Sv: De har fått Erfa på Apotek1!!!!!
Hei Carro
Det er fastlegen din som skriver ut reseprt med registreringsfritak, men det er jo ikke alle leger som går med på det da. Får bare håpe du har en kul lege. Print gjerne ut info om Erfa Thyroid og Armour Thyroid og ta det med til ham. Det er ikke rapportert noen bivirkninger av thyroidpreparater utover selvsagt overdose da, men selv det er ikke så farlig med mindre du har helt i deg et helt glass på en gang
xx8
Takk Lillepus88!
Har du tilfeldigvis noen bra og lettfattlige artikkeler å tipse meg om?
Som kan være fine å ha med til legen.
Her er produsentens informasjon:
http://www.erfa-sa.com/Thyroid/english/mono_en.html
tabellene er ikke deres egne, men tatt fra eksiterende literatur.
Erfa kommer i 30mg 60mg 120mg som er viktig når man skriver resept, skal ikke skrives i grains men i disse målene. Armour kunne godt skrives i grains.
60mg tilsvarer ca 72 mg levaxin etter det jeg husker i farta, når man regner 1µg t3 til å tilsvare 3,6µg levaxin. Noen leger blir veldig forvirra av dosene og aner ikke hvor de skal begynne.
125 mg pleier å falle rimeligst og det er helt vanlig å dele dem.
http://www.erfa-sa.com/Thyroid/english/info_en.html
Mer:
http://thyroid.erfa.net/
http://thyroid.erfa.net/index.php/en...ic-papers.html
Jeg bestilte 1 boks Erfa Thyroid a 100 tabletter a 125 mg for en drøy mnd siden gjennom Apotek 1. Henta de denne uka, betalte kr 1100. Har bestilt en boks med 500 tbl, samme styrke, 4-6 uker leveringstid, ca 1600 kr.
Er usikker på dosering av Erfa Thyroid vs Armour. Jeg har gått på 120-180 mg Armour de siste mnd, men prøver meg nå på 1x125 mg/dag Erfa. Noen som har erfaring med Erfa dose vs Armour?
Har ikke fått ERFAen min enda, men det skal jo være omtent samme styrke som Armour. Jeg ville forsøkt samme dose.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
amanda
Jeg bestilte 1 boks Erfa Thyroid a 100 tabletter a 125 mg for en drøy mnd siden gjennom Apotek 1. Henta de denne uka, betalte kr 1100. Har bestilt en boks med 500 tbl, samme styrke, 4-6 uker leveringstid, ca 1600 kr.
Om eg får prøve Thyroid bør eg altså sjå til at legen foreskriv dette:
Erfa Thyroid
125 mg
stor nok resept til å få ut 500 styk
??
Spør på nytt om noko eg tok opp lengre opp: kva med det norske tyroid-preparatet?? Blir det ein realitet? Noko som veit?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lillepus88
xx6Hm, virker som om du har fått det billig ja. Men grattis med å ha fått tak i endelig!
Ser at jeg lovet å poste pris på 60 mg. Det er 1290 for 500 stk, så lønner seg ikke i det hele tatt sammenlignet med 125 mg til 1600 for 500 stk. Veldig merkelig...MEN - de på 125 mg lar seg dele veldig lett, bare brekke dem med fingrene, veldig greitxx9
Hei, ser at du er fra Oslo. På hvilket apotek kjøper du tablettene? Jeg ser at jeg har betalt mye mer for mine tabletter enn det dere gjør.
Apotek1 Sfinxen i Majorstuakrysset. De har masse pasienter som bruker thyroidpreparater og har god service xx8
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lillepus88
Apotek1 Sfinxen i Majorstuakrysset. De har masse pasienter som bruker thyroidpreparater og har god service xx8
Tusen takk, Lillepus vink11
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lillepus88
Ingen grunn til panikk folkens, snakket nettopp med hun som er ansvarlig for import av uregistrerte ledemidler til Norge for grossisten som Apotek1 bruker. Det er ingen planer om å diskontinuere import verken av Armour eller Erfa thyroid, og i tillegg har de begynt å importere Nature-throid til Norge. Derimot har det vært visse leveringsproblemer fra flere av leverandørene. Men så lenge leger i Norge skriver det ut fortsetter de å importere det.:D
Takk Lillepus, nå er jeg roligere. hjertflag1
Leverte resept på Apotek1 i går og fikk ikke noe svar på når de fikk inn 125/500 igjen.. De sa at kanskje det ikke kommer inn igjen. Men da stoler jeg på grossisten, farmasøytene vet ikke alltid dette. En stund før jeg er tom, så da må det vel gå fint.