Sv: Trenger ny fastlege i Bergen
Hei...jeg har bare veldig raskt skumlest innlegga her , så unnskyld meg hvis jeg kanskje skriver ting som allerede er sagt!
Hvis du ikke allerede har kontakta NAV for legebytte, så kan du bare ringe/maile? den legen du har i tanken å bytte til. Når du prater med kontorpersonellet sier du at du ringer for å få en prøvetime.
Det er lovlig, og jeg kjenner flere som har tatt slike timer. Da vil du fort finne ut om kjemien mellom dere passer, og en liten pekepinn får du jo også om vedkommende virker faglig ok.
Er prøvetimen ok, skriver du bare til ditt gamle kontor, hvis du helst vil slippe
gå dit, og så kreve full UTSKRIFT av journalen din. En giro dukker vel opp i posten for arbeidet. På mitt legekontor tar de 250 kr. Så....sitter du på den
selv inntil du har hatt den prøvetimen hos en eller flere......
Apropos å ha den følelsen av å aldri sette sine føtter igjen på steder...
den kjenner jeg igjen. En får tross alt en litt bedre følelse av det, på en måte har en fått "overtaket". Du må ha være helt spes.uheldig med din; virker som det mangler folkeskikk...en skal da i det minste oppføre seg, selv om en er på
faglig svak grunn. (Jeg tenker bl.a. på at du ikke fikk tatt anti-TPO; kanskje hun ikke vet betydningen av den heller!!
Jeg ønsker deg virkelig lykke til i "dekektivarbeidet" du har foran deg. Ett eller annet sted sitter den som vil behandle deg med respekt, For det fortjener du virkelig.Nå trykker jeg på sendknappen, så du må bære over med evnt. feil....
Mange gode hilsner fra Gunnda.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gunnda
Hei...jeg har bare veldig raskt skumlest innlegga her , så unnskyld meg hvis jeg kanskje skriver ting som allerede er sagt!
Hvis du ikke allerede har kontakta NAV for legebytte, så kan du bare ringe/maile? den legen du har i tanken å bytte til. Når du prater med kontorpersonellet sier du at du ringer for å få en prøvetime.
Det er lovlig, og jeg kjenner flere som har tatt slike timer. Da vil du fort finne ut om kjemien mellom dere passer, og en liten pekepinn får du jo også om vedkommende virker faglig ok.
Er prøvetimen ok, skriver du bare til ditt gamle kontor, hvis du helst vil slippe
gå dit, og så kreve full UTSKRIFT av journalen din. En giro dukker vel opp i posten for arbeidet. På mitt legekontor tar de 250 kr. Så....sitter du på den
selv inntil du har hatt den prøvetimen hos en eller flere......
Apropos å ha den følelsen av å aldri sette sine føtter igjen på steder...
den kjenner jeg igjen. En får tross alt en litt bedre følelse av det, på en måte har en fått "overtaket". Du må ha være helt spes.uheldig med din; virker som det mangler folkeskikk...en skal da i det minste oppføre seg, selv om en er på
faglig svak grunn. (Jeg tenker bl.a. på at du ikke fikk tatt anti-TPO; kanskje hun ikke vet betydningen av den heller!!
Jeg ønsker deg virkelig lykke til i "dekektivarbeidet" du har foran deg. Ett eller annet sted sitter den som vil behandle deg med respekt, For det fortjener du virkelig.Nå trykker jeg på sendknappen, så du må bære over med evnt. feil....
Mange gode hilsner fra Gunnda.
Tusen takk Gunnda. Du virker som et så utrolig godt og varmt menneskekram1 Jeg har allerede byttet fastlege nå, så det får bare briste og bære. Vedkommende er en dame i aldersgruppen 30-40, så kanskje er hun ung og oppdatert på stoffskiftesykdommer, og kanskje årsaken til at hun ennå ikke har mer enn 800 pasienter er at hun er relativt nyutdannet? vel det gjenstår å se, alt er bedre enn det jeg hadde... Det stedet gav meg helt dødsangst... Følte jeg måtte finne ut av hva som feilte meg selv. Det er nok for meg å få en lege som er interessert i faget sitt og er interessert i å være lege og ikke har fått lisensen sin på postordre :D lol
Når det gjelder tpo, så virket det ikke som legen skjønte hva jeg snakket om... men så påstår hun jo også at hypothyreose ikke er arvelig, og at det ikke gir leddsmerter... fyusj..
Stor klemm til deg :)kram1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
maika
Tro neppe legen hadde gått med på det, og noen kamp orker jeg ikke..
Har bestemt meg for å skrive om hva jeg har opplevd til den nye legen - så får jeg håpe hun kan sette det i forbindelse med den forige journalen slik at hun kan se hva jeg har blitt utsatt for... Uansett hva som står der så vil det vise at legen ikke foretok undersøkelser hun burde gjordt...
En annen ting er at jeg kun har tyroxin for tre uker.. Og må vente på brev fra nav før jeg kan bestille time hos nye lege (leste jeg) Hvordan kan jeg da få tak i tyroxin? Jeg får neppe det på legevakten?! Og ny lege kan vel ikke skrive det ut før hun har sett nåværende journal eller tatt nye blodprøver..
Kanskje jeg er i "diiip sh*tt" nå... Jeg nekter å sette mine bein på kontoret hos den gamle legen... *grøss*
Hvis det haster så kan du ringe det nye legekontoret ditt selvom du ikke har fått brev enda og bare si at du har byttet også legger de inn info om deg manuelt. Forklar det med levaxinen også, de kan sikkert se at du har fått det før og da skjønner de jo at du trenger mere. Ring og snakk med det nye legekontoret ditt du, det er kanskje det letteste. Så slipper du å bekymre deg unødvendig.
klem til deg!!
jeg gikk til to fastleger i bergen sentrum - en som blir mye brukt som studentlege(alle jeg kjente var misfornøyd med han....), og en på engen legesenter. jeg ble også etter eget initiativ og mye mas henvist til endokrinolog som har kontor midt i sentrum.
sistnevnte fastlege var hyggelig - men tok meg virkelig ikke på alvor.
han sykemeldte meg etter mye om og men, men gjorde intet mere enn det.
etter å ha vært skikkelig dårlig i et par tre år gikk jeg til en lege på mitt hjemsted, som bestilte ultralyd av kjertelen(den viste varme knuter).
jeg ble bedt om å ta dette med til fastlegen i bergen, som ikke foretok seg noe.
jeg visste ikke selv hva dette gikk ut på, men sto på det den andre legen hadde sagt - nemlig at jeg måtte undersøkes på et sykehus.
og etter å ha vært sykemeldt lenge, ikke fått noen respons tok undersøkelsen på haukeland ca 10 min, hvor de konkluderte raskt med at jeg skulle ha operasjon.
jeg ble veldig forundret da både endokrinologen og fastlegen hadde sagt til meg at mine plager skyldtes psykiske faktorer(endokrinologen uttalte faktisk at jeg aldri kom til å måtte bruke medisiner, ei heller operere, og lurte på om jeg ønsket å være med på et program på haukeland som skulle gjennomgå hjerneaktiviteten min/eventuelle kroniske depressive plager e.l):shock:
jeg spurte spesialistene på haukeland om dette var en vanskelig tilfelle - og de a det var helt rutine, og veldig lett å oppdage....gjett om jeg ble tatt på senga av det.
så mitt møte med bergen ifht stoffskifteproblematikk var vel ikke en av de bedre nei:/
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
maika
Jeg har allerede byttet fastlege nå, så det får bare briste og bære. Vedkommende er en dame i aldersgruppen 30-40, så kanskje er hun ung og oppdatert på stoffskiftesykdommer, og kanskje årsaken til at hun ennå ikke har mer enn 800 pasienter er at hun er relativt nyutdannet? vel det gjenstår å se, alt er bedre enn det jeg hadde... Det stedet gav meg helt dødsangst... Følte jeg måtte finne ut av hva som feilte meg selv. Det er nok for meg å få en lege som er interessert i faget sitt og er interessert i å være lege og ikke har fått lisensen sin på postordre :D lol
Når det gjelder tpo, så virket det ikke som legen skjønte hva jeg snakket om... men så påstår hun jo også at hypothyreose ikke er arvelig, og at det ikke gir leddsmerter... fyusj..
Stor klemm til deg :)kram1
Hvordan gikk det med den nye legen Maika??
Håper det ordnet seg tro1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
maika
Tusen takk Gunnda. Du virker som et så utrolig godt og varmt menneske kram1
Det er hun - Gunnda. Også i den grad! Selv syg og plaget, alligevel lyser det op og varmer, når Gunnda svarer andre. Rigtig god bedring, skattepige kram1