-
Temp på 35 er ganske så lite ja. Om det skjedde når du hadde anorexia så er det vel egentlig ganske så logisk:
Når kroppen ikke har noe å forbrenne så må den gå på sparebluss hele tiden. Med liten temperatur blir mindre energi brent. Og dermed så hjelper kroppen deg med livredning...
Jeg tar temp nå og da. Men det er mest for å sjekke om jeg har feber. Jeg tok temp noen ganger om morgenen før jeg stod opp for å se om jeg hadde lav temp. Det hadde jeg... ikke hele tiden, men ofte (dette var også etter at jeg begynte med tabletter).
Har man en mage følelse at noe er galt med forbrenningen (skjoldbrukskjertel problem) så er dette en grei måte å bekrefte at noe er galt. Min lege sa at det var ganske så viktig å måle temp. Men det var også viktig å "måle" andre indikatorer/symptomer...
:)
-
Takker for svar :) Fint og vite :)
-
Hei!
Jeg har nok gått den dosen i ca. 1.5 uke nå, så det er nok litt tidlig å si noe om virkningen. Føler meg relativt bra, det vil si at jeg var bedre helt i starten, følte meg kvikkere mentalt.
Men, nå har jeg akkurat kommet hjem fra en langhelg i London, og har virkelig kost meg å tråkket rundt i 4 dager, så litt energi har jeg :D
I London er det skikkelig vår, grønt og frodig, og fullt av liv. Så til og med 3 ekorn i Hyde Park, veldig søte og så tamme at de spiste av hånden til en mann :D
Men, over til Armouren, jeg skal nok øke litt mer, men sakte sakte..
-
Hei, håper ikke denne diskusjonen er bare for dere :D heldig-griser :D som får Armorn. Jeg startet ikke å måle temperatur før for 4 mnd siden ca og da var den på 36-36,1. Nå etter 2,5 mnd m Liothyroin er den økt til 36,6 og formen er adskillig bedre. Bråsluttet noen dager da jeg fikk hjertebank, så det holdt...., men har tatt de igjen i en uke og formen begynner å bli bedre igjen med en gang. Men hvis jeg skal bli ENDA bedre bør altså temperaturen enda lengre opp???!!!??? Og hvordan gjør jeg det da? Øker forsiktig med Liothyroin? For legen mente det var Levaxin som gjorde hjertebanken så den har jeg redusert på.
-
Hei!
Ikke lett det der. Min temp. sank enda jeg hadde økt dosen, så ikke lett å bli klok på. Formen min føles bedre når tempen er ok, men det er ikke lett å få opp tempen uten å få hjertebank. Hjelper visst å gå veeeeldig sakte frem :)
-
flaut å spørre om dette da, men jeg har ikke målt tempen på årevis, så jeg lurer hvor lenge skal man måle tempen i baken er det 1 minutt eller 3 minutt eller 5 minutt? :oops:
-
Den piper da den er ferdig viss du har en sånn digitalt termometer :) Så da trenger du ikke tenke på minuttene :)
-
-
Ang måling av temperatur
Hvor lav temperatur om morgenen er tegn på at noe evnt er i veien med stoffskiftet?
Hvis det finnes en "grense". Går den ut fra måling i munn eller i rompa?
-
Det er nok en glidende grense, jo kaldere jo verre. Grense ? Under 36,5 er dårlig hos meg, men 36,5 kan funke. Målinga bør skje bak og være et gjennomsnitt over ei uke eller så.