Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Havde jeg været i lignende situation som du og Ruth, ville jeg (simpelthen) trappe ud af DHEA//-KETO DHEA over 6-7 uger og succesivt erstatte begge med pregnenolone. Det var (foruden binyreekstrakter) pregnenolone, som var bredt anvendt til behandling af hormonsygdomme med udspring i binyrer og gonader til omkring 1949, hvor Merck har lanseret syntetisk kostison. Det syntetiske kortison kunne nemlig patenteres, mens man ikke kunne patentere pregnenolone.... Pregnenolone er ikke engang et receptpligtigt stof. I mange vestlige lande købes det i håndkøb med instruktion om ikke at overskride en daglig dosering på 50 mg uden lægelig assistance.
Man får ikke "pang-effekten" af pregnenolone, men til gengæld bliver effekten stabil og permanent.
Jeg tenker at jeg må bytte ut 7-keto med pregnenelone. Begynner å se at det er en mer varig løsning. Jeg bruker 25 mg 7-keto, som er ganske mye i forhold til andre som bruker DHEA her inne, tror jeg. Når jeg begynner omleggingen er jeg ikke sikker på, men da får jeg prøve å gadvis bytte ut det ene med det andre. Da blir spørsmålet om hvordan jeg skal gjøre det... Hvor mye pregnenelone trenger jeg da mon tro? Forresten var det min intensjon å bruke pregnenolone og progesteron i stedet for DHEA, men så syntes jeg det hadde så dålig effekt. Jeg burde heller ha økt dosen, da, det skjønner jeg nå....
Men jeg kikket litt på nettet etter bøker om emnet. Disse fant jeg på Amazon.uk. Er det noen som har lest noen av disse bøkene? Evt andre gode bøker på emnet? http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_...ones&x=13&y=19
vink11