Gratulerer SÃ… mye!!!! :D
Printable View
Gratulerer SÃ… mye!!!! :D
Dere som er gravide/har värt, med hypotyreose. Spiste dere noen vitaminer under svangerskapet, isåfall hvilke?
Jeg spiser omega 3, selen og noe som heter balansert mega-b-stress (inneholder også folsyre)
Kan jeg fortsette med disse tro?
hvilke konsekvenser kan det få får mor og foster om stoffskiftet ikke er tilstrekkelig regulert under graviditeten?
Noen som vet?
Linker?
Gratulerer! :)
Spennende...
Hvor langt på vei? Er det første gangen?
Hei igjen. Jeg fikk spontanabort som KUNNE komme av høy TSH sa endoen, men det er slettes ikke sikkert at det var grunnen, det er jo veldig vanlig med spontanabort. Da jeg ble gravid var stoffskiftet veldig bra regulert, så det endret seg dramatisk de første par mnd. av svangerskapet. Jeg råder deg til å følge veldig godt med på stoffskiftet hele tiden nå. Hvordan er stoffskiftet ditt nå? Går du til endo? Det er visst veldig vanlig å trappe opp levaxindosen nokså tidlig, hvis det er det du går på.
Mener også å ha hørt at hvis mor har for lavt stoffskifte på slutten av svangerskapet kan barnet få for høyt stoffskifte. Men ikke permanent for høyt som i hypertyreose, bare der og da, de klarer vel å rette opp i det. (?) Noen som vet mer?
den vanlige jordmora har henvist meg til spesialistmödrehelsevård (heter det i sverige) og legespesialist som skal fölge meg opp i tilegg til den vanlige jordmora. :D
det er barn nr 3, fikk hypotyreose etter barn nr 2 som er födt des 05. Svangerskapet er rimelig nytt, har gått 1 uke over tiden for forventet mens.
når dere gikk gravide. Jeg föler meg kvalm, uggen, frossen/varm, slapp og trett. Orker ikke så mye igrunn...klarer ikke å spise noe särlig för rundt 2-3 på ettermiddagen.
he he...er ikke typisk for mange gravide da? :wink:
personlig hadde jeg det flott når jeg hadde alt for høyt stoffskifte under svangerskapet, men når levaxindosen selvfølgelig ble satt ned hadde jeg det ganske crappy... :? omtrent sånn som deg, og de tre åra etter fødselen har det vært sånn også, frem til nå når jeg er altfor høy igjen... :roll:
Etter de første 11-12 ukene med kostant uggen følelse så hadde jeg det fantastisk. Har ikke hatt det så bra siden før jeg fikk lavt stoffskifte.