Sv: Avansert tolkning behøves..
Takker igjen så mye for svar! Jeg er helt enig med deg Anisa angående ketolysekurens påvirkning av kolesterolet. Det jeg mente var at ketolysekuren i mitt tilfelle ikke kunne korreleres mot kolesterol-verdiene mine, men det kom litt dårlig frem. I følge ketolysekuren skal kuren redusere kolesterolet (det dårlige). Jeg var i ketose i ca en mnd og sluttet fordi jeg ikke er særlig overvektig og fordi jeg startet å trene hardere slik at det var greit med litt karbohydrater.
Jeg har ikke fått sjekket D-vit status enda. Jeg ser at du Hansen har stort utbytte av et optimalisert D-vit nivå, så det vil jeg be endokrinologen om å teste.
I perioden uten Levaxin har jeg faktisk brukt Kelpasan. Jeg fikk imidlertidig smerter i halsregionen etterhvert. Om det kan direkte relateres til inntak av kelp vet jeg ikke. Jeg har en til dels synlig hevelse av området rundt strupehodet. På MR-undersøkelsen fikk jeg vite at det var snakk om en medført skjevhet hva det nå måtte innebære. Endokrinologen kunne hvertfall konstatere at jeg hadde hevelse i skjoldbrukskjertelen.
Det som er en liten "joker" med tanke på min siste målte tsh-verdi er at jeg tillot meg selv å røyke litt da jeg sluttet med Levaxinen. Dette fordi jeg visste det ville kunne være med på å øke stoffskiftet noe. På det meste var det snakk om rundt 10 sigaretter om dagen. Jeg har ikke brukt tobakksprodukter de siste 3 uker. Jeg har lest her på forumet at man ikke bør ha nytt noe tobakk 48 timer før blodprøve for stoffskifte da dette kan senke tsh-verdien.
Takk så mye for linken til informasjon om testosteron Anisa :). Der stod det mye interessant!
Det at en mastergrad ikke laver seg selv skal gudene vite! det hadde vært utrolig greit om ferdigstillelse av en slik grad bare var en funksjon av tid ;).