Neida - de produserer bare en type, så dette er jo bra !
Printable View
Neida - de produserer bare en type, så dette er jo bra !
hjerte1hjerte1hjerte1hjerte1Da er jeg lovet ERFA til lørdag. Hurra hurra huurraaaaaaa : ) Da må jeg bare finne ut vordan jeg skal gjøre overgangen på best mulig måte. Det har jo blitt gjort på så mange forskjellige måter : ) hjerte1hjerte1hjerte1hjerte1hjerte
Så ser det ut som at NMD leverer både til : http://www.dittapotek.no/ og til
http://www.vitusapotek.no/no/
Bare så jeg ikke sier noe gæli :)
Kjempebra det Vilje :)
Vilje....som flere har nevnt gikk jeg også nesten direkte over.
Jeg trappa ned fra 140µg Lev. til 100 i 1 uke, så begynte jeg med 1 grain(60mg) Thyroid-S mens jeg beholdt 25µg Lev. Jeg økte med 1/2 grain hver uke til jeg kom opp til 2,5...da kutta jeg helt ut LEV.Nå har jeg akkurat økt til 3 Grain,men tror jeg må høyere opp..
Tillater meg å bruke tråden litt videre....
Dere med fartstid..hvor lenge skal jeg la 3 grain jobbe før den" sier" hva den kan gi?
Og en ting til (jeg medisinerer meg jo alene, men må vel ta en blodprøve).
Når anbefaler dere at jeg sjekker verdiene?
Det er jo problemet gunnda.
Når er nok nok ? Hvilke symptomer skyldes feil dose, og hvilke er noe annet ?
Jeg har iallfall lett for å justere når jeg ikke er helt på topp.
Ikke med en gang, jeg drøyer noen dager, men hva skal man gjøre ?
Noen har stabile forhold og justerer aldri dosen sin.
Jeg har ikke det.
Jeg får heller ikke noe ut av å vite hva blodprøvene er (det som kalles stoffskifteprøver altså).
Det kan jo likevel ha en viss akademisk interesse å vite det.
Det er ikke fullt før det renner over, sier man jo.
Og er det ikke slik da ? Litt ned derfra og man er i nærheten.
Men til spørsmålet ditt : Mine erfaringer er jo bare mine da, og ta dem som det. Jeg brukte nesten et år på å komme opp i 3Grain, og så prøvde jeg litt opp og ned for å prøve å få bort de få symptomene som var igjen.
Så oppdaget jeg D-vitaminmangel, og når jeg begynte med D3 raste dosen til 3 grain igjen. og der er den nå.
Det var altså en opp og ned-tur. Ikke sikkert alle har godt av det ?
Prøv å ha litt is i magen noen dager å tygg litt på de symptomene som opptrer. Så kan du jo justere litt å se hvordan det går med dem.
Kanskje du bør prøve å holde deg på 3Grain ?
Ikke godt å si gunnda.
Tusen takk for svar!--Ja, jeg bør sikkert prøve ut året iallfall på 3 Grain, hvis ikke noe helt "spes." skjer slik at jeg skjønner det er for mye eller for lite.
Jeg må jo si til legen min en vakker dag at jeg nå bruker Thyroid, så spørs det om h-n vil ha noe mer med meg å gjøre(ga meg jo ikke reg.fritak!)
Når det gjelder D3, ligger jeg på ca,85 uten tilskudd. (Men tar nå 20 µg/dgl.)
Da kan jeg røpe for "deg" at legen min ga meg heller ikke reg.fritak, men jeg greidde å lure en vikar.
Og det er legen min som skriver ut reg.fritak til meg nå.
Legen ser jo hvor mye bedre det virker for meg, og jeg hører ikke et vondt ord når jeg spør.
Om legen har skiftet mening vites ikke, men er iallfall villig til å gjøre et hederlig unntak for meg.
Det kan jo hende din blir også ?
Det er vanskelig å bedømme om du har nok D3. 85 er jo innenfor ref.grensene, men du kan jo ha høyere behov.
Om jeg har forstått rett, bør D3-dosen seponeres en uke før måling for at dosen ikke skal innvirke på resultatet.
Det som er sikker, er at 20µg/dag er langt mindre enn dagsforbruket, og får du ikke noe fra andre kilder er det for lite - om jeg skal dømme etter egen erfaring. Jeg har jo brukt 50µg i et år og på det året gikk jeg ned fra 100 til 69.
Nå tar jeg 100µg/dag, og tar det til middagen. Dosen bør tas til det feteste måltid, gjerne kombinert med A-vitamin.
Jeg har iallfall oppdaget hvor vanskelig det er å øke og holde denne over 100.
Hei
Da har jeg fått Erfa 125 mg 500 pk( Kr 1600 på Svanen apotek I Trondheim). Når jeg til slutt fant ut hvilket apotek som kunne skaffe det, fikk jeg det på ett døgn!
Jeg begynte i går, med 1 grain under tungen( en time før mat). Jeg hadde hørt så mye om at det smakte og lukte fjøs, at jeg be litt bekymret da jeg ikke syntes det smakte/ lukte vondt. Tabletten smuldret lett opp( så ikke helt lett å dele i to) og smakte mer klor enn noe annet. Hmm, noen som har tanker om dette?
Ååå jeg er så glad tralaaa. Fortjener stor fremgang nå synes jeg, etter 11 års " hælvete" : )
(((Frisk tanker til dere alle))))
Og igjen, takk for all god hjelp : )
Viljehjerte1
Bare jeg som må ut med 2000,- da uhhhuuuuuuuuu .....
Hurra for deg Vilde - håper dette er gifta for deg :)
Smaken er lik den gamle Armouren syns jeg - minus litt purke da.....
Denne syns jeg bare smaker søtt ?
Hei
Er det vanlig at Erfa smuldrer så mye når du deler de?
Vilje