, T4 og Calcitonin. Hvordan i alverden skulle T3-alone afhjælpe denne sygdom, såfremt årsagen er lokaliseret til skjoldbruskkirtlen = mangel på alle T-hormoner, ikke kun et. Af samme årsag og for en god ordens skyld vil jeg tilføje, at jeg mener præcis det samme om behandling af "normal" hypothyreose med T4-alone. Selv om dr. Lowe foretrækker behandling med T3 frem for behandling med T4, behandler han patienter der lider af "normal" hypothyreose, med Thyroid USP. Hvorfor gør han det mon, hvis T3-alone var nok.... Cytomel er langt nemmere at få fat på og langt billigere end Thyroid USP.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
-DCS-
Anna Cathrine Ljøgodt på Balderklinikken tek utdanning hjå Hertoghe. Har du erfaring med ho?
Nope. I sagens natur er den geografiske afstand for lang. :mrgreen:
Sv: Privatklinikkar som medisinerar med T3?
Jeg har brukt Liothyronin i kombinasjon med Levaxin, men merket dessverre ikke så stor forskjell "før og etter". Kuttet ut Levaxin + Lio og gikk for 3 1/2 uke siden over på Erfa thyroid. Jeg har allerede merket positive tendenser i kroppen.
Jeg har ikke kunnskap nok til å følge denne diskusjonen, men håper du finner det du søker, DCS.vink11
Jeg tok en del prøver på sykehuset i Ålesund i sommer, og da så jeg et rundskriv (på veggtavlen til sykepleierene) på prøverommet om at de skulle være restriktive med prøver rekvirert av Oftebro. Så det er nok flere steder enn i Farsund de er det.