Jeg jobber innimellom på et legekontor. Vi har ikke lov å utlevere journaler uten pasienten's samtykke - uansett. Selv ikke når det er til ny behandlende lege (fastlege).
Printable View
Hva gjør dere når det kommer nye pas da ber dere om at de må få tak i sin gamle journal eller er det helt greit at de ikke gjør det.?
Hvis pasienten ikke selv har sørget for å overføre sin journal fra forrige lege, starter han på "blanke ark".
Så flott for jeg var absolutt ikke fornøyd med den behandlingen jeg fikk hos min forrige lege.
ENDOKRINILOGER MERKELIGE DYR
for en tid siden sendte min gamle lege en henvisning til endokrinologisk avd. Det ble blankt avslag.
Så var jeg heldig og fikk komme til min mors lege. Han skrev et brev og da fikk jeg komme innen 3 måneder.
Jeg er jo den samme ikke sant.
En annen ting er at det forholdsvis strenge svarbrevet som jeg skrev til en av endokrinologene sist lå i journalen så da må det jo ha gort et visst intrykk.( jeg jobber som dere vet på sykehuset og bestiller journalen selv.)
merkelig,jeg har også blitt avist,selv om jeg har brev som tydelig sier at de vil se meg igjen hvist det er forandringer.dette er 2 år side,men jeg fikk komme til bergen rønken,de har ikke mine tidligere bilder,så det er en vits av og til.,men er enig at de ikke er som oss,de er så mye bedre.....og har så god tid,,,men du får nesten ikke oppmerksomhet når du er på kontoret:(
En tidligere kollega ble overrasket over å høre at jeg jobber 100% når jeg har 2 kroniske sykdommer.Jeg sa da at det måtte jeg for det går ikke økonomisk uten , jeg er jo enslig.
Hun nevnete da at hun trodde det gikk an å reduserer stillingen og at trygdekontoret betalte for det jeg ikke jobbet slik at jeg fikk samme lønn?? Er dette virkelig mulig. Må jo finne meg en annen jobb da, for det går ikke at jeg plutselig begynner å jobbe mye mindre i den jobben jeg har eventuelt må de ansette et menneske i en 50 stilling da.
Noen som har peiling.
Slik som helsen min er nå hadde det vært sinnsykt deilig. Jeg har lenge sagt at hadde jeg hatt en rik mann hadde jeg aldri jobbet 100 % nå som jeg er syk. :lol:
har ikke hørt om det ,men du kan bli sykemelt.så rehablitering. attføring.å så kansje uføre på halt men blir jo mindre penger da.men resten må da hentes på sosialkontoret.hvist du ikke klarer deg. men det er veldig vanskelig med å få uførepensjon hvist du er ung....under 50 år. :roll: :( :cry: :wink:
Det finnes en mulighet til redusert stilling over 50% hvis man først har vært 50% uføretrygdet i ett år. Hvis man da ønsker å jobbe f.eks. 70% er det mulig.
Jeg vurderte dette, men kom til at å be om 50% uføretrygd var for drøyt, jeg er ikke gammel nok og var ikke syk nok til 50%, samtidig som å jobbe 100% var uholdbart.
Det endte med at jeg reduserte til 90% selv, og betalte på den måten min egen sykdom. Hurra for helsenorge!
90% betydde at jeg kunne gå hjem kl. 15, og det fjernet en haug av stressfaktorer med trafikk, henting i barnehage, rekke, rekke, rekke, og det gikk sånn tålelig greit.
Enkelte kommuner har hatt forsøksordninger med mer enn 50%, og enkelte steder i stat og kommune kan man også få det. Sjekk med fagforening og tariffavtaler.
Min ble også avvist, men det pga at de mente at jeg var feildosert. Forsto det slik at jeg kunne søkes inn igjen hvis jeg fremdeles hadde plager med tsh verdi mellom 0,3-1,5. Hadde foretrukket å få komme inn uansett jeg.
Ja jeg ble også avvist.
Helt utrolig egentlig. Når man tenker på at vi er den delen av pasientgruppen som ikke passer inn i solskinshistorien; Spis en pille og du er frisk; Og så kan de ikke ta oss inn en gang. Ikke rart at utdannelsen av leger innenfor denne sykdommen går så sent. :roll: