Fibromyalgi kontra hypothyerose
Hei dere kloke hoder !
Er det noen der ute som har begge deler ? Ser på nettet at symptomene for disse har mange fellesfaktorer. Hva slags spesialist er det som diagnostiserer fibromyalgi ? Noen som kan gi meg litt utfylling rundt dette ?
:idea: hilsen
Sv: Hvor starter man, når man har mistanke ?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
VibekeJ
Hej Alle.
Jeg skriver fordi jeg er vældig meget i tvivl. Har jeg mon hypothyroidisme ?
Jeg er meget dårlig, har så mange smerter, at jeg ikke kan gå, har hævede, smertende ankler, har smerter i armene. Smerterne er i både muskler og sener og i benene føles det også som om de er i knoglerne.
Jeg er konstant helt udmattet. Sover meget dårligt, ca 4 timer pr. nat og sådan har det været i 30 år. Jeg har hukommelesproblemer, har svært ved at beslutte og koncentrere mig. Jeg har mistet meget hår, men det er stoppet med B-vitamin. Men jeg plejer at tabe hår i store mængder flere gange årligt.
Jeg er opsvulmet i ansigtet. Har vejet for meget, men det går bedre nu, da jeg kun spiser frugt og grønt nu, og vitaminpiller.
Nogle dag sveder jeg for meget, men det er ved at forminske sig. Er konstant inflammeret i kroppen, er konstant utilpas. Smerterne i skinneben og fødder er ulidelige.
Jeg har fået diagnosen fibromyalgi for 7 år siden. Har fået det gradvis værre.Kan nu næsten ingenting og har hjælp i huset 4 timer hver dag. Er i perioder meget depressiv og har mange negative tanker.
Nu har jeg læst at en læge - John Lowe - mener at kunne helbrede fibromyalgi, som han ser som hypothyroidose (er lidt usikker på, hvad det hedder) med hormoner.
Er der mon nogen der kan genkende dette og tænker, at det er typisk for sygdommen. Hvor starter jeg, når så mange skriver om umulige læger. Hvad skal jeg bede få undersøgt,? Hvad skal jeg holde fast i for at kunne få Armour ?
Jeg ved godt at forummet ikke er til diagnostik, men jeg håber alligevel, at kunne få hjælp.
Mange hilsner VibekeJ
Hei Vibeche.
Du har valgt å skrive tråden i min dagbok i stedet for på forumet hvor du hadde fått mere hjelp. Jeg synes du skal få en lege til å ta stoffskifteprøver av deg. Symptomene dine kan godt være hypothyreose, men det er vanskelig å si - det er ulike symptomer fra person til person.. Jeg har dog slitt mest med trøtthet og smertefulle ledd og menstruasjoner. Og så har jeg vert feildiagnostisert både mot ME og ADD, og schizofreni - alle med symptomer som kan forveksles med hypothyreose. Det viktigste er å finne en lege som tar en på alvor. Jeg har også kuttet ut både soyaprodukter og giotrogen mat og føler meg friskere. Lykke til Vibeche, Håper du får hjelptro2
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
maika
Hei Vibeche.
Du har valgt å skrive tråden i min dagbok i stedet for på forumet hvor du hadde fått mere hjelp.
Nu er tråden delt og flyttet til rette forum. Dejligt at se dig igen Maika. vink11
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
VibekeJ
Jeg skriver fordi jeg er vældig meget i tvivl. Har jeg mon hypothyroidisme ?
Nu har jeg læst at en læge - John Lowe - mener at kunne helbrede fibromyalgi, som han ser som hypothyroidose (er lidt usikker på, hvad det hedder) med hormoner.
Hej Vibeke
Vi har kopieret dit første indlæg (velkommen til) ind til Karinas tråd Fibromyalgi = stofskiftesygdom!, hvor Karina har skrevet en del om sin fibromyalgi i forhold til stofskifte. Bare klik på linket og du vil lande direkte i den rette tråd. vink11
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
TeknikTeam
Nu er tråden delt og flyttet til rette forum. Dejligt at se dig igen Maika. vink11
Hej Vibeke
Vi har kopieret dit første indlæg (velkommen til) ind til Karinas tråd
Fibromyalgi = stofskiftesygdom!, hvor Karina har skrevet en del om sin fibromyalgi i forhold til stofskifte. Bare klik på linket og du vil lande direkte i den rette tråd. vink11
xx7 Im still here, men er så utrolig trett for tiden:mrgreen: