Gravid i gjen - god oppfølging denne gang...
Hei.
Etter mitt 3.MA i juli 2007 er jeg gravid igjen. :P
Ble gravid 1 mnd etter utskrapningen på sykehuset. :D
Er nå i uke 29/30, og fram til uke 26 gikk jeg bare til jordmor her på helsestasjonen og fastlegen min.
Fordi jeg har mistet 3 ganger og fikk min forrige sønn 6 uker for tidlig i 2003 blir jeg nå fulgt godt med på Rikshospitalet i Oslo.
2.hver uke og denne jeg bærer på nå blir tatt med keisersnitt 3 uker før termin.
Dette fordi man aldri fant ut hvorfor han måtte bli tatt i full fart 6 uker før.
Da var han klinisk død når han kom ut, men er en frisk og fin gutt i dag!! :):)
Det jeg ville fortelle nå er at dere som er gravide og går på Levaxin o.l absolutt bør kontakte spesialister på området.
Fastlegen min ga i forrige uke beskjed om at jeg skulle redusere min dose på Levaxin. Dette etter svarene på prøvene mine fra Fürst.
Spesialisten på Riksen (en danske!) fortalte derimot at studier gjort i 2003 viste at selvom mor har det bra på en viss dose,
var det bedre for barnet om mor fikk mere Levxin. Dermed økte han dosen min fra 8 tabletter med 100 mikrogram Levaxin i uka til 7 tabletter med 150 mikrogram Levaxin per uke.
Det er en ganske stor økning!! :shock:
Så da jeg er ferdig med svangerskapet skal jeg tilbake på den vanlige dosen fastlegen ser etter.
Så til dere som er gravide og bare går til kontroll hos fastlege - ta en telefon til en spesialist og undersøk!!:)