Sv: Varmintoleranse av lavt stoffskifte?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
cathrin
Det ble ikke noe bad for jeg ble kvalm slik jeg lett blir i varmen. MEN nå har jeg hentet frem en stor deilig elektrisk vifte og det er bare vidunderlig å stå foran den. Spørs om katten liker den da, og det er ikke sikkert at jeg får sove av den duren, men foreløpig nyter jeg å stå foran viften DEILIG. :D
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Yvette
Jeg var på Mega og stupte halvveis ned i frysedisken. Låg der leeenge. Hentet opp en pizza i etterkant. Kan ikke huske at jeg har reagert slik på varmen før. Helt pyton!
Jeg troede, at det var nemmere med sommervarmen i Norge. Alle de høje fjelde og højt over havoverfladen, men når jeg ser på kortet over Norge, ser jeg at der er også tæt på havvandet mange steder.
Her i Danmark er det svært at skelne imellem, hvornår er det stofskiftet og hvornår er det havet, som gør de varme sommerdage ulidelige. Selv om efter at jeg er gået over til Westhroid for nogle år siden - ER det blevet meget nemmere at holde til i sommervarmen.
Men selv Westhroid ikke hjælper ret meget, når der sænker sig over Danmark denne tunge, vindstille, fugtige og klamme varme, hvor 25 grader føles som 40 i skyggen i tropperne.
Så gælder det om at have en ventilator (vifte) stående på gulvet ved fødderne, fordi af en eller anden mystisk grund - når underben og fødderne er svale - er det lettere at udholde varmen på resten af kroppen.
Og når jeg er nødt til at gå hjemmefra og køre ud midt på dagen - da hjælper det virkelig meget at tage en pille aspirin på ca. 500 mg og blot en ti minutters tid senere - bliver kroppen "afkølet" indefra - præcis på samme måde som når man er syg med feber. Det er den samme mekanisme der bliver påvirket af aspirinen, uanset om varmen er indre eller kommende udefra. Den "kølende" virkning holder sig et par timer eller tre og er velgørende. Jeg kan nå at udrette mine ærinder og skynder mig tlbage hjem til mine vifter på gulvet. xx7
Sv: Varmintoleranse av lavt stoffskifte?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Jeg troede, at det var nemmere med sommervarmen i Norge. Alle de høje fjelde og højt over havoverfladen, men når jeg ser på kortet over Norge, ser jeg at der er også tæt på havvandet mange steder.
Vi har hatt 34 grader i skyggen på de varmeste dagene her denne sommeren...
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Og når jeg er nødt til at gå hjemmefra og køre ud midt på dagen - da hjælper det virkelig meget at tage en pille aspirin på ca. 500 mg og blot en ti minutters tid senere - bliver kroppen "afkølet" indefra - præcis på samme måde som når man er syg med feber. Det er den samme mekanisme der bliver påvirket af aspirinen, uanset om varmen er indre eller kommende udefra. Den "kølende" virkning holder sig et par timer eller tre og er velgørende. Jeg kan nå at udrette mine ærinder og skynder mig tlbage hjem til mine vifter på gulvet. xx7
På de varmeste dagene tar jeg ryggsekk og staver på og går i den nærmeste butikken når den åpner kl 7 om morgenen. Ellers kan jeg kjøre til en butikk litt lengre unna her - Bunnpris - hvor de har alle kjølevarer inne i et eget kjølerom man kan gå inn i. Det er behagelig avkjølende! Det er imidlertid ikke så ofte jeg tar den turen, for jeg liker ikke den butikken så godt (dyrt og dårlig utvalg).