Sv: Problemer med de nye Eltroxin piller ???
Hej,
Jeg har skrevet et "indlæg/kommentar" på Dagens Medicin (et sted de fleste læger og sundhedspersonale læser), og her klaget over, at læger ikke tager vores bivirkninger alvorlige når vi klager over den nye Eltroxin.
Så nu må jeg så se, hvad jeg nu skal gøre for at få det bedre. Et eller andet må jeg gøre, når nu lægen ikke vil.
Mange hilsner fra Gypige
Jezz.
Det er flott, og det er jo i de baner vi skal tenke.
Vi skal ikke, som jeg, gå å finne oss i et dårlig behandlingsresultat i åre-vis.
Og en normal klage hjelper ikke ! Og for mange klager vil resultere i at mistanken dreies mot det psykiske.
Som jeg ser det, er det beste man kan gjøre å påstå at den thyroxin man behandles med ikke har effekt nok, og forlange en annen thyroxin.
Og gjerne Armour eller Westhroid.
Problemer med de nye Eltroxin piller ???
Hej!
Nu har jeg lige fået svar på blodprøver taget efter 4 uger på Euthyrox. Jeg fortsatte med samme dosis som ny eltroxin (1250 mg pr uge) . Jeg er en af dem der har fået det rigtig dårligt efter at Eltroxin i Danmark er blevet lavet om. Derfor tog jeg på eget initiativ til Tyskland og fik udleveret Euthyrox på min Etroxinrecept. Jeg ville give dette en chance inden jeg ville overvej Armour. Se Blodprøveresultat:
maj 08 /eltroxin+ 5 mg. lio
tsh 0,024 (0,1-4)
t3: 1,65 ( højst 2,5 kan ikke huske nedre grænse)
t4:138 ( 60-140)
juli 08/euthyrox+ 5 mg. lio
tsh 0,012
t3: 3,2
t4: 158
Det underlige er at jeg har taget samme dosis med begge mærker. Jeg har fået det så meget bedre trods at jeg nu ligger for højt i følge talene - og jeg kan også godt mærke jeg er noget hyper og sveder om natten. Jeg er så begyndt at trappe ned til 1150 mg.pr uge og droppe liothyroninen en periode indtil jeg lige kan mærke at stofskiftet falder en smule. Jeg skal have taget nye blodprøver om en måneds tid. Det jeg hæfter mig ved er at T3 er nærmest fordoblet. Det virker somom at omdannelsen til T3 i kroppen virker bedre her med Euthyrox. Jeg synes virkeligt det er mystisk????? Er der nogen der har hørt om det?
Jeg har fået det så godt. Jeg fryser ikke mere, min hud er blevet pænere, jeg har fået mere energi og er begyndt at løbetræne. Det er noget jeg slet ikke kunne overskue før. På gl. Eltroxin havde jeg sådan en kunstig hjertebanken, havde ondt i leddene, kunne ikke koncentere mig... altså både symptomer på hyper og hypo. Og det er på trods af at mine tal (T4 og Tsh) så højt. Jeg har altid frosset også selvom jeg ifølge tallene har haft højt stofskifte. Det gør jeg ikke mere... Jeg forstår det virkelig ikke....??? Men godt er det. Jeg håber det varer ved.
En anden ting er at jeg døjer med lave kalkværdier og tager Etalpha (aktivt d-vitamin) hver dag sammen med kalktiskud /alm D vitamin (30 mg) Jeg har søgt og søgt på nettet og kan simpelthen ikke finde ud af, hvad det er Etalpha gør, som almindeligt D-vitamin ikke gør. Der skulle vel ikke være nogen der ved noget om det?
MVH Lene
Bivirkninger fra medicin ?
Hej,
Jeg har nu siden ca. marts måned i år haft "influenza-lignende symptomer", d.v.s. som om jeg har feber ( har ikke feber), ømhed i musklerne, træthed og høfeber.
Det startede alt sammen da jeg begyndte at få "de nye eltroxin".
Kan det ikke være en form for "allergi" for tilsætningsstofferne, som jo er lavet om, i den nye Eltroxin ? mine tal for stofskiftet er iorden siger lægen.
Jeg er i forvejen multiallergiker, og har før haft problemer med ændrede tilsætningsstoffer i medicin.
Er der nogle af jer andre, som har oplevet det samme ?
Håber at høre fra jer.
Mange hilsner fra Gypige
etalpha brukes til pasienter som mangler nyre og som derfor ikke kan omdanne d3 til aktivt d-vitamin, og har ikke noe i behandling av normalt lavt d-vitamin å gjøre!
Levaxin lages i Belgia, det står jo på pakken, ikke i Sverige, det er markedsføringstillatelsesinnehaveren som er i sverige.
Pussig alle de bivirkningene som alle får på cellulose, de på det nye Armour som klager, klager på helt like bivirkninger. Der har man nå siden mai brukt formelen 42,5 mg callulose og 7,5 mg dekstrose mot omvendt før.....
Influensa var jo mine hyppig tilbakevennende symptomer på Levaxin.
Svært realistiske symptomer, men uten feber og av varierende varighet fra bare noe timer til ukesvis.
Og det var jo det første symptomet som forsvant - det forsvannt jo før jeg begynte med Armour, for jeg sluttet jo med Levaxin i over en uke.
Cellulose er jo heller ikke noen uniform.
Det er den vanligste organsike forbindelsen på jorden skrives det - kanskje byråkratiet har mer å svare for enn det vil innrømme ?
Den kan utvinnes av flere botaniske kilder. Volumet er jo størst fra skogsavvirkningen.
Det er en polysakkarid (et mangefassert langkjedet sukker)
Likevel har vi ikke bakterier eller enzymer i tynntarmen til å oppløse slikt - så man formoder vel defor at de "bare er på gjennomreise".
Vi har likevel bakterier i tykktarmen som endrer cellulosen, men opptak fra tykktarmen er jo "bare vann" ?? (fra læreboken)
Det er jo gjerne betegnelsen "microkrystallinsk" foran. Det betyr bare at krystalliseringen er så dårlig at man må ty til mikroskopering for å se krystallgitteret.
Har saumfart Armourboksen og pakningsvedlegget uten å finne opplysninger om tablettstoffer.
Men det står 15-180mg once a day.
På facebookgruppa finner du mer om hva Forest selv har sagt per telefon om cellulosen.
På stopthethyroidmadness finner du alle innholddstoffer for alle medisiner.
Jeg har lest postinger fra larrian Gillespie for mange år siden allerede hvor hun kommenterer at cellulosen er vanskelig som fyllstoff, siden så mange er allergiske mot det. altså den som bruke si tabletter. Du ser jo på eltroxindiskusjonen at det er røde utslett og hodepine og at man er hypo noend ager og hyper noen dager og at man genrelet føler seg elendig.
Ikke tro at cellulosen er uskyldig eller inert, med slike symptomer i usa, new zealand, holland og danmark.
Om danmark og at de bare har en medisin, se her hvor mange de har i tyskland, og det er ikke engang alle, de har flytende hexal t4 også og muligens enda flere
http://www.ht-mb.de/forum/showthread.php?t=1113971 her har de ihvertfall to typer kombipreparater (noe som er forbudt her i Norge siden det inneholder to virkestoff fra samme virkestoffgruppe, det har vi diskutert her før)
Var forresten å tyvtitta litt i ansiktsboken her om dagen - og der var navnebroren min gitt !
I forbrødringens tid var han (oven i købet) Dansk.
Det vil si, han var der IKKE : En vennegjeng hadde laget en gruppe som skulle jobbe for at han - som facebookhater skulle melde seg inn.
Jeg hadde så lyst til å sette opp en konto bare for at stakkaren skulle få vite at han ikke er alene !
Men lot det av prinsipp - og til høylytte protester - det være.....
Sammen hadde vi jo vært dobbelt så sterke !
Men jeg tar jo gjerne referater da Nora :)
Så for å klargjøre - jeg er forsåvidt en ikketroende, men kan tøye meg til å anta.
Altså, jeg tror ikke cellulose er uskyldig. Det er jo et stoff vi fra naturens side ikke er hensatt med midler til å håntere, så jeg syns jeg har all grunn til å la min naturlige skepsis flyte der.
De som putter det inn i tabletten har jeg forsåvidt samme syn på som de som fyller vaksiner med allskens.....
Det jeg henter frem, er bare for å belyse fenomenet.
Cellulose kan ha mange opphav. 33% av verdens biomasse er cellulose.
Og vi spiser det jo i maten - det er u-unngålig i et sundt levesett.
Så hva er det som gjør at ganske mange reagerer ?
Det er jo en liten mengde i en tablett.
Hva slags cellulose det er hadde jo hjulpet til en klargjøring.
Om den der cellulosen, Larrian Gillespie har vært lege og kirurg, og har kompetanse i medisinutvikling, og pga sistnevnte så nenvte hun cellulosen når en pasient på et forum nevnte noe om alskens symptomer. Hun hadde referanser for det også. Hun hadde andgang til diverse medisinsk litteratur på nett 8der vi støter på dumå betale eller slike meldinger) Larrian var veldig generøs med sine råd og brydde seg. Det var derfor jeg gadd å være på thyroid.about.com forumet, hun ga input.
Men tilbake til cellulosen, det var det hun fortalte, det var kjent for allergier.
Jo, det er jo noe som gjør det når så mange reagerer. Og observante leger kan jo melde om det de ser. Men der er det liksom ikke så mye pågang i forskningen.
Leste du forresten at mennesker med hakeorm i tarmene ikke er så utsatt for allergier ?
Det er sikkert et foreløpig eller lite studie som sikkert blir utvidet.