jeg verker tørr eller orker å gå mange dager slik visst det fortsetter:) gir litt opp må jeg si. så sliten fra før...... men skal prøve å ta det med et smil
Printable View
jeg verker tørr eller orker å gå mange dager slik visst det fortsetter:) gir litt opp må jeg si. så sliten fra før...... men skal prøve å ta det med et smil
Jeg fikk vondt i hodet flere ganger i uka.
Bemerker her at det jeg er vant til i så måte er to-tre ganger i året -
så jeg har liten toleranse for hodepine.
Kanhende det var tilsetningsstoffene jeg reagerte på..:?
det samme skjedde da jeg prøvde meg på Liothyrenin.
Med fare for å høres flåsete ut så var min sterkeste bivirkning av Levaxin mangel på virkning. Dessverre. :|
ja i dag skulle jeg altså øke, men jeg drøyer jeg altså...mye mindre klem rundt brystet, men litt stressa på kveldene. føles helt feil å tilføre kroppen noe som gjør at kroppen reagerer slik. strider imot alle følelser hos meg altså, men skal til legen til uka så holder på 25mg inntil da tror jeg.
noen nevner en annen type som man kan prøve. hva er det og er det mindre bivirkninger av den?
Hvor i brystet har du vondt. Jeg hadde mye opp mot armhulene og var bekymret for det. Har det periodevis nå også. Det det er hos meg er faktisk stress som setter seg og som er vondt. er du stressa? Kjenner du noe i skuldre nakke også?
I forhold til bivirkninger må jeg nok svare som smgj. Jeg la på meg mye i oppstart. Over 1 kg i uka. :shock: Dette stoppet da jeg kom opp i dose, men dessverre har jeg samme som noen andre her skrev ikke noen god virkning.
Jeg har også ofte kviser så det kan jo hende det også kommer fra Levaxin. Så smgj nevnte det også.
Alternativet til Levaxin (syntetisk T4) eller Levaxin+Liothyrenin (syntetiske T4+T3) er naturlige thyroid.
Thyroid utvinnes fra svinekjerteler i en frysetørringsprossess som fjerner alt vev slik at bare hormonene blir igjen (T0+T1+T2+T3+T4).
Denne medisinen kan være mer krevende for kroppen å venne seg til.
Siden svært mange med lavt stoffskifte også har pådratt seg "slitne binyrer" så vil det da hjelpe å ta kortison.
Tabletter er da mer effektivt enn krem.
Det er skrevet mye om thyroid her inne - søk på Armour, erfa eller bare thyroid.
Info og bilde av erfa ligger også på forumets forside xx9
det ligger liksom et press over brystet som en plate på et vis og ja jeg er nok stresset også, men pleier å kunne meditere meg ut av det, men dette slipper ikke taket. men er mye mindre i dag og spent på kveld/natt
da jeg gikk opp til 50mg sist hadde jeg noen supre dager før bivirkningene slo inn, men tørr ikke øke enda:)
Hei!
Denne smerten i brystet og stresset, er lignende det jeg har opplevd etter at jeg begynnte på stoffskiftemedisin. Nå har jeg funnet ut at det er binyrene mine som sliter. De gjør det hos mange som har vært i underskudd på stoffskiftehormoner over lang tid. Har nettopp skrevet om dette i en annen tråd, og fått mange svar fra folk som har hatt samme symptomer fra binyrene.
Kan jo i ditt tilfelle være noe annet da, eller bare oppstartsymptomer. Men hvis det vedvarer kan det kanskje være en ide å få sjekket statusen på binyrene dine.
Håper Levaxin fungerer for deg. Jeg skal over på naturlige hormoner, ERFA thyroid, nå. Et alternativ det kan være godt å vite om. Ikke la legen din få deg til å tro at Levaxin er eneste svaret.
jeg har nå gått på 50mg i ca to uker. har en annen tråd her om at jeg fikk så mye bivirkninger første gang, men denne gangen har jeg økt sakte over tid og gått mye bedre, men jeg har nesten hver dag et svakt svakt press over brystet og kan av og til føle at jeg er litt jaget...eller at jeg løper litt løpsk...vanskelig å forklare he he
men så var jeg på et foredrag og der ble det opplyst om at man kan dele opp medisinen i løpet av dagen. noen som har gjort dette? har tatt 25 til før frokost og så tenkte jeg 25 til lunsj...
ellers så tviler jeg liksom på et vis... prøvesvarene mine før medisin var;
tsh 2.4
t4 11.3
t3 4.3
fikk inntrykk av her inne at jeg var heldig som fikk diagnosen på dette grunnlaget(har i tillegg ms)
men når jeg ser på prøvesvar tilbake fra 2008 var de i:
april:
tsh 0.82
t4 12.5
t3 4.7
juni:
tsh 1.1
t4 11.7
t3 4.1
og i 2005 var de:
tsh1.3
t4 13.9
t35.0
så altså er de jo litt like syns nå jeg så jeg tenker veldig. hvorfor medisiner nå og ikke allerede i 2005?? har et vagt inntrykk av at legen er veldig inni lavt stoffskifte nå og derfor lettere setter folk på medisin.... men vet ikke helt.er han bare blitt mere opplyst??
er bare så skeptisk til alle medisiner og også sliten av å være syk og hele tiden ta hensyn
jeg har også målt tempratur under armen hele tiden nå og det er en klar økning fra rundt 34-35 grader i begynnelsen til nå ca 36,4 så ifølge den metoden er jeg jo på riktig vei. er nok også jevnt mer stabil. særlig psykisk. nå har jeg fått mensen og er litt spent for det har vært noen av mine sterkeste nedturern
ha en fin dag alle her inne på forum. godt å lufte litt tanker:) setter stor pris på tilbakemeldinger