Dette var prøvene mine før jeg startet på levaxin:
Fri T4 16 (8-20)
TSH 1,48 (0,2-4,5)
Fritt T 3 5,7 (4-6)
B 12 527 (150-650)
Revmatoid Faktor 31
Kortisol 436
Printable View
Dette var prøvene mine før jeg startet på levaxin:
Fri T4 16 (8-20)
TSH 1,48 (0,2-4,5)
Fritt T 3 5,7 (4-6)
B 12 527 (150-650)
Revmatoid Faktor 31
Kortisol 436
De ser da bortimot perfekte ut.
På hvilket grunnlag ble du satt på Levaxin? Symptomer alene?
Blodprøver flere ganger og at tallene har beveget seg i feil retning?
Mange skulle nok ønsket seg din lege siden han er rundhåndet med å prøve Levaxin, men det høres ut som om det kanskje er bomskudd i ditt tilfelle, spesielt med tanke på symptomer som tyder på overdosering.
Jeg får hjertebank både på for høy og for lav dose, men det er likevel en forskjell i andre ting, uten at jeg kan påstå det har vært lett å lære seg forskjellene.
For all del, ikke slutt uten å avtale med legen, bare så jeg har sagt det, sånn for ordens skyld. :!:
Men det høres ut som om dere bør revurdere den beslutningen, og kanskje titte i andre retninger. Er binyrene testet?
Er skjoldbruskkjertelen din sjekket med ultralyd for å se etter knuter?
Hva med jernmange? Er ferritin målt? B12 mangler du nok ikke, ser det ut til, selv om den prøven kan lyve uten å støtte seg til f.eks homocystein.
Er det ikke også sånn at magnesiummangel kan gi harehjerte? Noen som vet? Lite sannsynlig, kanskje, men verdt å sjekke?
Ser nå at du har fått B12, og ferritin er målt. Synes den også ser grei ut.
Og binyrene er sjekket, men hvordan ble det gjort?
Det SKAL gjøres kl. 8 både morgen og kveld samme dag, bare en av dem er verdiløst. Med mindre du får denne spyttprøven (Nora, hva heter den?), den er visstnok mer pålitelig.
Er enig i at det ikke er noe som tyder på stoffskiftefeil i de prøvene der.
Du hadde antagelig symptomer som var forenlige med lavt stoffskifte da ?
Du har jo brukt thyroxin en stund nå vel ? hvor lenge ?
Jeg forstår godt de som igangsetter en prøveperiode, men det må være som et ledd i feilsøkingen etter det som er galt, og da kan den ikke vare for lenge heller.
Man kan ha stoffskifteproblemer selv om prøvene er fine.
Binyrene ble sjekket med ct(eller var det røntgen tro...)Sitat:
Opprinnelig skrevet av baremei
Ikke tatt prøver morgen og kveld, kan jeg få bestilt en slik test noe sted?
Kjertelen ble også sjekket, den var fin.
Symptomene mine var, og er sover utrolig mye, hjernetåke, lite energi ofte depresjonog ømfintlig for lys og lyder.
Har gått på levaxin i 7 måneder nå.
Symptomene dine kan stemme godt med stoffskiftetrøbbel, ingen tvil om det. Samtidig finnes det en hel drøss med sykdommer som gir mange av de samme symptomene.
Og med dine blodprøver og reaksjoner på Levaxin står jeg fast på at du og legen din kanskje burde titte i andre retninger.
Det _kan_ være stoffskiftet, for all del, men ikke kjør dere fast i det sporet.
Jeg er stort sett i fin form på min kombinasjon av Armour og Levaxin, men kan fremdeles ha "stoffskiftedager" slik de var før jeg fikk behandling.
Men det kan like gjerne være revmatismen som slår til, med tretthet, muskelverk, frysing osv.
Som revmatalogen sa dengang jeg fikk diagnosen og klaget over trettheten ingen leger til da hadde villet tilkjenne noe som helst: "pokker så klart du blir trøtt, hele kroppen er jo betent".
Kort og konsist. :lol:
Noen tips på hvilke andre retninger jeg skal titte???
Revmatisme er jo en mulighet, men skal man være konstant sliten av det?
Har "bare" ¨vondt i håndledd og ankler.
Aner ikke.Sitat:
Opprinnelig skrevet av mohaienne
Jeg hadde "bare" vondt nederst i ryggen. Egentlig ikke vondt engang, men stiv og lemster. Men jeg var ikke konstant sliten av det, det var dager innimellom.
Stoffskiftesliten er anderledes på den måten at det aldri går over, nei...
:) Man kan godt være sliten ved revmatisme. Ved enkelte revmatiske sykdommer kan trøtthet være et dominerende symptom. Det må undersøkelse til hos en revmatolog for å kunne konstatere om det foreligger en revmatisk sykdom. Revmafaktor kan være positiv hos ca 10% (såvidt jeg husker) av friske mennesker, men den kan også være negativ hos svært mange med revmatisk sykdom.
Hjertebanken min vil visst ikke gi seg.
Nå har jeg brukt kun 25 mg i 8 uker og ingen ting den siste uka. Fortsatt så dunker det, særlig merkbart når jeg ligger.
Veklser ellers mellom å være varm og kald og er dønn sliten.
Har også mye helse angst og depresjoner.
Hvilepulsen min ligger nå på 55-60.
Tar det lang tid før eventuelle overdose symptomer gir seg?
Skal heldigvis til Ljøgodt på Blader neste ke, håper hun kan finne på noe lurt!