Aner ikke. Henger igjen fra tidlig ungdom. Sikkert noe jåleri.. :? Har bestandig vært vettskremt for å gå opp i vekt.Sitat:
Opprinnelig skrevet av baremei
Mensen? Hva er det? 8)Sitat:
Printable View
Aner ikke. Henger igjen fra tidlig ungdom. Sikkert noe jåleri.. :? Har bestandig vært vettskremt for å gå opp i vekt.Sitat:
Mensen? Hva er det? 8)Sitat:
merker jeg må fnise litt når folk her klager over å ha gått opp 2-3 kilo....jeg gikk opp 20!!! tipper rundt 12 av dem var pga stoffskiftet. har til nå klart å gå ned 2 kilo med en haug av trening og kostendringer. har igrunnen begynt å venne meg til tanken at jeg kanskje ikke klarer å ta av meg, og satser på litt trening for sjel og fast bakende istedet hehe......
men det har ingenting med levaxinen å gjøre. årsken er som oftest at man kombinerer det å ikke orke å bevege seg masse + at man forbrenner mindre med lavt stoffskifte. midre forbrenning= lettere vektøkning.
for min del så var nok noe av årsaken at jeg fikk det i starten av 20 årene, og man endrer mye på forbrenningen da også. mange unge tror eks de legger på seg av p piller, men så var det egentlig at man kuttet ut håndballen og erstattet det med alkohol i helgene og mange venninnekvelder med godterier.
så, mitt råd er å forebygge som best man kan. trene jevnt, holde seg unna godis i hverdagene og passe på godt, variert og sunt kosthold.
det rådet er jo universelt:)
Heisann!!! Jeg er ny her og har nettopp fått diagnosen lavt stoffskifte :( Har ikke fått stabilisert dosen ennå, men tar 50 mikrogram om dagen,skal inn til nye prøver om ca 3 måneder...... Siden sommeren har jeg gått opp 15 kg og fikk mistanke om at noe ikke stemte i kroppen. Får litt angst når jeg leser det dere skriver om at man går opp i vekt når man får stabilisert stoffskifte..... trodde det skulle bli motsatt egentlig???? At man tar av når forbrenningen blir normal igjen??? Er det ikke det som er hele poenget med levaxin, at "alt" normaliseres?? Skjønner at jeg har mye å lære om denne sykdommen, noen som har tips om sider på nettet eller bøker?? Ble litt deprimert da jeg leste her om kvelden at det er vanskelig å bli gravid, økt risiko for spontanabort ved lavt stoffskifte!!!!!
Hilsen frustrert :?
Hei du nye :)
Føler meg som deg- trist over at det kan være vanskelig å få barn. Ikke aktuellt nå, men jeg liker å vite at muligheten ligger der . Det kan jo være at jeg aldri kan få slik de sa på Balder.. :S
Jeg trodde motsatt egentlig, iallefall for mitt vedkommende, at siden stoffskifte mitt er i ulage, mye igrunnen er i ulage, så klarer jeg ikke komme opp i normalvekten min ?? Nå virker det som om det er andre grunner til at jeg har begynt å legge på meg, men jeg har vært supertynn hele livet, så jeg trodde kanskje at dette hadde noe med hormonelle funksjoner som ikke er /har vært som de skal og at kroppen min ikke har klart å legge på seg av den grunn ? Men nå er det jo helt annerledes, jeg har begynt å legge på meg å få dårlig hud, og det er en mare ! :evil:
Hmm..... Det skal ikke være lett å vite :S
Hei Celine A:)
Takk for svar:) Nei det skal ikke være lett å vite!!!! Det er ikke alltid lett å være supertynn heller, selv om det er det mange av oss overvektige drømmer om.... :? Så trist at du har fått den beskjeden, men legene har jo tatt feil før!!!! Jeg har vært sammen med samboeren min i 1 år nå og vi har begynt å snakke om barn:) Blir kvalm av tanken på at jeg kanskje ikke kan få :cry:
Har tenkt litt på fortiden og begynner å se flere og flere symptomer, tørr hud osv. Snakke-"problemer" har kommet den siste måneden, virker som jeg stammer, stopper opp midt i setninger :twisted: Grrrr
Får mer og mer vondt i magen, det er så mye negativt rundt lavt stoffskifte:( Trodde virkelig at levaxin ryddet opp i alt dette rotet i kroppen og at det ikke var bivirkninger av den!!!!!! Men medisiner og sykdomsforløp er jo individuelt:) Er spent på den nye blodprøven, hva den sier.
Hva er forresten Balderklinikken? Regnet med det var den du pratet om da du skrev Balder:) Lykke til videre, håper alt ordner seg:)
Kathy
Hallais:):)
Lurte på en annen ting også!!!! Er det "farlig" å drikke pepsi max??? Leste at aspartam ikke er så bra for lavt stoffskifte:(:( Lever jo på pepsi max jeg :oops: hehe
Kathy76, her er et lite notat fra nettsiden deres (Balder-klinikken) :
Hva er Balder-Klinikken?
Balder-Klinikken er en klinikk der leger, akupunktører, homeopater, og ernæringsspesialister samarbeider på tvers av profesjonsgrensene for å kunne tilby et bedre og bredere helsetilbud. Vår erfaring er at pasienter både oppsøker lege, homeopat og akupunktør hver for seg, men at disse ofte ikke snakker sammen. Balder-Klinikkens samarbeider også med annen ekspertise utenfor klinikken.
Vi ønsker å finne den eller de behandlingsformer som kan hjelpe deg fram mot bedre helse. Målet vårt er at du til enhver tid skal få den behandlingen som er riktig for deg og som gir minst mulig komplikasjoner og bivirkninger. Ved Balder-Klinikken har vi høyt kvalifiserte medarbeidere innenfor tradisjonell og alternativ medisin. Flere av våre behandlere har utdannelse både innen skolemedisin og alternativ medisin.
Aspartam tror jeg ikke er bra uansett altså, men jeg klarer ikke alltid la være å spise tyggegummi eller andre ting som er søtet med det. Aspartam som søtningsstoff, har jeg mistillit til. De sier jo at store mengder kan føre til en rekke plager.
Synes det er vanskelig å finne produkter i en vanlig dagligvareforetning som ikke er "lightet" med det.
Må til helsekost osv. eller at man velger sukkerholdige drikker som ikke har kunstige tilsetninger i seg :) Ikke alltid lett :roll:
Jeg er ikke enig med deg. Jeg fikk ikke stabil normal vekt før jeg gikk over til Armour. Da jeg startet på Levaxin gikk det noen måneder, så gikk jeg ned i vekt. Etter kort tid i gledesrus begynte vekten å stige igjen. Jeg har ingen forklaring på fenomenet. Dosen var den samme. Begynte på Westhroid (Armour) og vekten sank. Jeg er 164 og veier 56 kilo, og har ingen problemer med å holde vekten. Westhroid fra august 2006.Sitat:
Opprinnelig skrevet av isa1
Aldri mer Levaxin. Jeg har visst delt min historie "ørten" ganger, men jeg kunne ikke la være...igjen...
Levaxinen er ikke løsningen for alle. Kan legge til at jeg har det ganske bra ellers også - i forhold til stoffskiftet. Lite plager. Levaxinen passer ikke i min kropp! Heller ikke i mange andre sine kropper har jeg lest....
Så det er ikke riktig det du skriver om at det har ingenting med Levaxinen å gjøre isa1. Skriver i all respekt til deg. Det er mine egne og andres erfaringer jeg bygger på. Har blitt skrevet masse om dette på forumet. Bare å søke....
Siden du også skriver at det er bare å trene så vil jeg legge til at jeg har trent flere ganger i uken over mer enn 20 år. Variert. Jogget, syklet, aerobic, styrketrening i sal...."You name it"...også i tiden med ubehandlet hypothyreose og i tiden med Levaxin....og jeg trener fortsatt like mye. Bruker pulsklokke, mater inn på PC og ser på kurvene...også vektkurven. Den har vært helt uavhengig av treningsmengden min i disse årene.
Unnskyld til dere som har les dette før, men jeg blir noe provosert av bl.a alle debattprogrammer der vektredusering blir tatt opp....og hypothyreose eller dårlig behandlet hypothyreose ALDRI blir nevnt! :evil:
Dette er ikke et angrep på deg isa1 :wink: Vil bare nyansere virkningen av Levaxinen, og setningen din utløste dette innlegget.
Yvette, hvor fikk du fatt i Pregnenolone tabletter?
Hei sann :)
Jeg tror dette med hvilken type medisinering som virker eller ikke blir litt feil. For her på forumet er det både og synes jeg. Noen får god hjelp på div problemstillinger med Levaxin, noen får det med Armour/Westhyroid, noen får det ikke på noe som helst.
Jeg tror kanskje alle må være enige i at stoffskiftet og dets virkning på fysikken er litt som bibelsitatet "Guds veier er uransakelige" :lol:
Yvette: Når det kommer til debatt programmene så forstår jeg deg godt!! De irriterer meg også.. Men jeg er redd vi skal brøle lenge og høyt om legene skal oppfatte at mange, svært mange, stoffskiftepasienter legger på seg mer enn 2-3 kg. Og ikke minst at det krever ofte blod å få av seg noen skarve kilo...