Avføringen (igjen) av psyken?
Beklager at jeg skriver igjen om denne avføringen min.
Men jeg har lest litt, og har på følelsen av at legen min vil si at det er min psykiske tilstand at avføringen min er som den er.
Jeg kan være enig i at grunnen til at avføringen min kan veksle mellom løs av fast KAN komme av psyken. (har depresjon).
Men min avføringen flyter også. Kan det også komme av psyken?
Vildemor
lavt stoffskifte og leddsmerter
Hei.
Nå er jeg så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. :-(
På tirsdag skal jeg til legen igjen, og skal spørre om å få ta nye blodprøver. Det er bare det at jeg er deprimert i tillegg, å fikk ikke frem noe sist jeg var hos legen.
Jeg har hatt en noenlunde stabilt stoffskifte, men nå er jeg redd det er på tur igjen.
I tillegg blir mageproblemene mine verre og verre. I det siste har jeg bare "grøtet" avføring som alltid flyter (Unnskyld detaljene) og går ikke opp i vekt, tross ganske stort matinntak. Jeg har prøvd å gå litt opp i vekt, etter ønske fra de rundt meg, men klarer det ikke. Men går heller ikke ned lenger.
I tillegg har jeg fått mer og mer hodepine. For 5 dager siden begynte jeg å få vondt i venstre håndledd. Dette holdt seg til bare det stedet til i dag. Nå verker jeg i hele venstre side, mest i håndledd og hofte. Det stråler nedover i foten. Merker ingenting på høyre side. Har leddsmerter noe med det lave stoffskiftet å gjøre?
Nå er jeg så fortvilet at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg:(
Vildemor
Lavt stoffskifte og leddsmerter.
Hei... jeg mener å ha lest et sted at smerter fra handleddene og fram i fingrene, spes. om natta KAN komme fra ubalanse i cortisolet og(binyretretthet, altså). Selv fikk jeg prøve 5mg "Prednisolon", og jeg ble bedre; samtidig sov jeg bedre... Nå er det noen uker siden jeg slutta, og "armene" har kommet igjen, og søvnen er helt på "trynet".Kanskje du /dere kan spørre legen om å få prøve for å teste det ut. For meg tok det en god uke iallfall før jeg merka noe.... Vi må få lov å bestemme såpass over vår egen kropp, mener nå jeg, da!
Kan dette komme av det lave stoffskiftet?
Hei.
Jeg har lavt stoffskifte og har hatt det i vel 3 år nå og tar levaxin.
Det er ikke så lenge siden jeg tok nye prøver og de var fine, i de verdier jeg har opplevd å være bra før.
I januar fikk jeg smerter i høyre håndledd. Det var som om jeg var sliten i håndleddet, men når jeg tok bandasje på det og ikke "klarte å bevege det, men hadde det stivt", hjalp det. Etter en stund gikk dette over.
Fikk smerter i rygg og ble sykemeldt i 3 uker. Dette ble etterhvert bedre. Eneste som henger igjen, er ilinger i ryggen når jeg bøyer nakken. Dette var først bare når jeg satt, men er nå også kommet når jeg står. Er litt plagsomt.
Men det som er vondest og mest slitsomt, er ledd og musklene mine.
Bare det å skrive dette, har gjort at begge håndleddene mine føles helt ødelagt. I tillegg blir beina mine så utrolig fort sliten. Det er en enorm tyngdefølelse. Det å kjøre bil er blitt vanskelig. For å holde inn clutchen når jeg feks står i lyskryss og venter, er vondt. Blir så sliten. Det samme er å sykle. Etter 5 minutter føles knærne mine vonde.
Kan dette komme av det lave stoffskiftet, som nå likevel er normalisert?
Vilde