Huff da, det der høtres ikke bra ut! Håper medisinene virker raskt og at du får nyte litt av påsken i vertfall :)
Printable View
Huff da, det der høtres ikke bra ut! Håper medisinene virker raskt og at du får nyte litt av påsken i vertfall :)
God bedring.
Ble litt nyskjerrig her.
Har du høyt stoffskifte og så bruker du Levaxin? Du skriver at du skal hindre kjertelen i å produsere selv. Men hvordan virker det?
Lykke til! Håper du er bedre nå.
Hei Reven
Jeg har fått forklart at med en tilstrekkelig høy dose Neo Mercazole vil kjertelen etter hvert slutte og produserer thyroksin. Det er iallefall målet. Da må det tilføres thyroxin med Levaxin. Dette sier min endokrinolog at er den beste måten å få et stabilt stoffskifte på. Det er ikke lett å regulere et stoffskifte på kun Neo Mercazole. Da blir stoffskiftet fort alt for lavt. Nå handler det om å finne den dosen min kropp trenger av Neo Mercazole og levaxin sammen som gir et stabilt stoffskifte. dette er jo veldig individuelt.
Kjedelig med sånne innkjørings perioder. Skulle ønske kjertelen sluttet å produsere nå, så stoffskiftet mitt stabiliserer seg. det går seg nok til etter hvert 8) Er bedre nå. Skal ta nye blodprøver i slutten av måneden.
Har du høyt stoffskifte også?
Nix, har lavt. Men jeg er nok litt overdosert innimellom. Vil heller være det enn underdosert. Men ingen av delene er egentlig OK.
Det er interessant å høre mer om hvordan ting fungerer (eller ikke) for dere med høyt.
Nei, som jeg skjønner så er det veldig individuelt hvor i referanseområdet man føler seg best :?
Det er interresant å lese om hvordan det fungerer for dere med lavt også.
merkelig så ulike vi er :shock:
siste prøvesvar jeg hadde var
TSH < 0,02
TF4= 33
Ft3= 19
har aldri hatt det bedre etter jeg ble syk enn nå jeg :roll:
Jeg må også ligge lavt i TSH. Ikke så lavt som deg, men under 0,2 (har hypo). Tydelig at det er individuelt, ja.
glemte å si at jeg også er lav da (ligsom... :roll: )Sitat:
Opprinnelig skrevet av Reven
Hei Lissa
ja det er merkelig hvor forskjellige vi er :shock:
En skulle tro du har hyperthyreose med de prøvesvarene der.. Men det er vel sånn det fungerer at man går fra høyt til lavt og omvendt :? Når TSH er så lav er den jo ikke målbar i kroppen fordi hypfysen oppfatter stoffskiftet som høyt.
Jeg reagerer veldig på å ligge over referanseomr i T4 og T3. Om TSH spiller en rolle vet jeg ikke. Fikk beskjed om at det kan ta mange mnd før den stiger. Kjertelen har skrudd seg av fordi jeg lenge har gått med høyt stoffskifte. Nå er det antistoffene som kontrollerer.. :cry: