Anisa, da skal jeg følge rådene dine!
Takk for at du bruker tid og energi på å svare meg kram3
Printable View
Anisa, da skal jeg følge rådene dine!
Takk for at du bruker tid og energi på å svare meg kram3
Anisa, du fortjener stor takk! kram3 Dette var et meget godt råd. Min mage fungerer nå nærmest som normalt. Tiden med forstoppelse er så godt som over. Hvilken lettelse! Startet først med "super enzymene" før hvert måltid, og merket fort bedring. Noen uker senere begynte jeg med pancreatin mellom måltidene i tillegg, effekten kom raskt. I løpet av et par uker var magen "på plass" igjen!
Rufus hjerte1
Mulig jeg spør dumt, men taes enzymene også sammen med thyroid dosen? Må spøre siden dette taes separat fra måltid?
Hej Rufus kys1 Sikken en god nyhed (selv om jeg har regnet med at det vil fungere)! Det jeg selv er mest nysgerrig efter at høre om når og hvis - om det påvirker dit "tarmskylning-program" fordi jeg mener faktisk, at denne "enzym-terapi" kan i den sidste ende erstatte tarmskylning, og endda måske med bedre og vedværende effekt, foruden at være billigere, mere tidsbesparende og langt mere behageligt. Mens tarmskylninger "vasker" tarmen indefra, vil enzymerne forhindre at der overhovedet hænger noget fast i tarmen. Foruden alle andre gevinster af enzym-tilskuddet. Din dejlige tilbagemelding - set i lyset af dine årelange problemer med tarmfunktion og måske lidt til i relation til det - har fået mig til at kigge på mine notater og samle noget af det jeg ved om enzymer, i en ny tråd: Enzymer og lavt stofskifte her. Tusind tak for inspirationen, Rufus! hjerte1
Hej Blondie kaer1 Jeg sørger for at der skal gerne være enten mindst ½ time efter sidste måltid eller mindst ½ til næste måltid når jeg bruger "mellemmåltids-enzymer". Man skulle tro at Thyroid's proteinbundne hormoner kan have godt af at være "i selskab" med enzymer. Man siger også, at lægemidler virker bedst ved ordentlig fordøjelse og ved ordentlig fordøjelse er tilstrækkeligt med fordøjelsesenzymer til stede... Jeg kan forestille mig, at ved en opreguleret enzym-balance kan man måske blive lidt overdoseret og bør sætte medicindosen lidt ned? Jeg vil ikke så gerne begynde at gætte, men selv ville jeg nok holde tilskud af enzymer lidt adskilt fra Thyroid (eller Levaxin). Jeg har ikke selv problem med at holde diverse adskilt fra Thyroid, idet jeg sluger mine Thyroid'er et sted mellem kl. 03 og 04 om natten. vink3
Hej Rufus hjerte1
Har hentet citatet fra den anden hvor du snakker CT3M metoden med Vigdis... så vi kan snakke videre, uden at afspore den anden tråd.
Har du nogensinde prøvet kombinationsbehandling T4/T3? Altså ud over Thyroid... Eller hvordan ved du, at du ikke kan tåle T3?
Man kan ikke sammenligne effekten af T4 i Levaxin og T4 i Thyroid, fordi T4 i Levaxin er kun et analog til det "ægte" T4, dvs. det kan måles med samme metoder uanset om man er i behandling med Levaxin eller Thyroid, men selve effekten på kroppens biokemi er altså uens. Så når du skriver at du tåler Levaxin bedre end du kunne tåle Thyroid, behøver det kun betyde at du tåler bedre T4-analoget end du tåler ægte T4.
Gider du poste tal på de seneste prøver, også ant-TPO? kram1
P.S. håber at du ikke er stoppet med enzymer...
TAkk for svar, Anisa! hjerte1 Har vært uten nett hjemme, derfor er jeg treig med tilbakemeldingen.
Nei, jeg har ikke brukt t3/t4 utover thyroid. Og jeg har nå bestemt meg for å prøve t3-behandling. Må bare trappe ned t4 først. Har fått resept på t3, så da gjør jeg et forsøk. Så får jeg bare prøve meg fram og la skepsisen fare.
Nei, enzymene har jeg ikke sluttet med! Det var redningen for meg. Fant ut etter en stund at jeg klarte meg bare med Pankreatin. Magen har fungert utmerket. Men nå etter jul, synes jeg det har begynt å gå litt treigt igjen. Tørre klumper. Har derfor lagt inn ny bestilling både på Super-Enzymene + HCL, så nå håper jeg det skal gjøre susen.
Prøvene mine før jeg startet levaxin i november:
TSH: 14 (0,2-4), Ft3: 3,8 (3,5-6,5), Ft4: 11,3 (11-23).
Etter 11 uker på t4-behandling (100 mcgr på prøvetakingstidspunkt): TSH: 4,8, Ft3: 4, Ft4: 20,1.
vink11
Husk å start uhyre forsiktig med T3 Rufus, del tabletten i 6-8 biter. Start med en bit, eventuelt to første perioden. Det blirr maks 5-7 mcg t3 som startdose. Etterhvert må du balansere både å få rett dose, ikke for fort, ikke for sakte. Og det som også er viktig er å kjenne når T3 faller, slik at du setter inn ny dose til rett tid. Paul Robinson mener at T3 har en slags bølge, du går opp, når toppen, og daler. Og kapper du på dalende for fort med ny dose er det ikke sikkert det fungerer like bra som å treffe korrekt. Min erfaring var at jeg trengte hyppigere doser i starten. Etterhvert skjedde det noe i kroppen, og dosene kunne komme med lengre intervaller. Det blir spennende å se om dette kan ha en effekt for deg. Du er vel ingen A4- hypo akkurat :lol:
OK! TAkk skal du ha. Jeg kommer nok til å bruke deg som konsulent! (hehe) Må gjøre litt mer selvstudium først.
Ingen A4 hypo nei.... :mrgreen:
Hva slags kosthold spiser du Rufus? Rart at du ikke snart får skikk på magen din.
Bare for å være tydelig: det jeg snakket om var to biter i to forskjellige doser første perioden, jeg ser det var litt uklart formulert. En periode er fra 4-14 dager. Det varierer fra person til person, noen er svært følsomme og må ta det langsomt. For meg har det ikke vært noe problem, jeg øke med 3-4 dagers mellomrom hjerte1