Må bare få skrike litt...
Legen ringte nettopp og fortalte resultatene av gårsdagens blodprøver: FT4 var nå gått fra 19 til 16 på to uker. Jeg tar 10 mg Neo-M. Han ville at jeg skulle fortsette på denne dosen i hvert fall tre uker til. Nevnte R-ordet igjen!
Etter det jeg har lært etterhvert så ville det vel være riktig å redusere dosen til 7,5mg nå?
desember 05: FT4: 29 - 20 mg Neo-M
desember 05: FT4: 21 - 15 mg
januar 06: FT4: 20 - 20 mg
januar 06: FT4: 16 - 20 mg
februar 06: FT4: 11 - 15 mg
mars 06: FT4: 12 - 10 mg (eget påfunn)
april 06: FT4: 13 - 7,5 mg
mai 06: FT4: 14 - 5 mg
juni 06: FT4: 19 - 10 mg
juni 06: FT4: 16 - 10 mg
Tras er 5,4.
Hva er høye/lave verdier på TRAS?
Nora,
Må bare spørre om du var enig med meg at det er riktig å redusere til 7,5 nå? Jeg sier ikke at jeg skal gjøre det, men hvis jeg gjør det så blir det en sak mellom meg og meg.
Hva er høye/lave verdier på Tras? Denne prøven har jeg nok tatt flere ganger, men spurte bare etter resultatet siste gang (juni):
Tras: 5,4 (<1,5)
Hvordan forventes dette tallet å synke ved en god utvikling av Graves?
Jeg spør fordi legen var veldig opptatt av at Tras var veldig høyt fremdeles og at det indikerer at radioaktivt jod er et bedre alternativ.
Prøver meg på et spørsmål til: Leste på et annet forum at antistoffene kan forårsake symptomer og kanskje også før de andre prøvene er unormale.
Jeg har spurt flere ganger om hvordan jeg skal klare å finne "mitt" nivå av FT4 i forhold til formen. Noen har svart, men jeg har ikke kunne slå meg til ro med svarene fordi formen svinger mye- fra dag til dag.
Hvis det er slik at antistoffene lager ubehag, da er det jo lett å forstå hvorfor man ikke er bra selv om de andre blodprøvene er innenfor normalområdet.
Er det fornuft i argumentet mitt - eller er jeg på tur?