Ja, det ser ut til at jeg var for sent ute på Apotek 1, jeg og! Det er det tredje apoteket jeg har kontaktet. På Vitus skjedde det ingenting på en måned. Jeg skal i allefall jobbe med å få en blå respt på Thyroid, om det så skal ta ett år...
Printable View
Ja, det ser ut til at jeg var for sent ute på Apotek 1, jeg og! Det er det tredje apoteket jeg har kontaktet. På Vitus skjedde det ingenting på en måned. Jeg skal i allefall jobbe med å få en blå respt på Thyroid, om det så skal ta ett år...
Heihei folkens. Ingen grunn til panikk. Snakket med Apotek1 nå for et minutt siden. De har Erfa Thyroid på lager (30mg) og får inn 125 og 60 mg til uka. De sjekket med grossisten og ringte meg tilbake.
xx6
Takk og pris!!! Det var godt å høre xx6
Hei!
Jeg skal nå fylle ut en resept/registreringsfritak for ERFA for legen min. Jeg er imidlertid usikker på mengde virkestoffer i ERFA - altså T3 og T4. Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal skrive der?
Takk for hjelpen!
Mvh
Lisa
En regner kun de to virkestoffene som det er mest av i Tyroider.
For ERFA er det 35µgT4 + 8µgT3 i hvert Grain, som de regner til 65mG.
Merker at jeg er overdosert nå. Har i det siste trappet opp til 50 mg levaksin og 120 mg erfa daglig. Har gått helt fint i mange uker, men for ca tre dager siden kjente jeg at jeg er overdosert. (svettetokter, skjelvinger, indre uro, hjertebank osv osv). Jeg har vært overdosert før, og da kutta jeg ut å ta medisin en hel uke. Det gikk IKKE bra. Da gikk stoffskiftet rett i kjelleren!Hvordan gjør jeg det når jeg skal trappe ned på medisinen? Sakte men sikkert, eller full stopp noen dager?
Jeg ville gått ned enten 1/4 eller 1/2 grain--dvs enten 15 eller 30 mg....daglig på THYROIDEN. I og med at du da får mindre t3, skulle det merkes forholdsvis raskt. Ikke sikkert jeg husker riktig, men mener at halveringstida for t3 er 3 dager.....
Jeg mener halveringstiden for T3 er ett døgn.
Halveringstiden er avhengig av mengden - ved høy mengde er halveringstiden enda kortere.
Det er derfor Tyroidene er mye bedre å dosere med.
Så mener jo jeg da at du burde benytte anledningen til å bli kvitt Levaxinen helt.
Dosen er jo bare en rest, og kan være iveien for full utnyttelse av Tyroidets potensiale.
Mitt argument mot å beholde en Levaxinrest, er jo at litt Levaxin ikke gjør noen bedre jobb enn en mye Levaxin der den likevel ikke virker tilfredsstillende.
Helt sikkert riktig med ett døgn!!!
Jeg husket rett og slett ikke.....som så mye ellers!!
Enig i det å kutte Lev og så sant h-n ikke er av dem som må ha litt...
Takker for svar:) Har kuttet ned 60 mg thyroid de siste dagene. Det er sikkert litt mye, så i dag skal jeg prøve å bare kutte 30 mg av den opprinnelige dosen som gjorde meg hyper. Det går litt bedre nå. Hjertebanken har gitt seg litt, men jeg er fremdeles voldsomt svett, og litt på tuppa. Jeg har lyst til å prøve å kutte ut levaksinen, men jeg er en av dem som skvetter voldsomt, og er litt smånervøs av meg, så jeg tenkte kanskje at om jeg får i meg for mye T3, så vil det bli verre?
En annen ting.... Det er mye snakk om d-vitamin her, og du n'finn måtte vel gå ned i dose når du begynte å ta d-vitamin. Så har jeg tenkt litt.... At det er alltid om våren jeg blir overdosert. Da kan det kanskje være at jeg har fått litt sol på kroppen, og vips så virker medisinen bedre, og jeg blir overdosert? Bare en tanke....