Ruth...de hetetoktene kan komme fra T3-en og/eller HC.
At du har lagt på deg rundt magen kan være tegn på """mye""" HC over tid.
En" blåser seg opp i magen og blir stor og stinn."...
Printable View
Ruth...de hetetoktene kan komme fra T3-en og/eller HC.
At du har lagt på deg rundt magen kan være tegn på """mye""" HC over tid.
En" blåser seg opp i magen og blir stor og stinn."...
Jeg tror ikke hetetoktene kommer fra verken for mye T3 eller HC. Jeg har gått ned til 20 mg HC, fra 22.5. Og å gå ned mer klarer ikke kroppen min nå. Og dersom jeg forsøker å gå ned 15 mg thyroid, får jeg frossenhetsølelse og kalde hender og føtter med en gang. Jeg fikk hetetokter for ca 3.5 år siden. Og gikk på østrogen lavdose ett år. men verken gynekologen eller fastlegen var klar over at med østrogen må du også øke dosen med stoffskiftemedisin. Så jeg gikk rundt og hadde det om mulig verre enn jeg hadde det fra før, men uten å vite hvorfor, den gangen. Og hetetoktene har blitt verre etterhvert som jeg har fått det bedre. Jeg tror kanskje det er en sammenheng, men jeg vet jo ikke!
Hetetoktene jeg hadde i våres og i sommer hang nok sammen med en overdosering på HC, jeg gikk på 32.5 mg HC på det meste.
Overså dit spørgsmål, Vigdis :oops:
Jeg ved ikke om Angemin kan købes i Norge. De eneste hits jeg fik på Google.no var henvisninger til svenske sites.
Jo, den er receptpligtig og efter ca. 3 uger var de enorme hedeture og humørsvingninger saga blot. Der er ganske bestemte grunde til at jeg har valgt netop Angemin, fremfor andre og billigere præparater (Angemin sælges uden tilskud i DK for ca. 450 dkr til 3 mdr. og uden pauser). Man får hverken "spændt" barm eller væskeophobninger af Angemin + de to virkestoffer er i små mængder, henholdsvis 1 of 2 mg. xx9
Da har jeg fått svar på blodprøver ved 3 grain Erfa:
Tsh: 0.01
ft3: 5.9 (2.3-5.7)
ft4: 15 (9-22)
Hemoglobin: 14.0 (11-14)
Ferritin: 102 (15-200)
b12: 491 ( fant ikke referanse, men det ligger vel midt i slik ca?)
Magnesium: 0.86 (0.71-0.94)
Natrium: 140 (137-145)
Kalium: 4.2 (3.6-5.0)
calsium: 2.36 (2.15-2.51)
Jeg føler meg ganske bra; klarer å holde et ganske bra tempo i hverdagen; men lurer nok på om dette ville raknet fort i en hektisk hverdag der man må opp kl 06 og gå på jobb. Men jeg vet ikke; har bare fått meg noen nedturer for mye til å gamble på det enda.
Det er stor forskjell i formen min enn i begynnelsen av september; da var jeg helt nede kognitivt og fysisk.. :D
Det som er interessant med blodprøvene nå som jeg har lyst til å kommentere ut fra hvilke kosttilskudd jeg bruker er;
Natrium; Jeg spiser MYE salt; kan godt finne på å helle ut flere gram salt og drikke dette med vann; men dette helt ekstreme begynte jeg med ca en uke før blodprøven.
Ferritin, Hb : Har spist jern ( duroferon ) siden i mai, da var ferritin på 9. Har også spist b12 og c vitaminer.
Magnesium: Har spist 400 mg magnesium hver dag siden 2. juni.
b12: Har spist b12 tabletter siden i mai.
calsium: Har spist 4 gram d vitamin hver dag siden i mai/juni.
Ja, dette kan vel tyde på at en trenger kosttilskudd? :)
Ha en flott dag folkens hjertflag1
Tallene dine ser jo fine ut. De som kan mer kan sikkert si noe om forholdene mellom mineralene også, men jeg vet ikke filla. Uansett synes jeg høre at du føler deg bedre - og det er jo det viktigste.
Ja, det er jo det viktigste:)
Er det ikke addisonpasienter som får lavt blodtrykk, lav natrium og høy kalium? Altså de med binyresvikt. Jeg har lenge lurt på om mine binyrer har gjort at jeg har trengt mere natrium en stund nå. Og det ser jo nesten slik ut? Så mye salt som jeg har spist i noen måneder nå (og i tillegg til siste uke) så skulle en vel tro at den skulle ha vært høyere? Nå ja, dette er jo spekulasjoner, men jeg har jo tida til å spekulere i veg jeg. :p
(ps; jeg krysset i veg på rekvisisjonen for blodprøver fra Balder selv også :mrgreen:)
Forresten smgj, du bruker jo rosenrot. Jeg kjøpte arctic root i går; er dette den samme?
Ja, det er den samme, men for tiden er jeg frafallen. :lol: Jeg kommer nok til å spise dem igjen, men tok en pause. Tror kanskje virkningen av den forsvant noe etter hvert under bruk. (Kanskje den overlappet noe av det andre jeg har dyttet i meg og ble overflødig, eller kanskje kroppen sluttet å reagere på den.)
Jeg tok 2 tabletter av den i dag, og er ganske sikker på at jeg kjenner en virkning :) Altså; i form av 5- 10 % mere energi :)