Er det ikke slik at kroppsbyggere holdt på med thyreoideahormoner da? Eller var det bare T3?? :)
Er det ikke slik at kroppsbyggere holdt på med thyreoideahormoner da? Eller var det bare T3?? :)
Før konkurranse bruker T3 for å få vekk underhudsfett slik at musklene skal synes bedre.
Noen har fått dem til å tro til det virker.
Ser jeg skrev at noe gikk fortere ut av kromppen i et innlegg lengere opp her. Det var med to P-er da, og ingen fornærmelse var ment :)
Og noen tror at det er supert slankemiddel, side "forbrenningen øker".
Og noen leger liker å tro at man spør etter levaxin fordi man er fet, ikke fordi man føler seg syk.
Exen min misbrukte Levaxin... han trodde det var en enkel måte å gå ned i vekt på. Dette lærte han fort ikke var tilfellet.Sitat:
Opprinnelig skrevet av nora
Men han klarte å overtale en lege til å gi han Levaxin, ved å si at han hadde både det ene og det andre av symptomer (uten å ha de).
Men han fant vel egentlig måten til slutt, han får nå testosteron sprøyter, som faktisk hjelper både psyken hans og vekta... :-)
Vet ikke om du har lest i noen av mine tråder, men jeg har en lignende historie som du beskriver. En kreativ lege satt meg på levaxin etter en blodprøve med tsh på 8,1. Så ble jeg overdosert 7 mnd senere (Og er enda sykemeldt). har gått nå ca 6 mnd uten medisin i hele tatt, og er bedre en jeg var på medisin, men har mange plager enda som synsforstyrrelser og utslitt , prikking i hode, vannlatningsproblemer etc.
Men jeg har enda ikke fått stabilt stoffskifte selv 6 mnd uten medisin, min TSH hopper opp og ned fra uke til uke.
SÃ… min erfaring er at det kan ta lang tid før man får kjertelen i normal drift. Men du er altså frisk nå var det så å forstå? Da skal du være meget glad
Har akkurat fått påvist høyt stoffskifte etter at jeg feilaktig ble behandlet med levaxin, har kuttet det nå, men tsh synker (0,17) og t4 stiger (23) Så noe er jo helt feil! Skal utredes videre nå.
Jeg kommer meg nesten ikke ut, klarer å gå 200 meter før jeg er gele, har veldig muskelverk, utrolig anpusten, høyt blodtrykk og puls. Har fått betablokker som hjelper en del. I tillegg til masse trykk i brystet, halsen, susing i hodet mm. I tillegg brekker jeg meg mye og har problemer m å spise. ingen konsentrasjon og føler at all energien suges ut av meg for ingenting. Prøver å holde meg i gang, men det er så tungt! Klarer ikke å hente inn krefter. Søvnen er helt krise. og vekta har gått ned.
Har hatt det slik i mange uker nå, er deppa, redd og skjønner ikke at dette kan bli bra. Vil bare komme meg på beina,men klarer ikke.
Er det noen som kjenner seg igjen? Jeg trodde bare ikke at man kunne bli så dårlig.
Dette var en del klaging, men jeg er så ny i dette, og har så mange spørsmål og grublerier.
Jeg husker jo dårlig da, men du fikk Levaxin av en lege og så hadde du høyt stoffskifte ?
Og slutta med Levaxin mitt i April ?
Og er satt "på vent" ?
Jeg har jo noen tanker om situasjonen, men kan jo såklart bare tenke. (knapt nok)
Det går mer enn to-tre uker fra en slik seilas roer seg, 8-10 vel ?
Men - ble du satt på Thyroxin fordi TSH var lav ?
Det er en gedigen misforståelse som nok er noe utbredt. Jeg har også vært borti den.
Men så har du bytta lege ?
Og de har ikke tatt antistoffprøver ? Har ikke sett at du har lagt ut noen resultater ?
Og det er bare det som pusler meg - hvorfor har de ikke tatt TRAS-prøve når utgangspunketet var for høyt stoffskifte ?
Og - det vil jo ikke gå lengere ned enn du hadde før du gikk til legen.
Om det virkelig er så som jeg tenker, så skaff deg en ny lege !
Ny lege er allerede skaffet, og det var en spesialist som i går oppdaget at prøvene går helt feil vei. Fornøyd med begge disse. Indikasjon for behandlingen var grenseland til lavt stoffskifte, med t4 på 13 og tsh på 1,5, og litt forhøyet anti tpo. Så behandlingen har jo vært helt riv ruskende. Får støtte på dette fra alle hold. Nå ser det ut som behandlinge kan ha utløst høut stoffskifte.
Det er tatt Tras, men får svar først om 10 dager; vet ikke helt hvordan jeg skal holde ut. Og så er det jo å finne ut om det er noen aktuell behandling.
Var forespeilet at ting ville ha stabilisert seg etter 6-8 uker, er nå i uke 5 etterå ha slutta m levaxin.
Javel - ikke full så gæli altså.
Misforstå meg riktig da.
Jeg har ikke hørt at Levaxin kan indusere høyt stoffskifte (patologisk) men man får jo såklart høyere stoffskiftemålinger når man spiser Levaxin.
Og du reagerer kanskje slik mange av oss gjør når vi blir utsatt for Levaxin - og legene reagerer slik de pleier på det.
Ikke reaksjon er også en reaksjon......(De vil ikke tro på at Levaxin gir bivirkninger).
10 dager var grumle lenge da ?
Men etter det jeg kan skjønne må den være negativ.
Litt forhøyet anti-TPO ?
Det er litt utydlig det da, en kan ikke være litt gravid ?
Og enten har man antistoffer eller ikke. I tvilstilfeller brukes FNB.
En sikker status på disse antistoffene er viktig for deg, og tvilstilfeller må avklares.
Du får prøve å stå på med det du har.
Uansett hvor syk man blir må man det........
Hei :) Jeg kjenner ikke til din historie, men ser at du startet opp Levaxinbehandling pga noe lave verdier og litt utslag på anti-TPO. Dessverre er det vel slik at dette i noen tilfeller kan slå feil ut og derfor stiller vel en del leger seg tvilende til om man skal starte behandling med slike verdier du hadde i utgangspunktet.
Men fatt mot, dette kommer garantert til og roe seg ned igjen. Men tålmodighet er nok en faktor som vil spille inn her.
Jeg skriver imidlertid til deg for og bekrefte at man kan føle seg svært elendig selv med en FT4 litt i overkant av normalverdier. Jeg får det akkurat slik du beskriver dine symptomer. Det er ikke uten grunn jeg sier at jeg foretrekker hyposymptomer fremfor hyper.
Ikke noe av det du føler er ukjent i forbindelse med høyt stoffskifte, selv bare litt forhøyet. Det føles skremmende og ha det slik og ofte kan man komme til og tenke at noe annet er galt i tillegg, for alt føles bare så galt i kroppen. Trøsten er at dette går over, selv om du ikke føler det slik akkurat nå. Dessuten er det slik at man virkelig ønsker en rask endring, men dessverre fungerer det ikke alltid slik - være seg om man er høy eller lav.
Jeg ønsker deg riktig god bedring.