Jeg tror det ordner seg for Marianne nå. :D
Printable View
Jeg tror det ordner seg for Marianne nå. :D
Ja, Baremei har altså vært min gode fe :!:
Så flott at det sitter et menneske i Akershus og har lyst til å hjelpe meg!!
Det er slikt som varmer langt inn i hjerterota, og gir en tro på samfunnet.
Så nå vil en norsk lege altså skrive ut respet til meg, og da blir spørsmålet, hvor kan denne leveres??
Er den gyldig på noe slags apotek i København, f.eks et internasjonalt et?
Eller MÃ… den nødvendigvis stemples inn i Norge? Hvis ja til sistnevnte, - kan man da putte armouren i en bobleplastkonvolutt e.l., og på vanlig vis sende den norge-danmark? Ideellt sett vil jeg hente den ut selv, her i København.. Lar dette seg gjøre?
Ps. Stina - flott du kommer med info - men det var altså det og i det hele tatt få tak i armour (og helst på lovlig vis) som var problemet.
Overrasker meg ikke! :DSitat:
Baremei har altså vært min gode fe
Nei, baremei er en meget handlekraftig kvinne. :)
Når jeg selv ikke har ressurser eller legimitet til å vinne igjennom (for den godt voksne fastlegen min i Tr.heim var jeg nok ikke noe mer enn en ung eksamenstrett student med ville ideer om stoffskifteforstyrrelser hentet ut fra det blå) da er det flott at andre kan komme på banen og rett og slett fikse biffen på null komma niks! :wink: Det står det respekt av!
Ikke bare at hun klarer å ordne meg en slik resept, men også det at hun faktisk gidder.
Så, så damer, blir helt blussende rød (men kledelig, for all del!) her jeg sitter.
:oops
Tar turen ned på legenkontoret på mandag igjen, jeg. For hvor lang tid har du igjen?
*telle piller* haha. Nei, de ligger for langt unna. Men jeg tror det er for ca. maks 10 dager til.
Så det skal altså gå fint, men så har vi postgang + hvor resepten kan utløses.
Det er en høring på gang, vet ikke helt til hva men legeforeningen har uttalt seg:
http://www.legeforeningen.no/index.gan?id=107730
hjelp... hva skjer med dem som importerer Armour selv da?
da får vi tipse hverandre om leger som skriver ut registreringsfritak da... kanskje det hjelper også, hvis man ser hvor mange som bruker Armour i forholdtilLevaxin?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av nora
Hmm.... det er bare det sædvanlige :evil:Sitat:
Opprinnelig skrevet av legeforeningen
For nogle hundreder år siden har man brændt "hekse" (kloge koner) med henvisning til at de var farlige for deres omgivelser.... Dengang var det munkene, der var lige ved at komme på banen som "helbredere" og man ville udrydde "konkurrenterne" med alle midler...
I dag er det bare skrækkeligt ( :roll: ), at patienterne i yderste nød begynder at behandle dem selv.... Så istedet for at spørge sig selv om hvorfor dette sker - vælger legeforeningen istedet at spilde tiden med at "gå i politik" og forsøge at ødelægge de opgivede patienter en gang til!
Jeg er bare så harm, som man kan være :evil: Må indrømme, at for mit eget vedkommende har jeg ikke det mindste tilbage af respekten for lægestanden. Og specielt er jeg vred når jeg hører om læger, der "politiserer", "varetager samfundets økonomi" eller andet stads, der ikke har det mindste at gøre med at ofre alt for den patient, der har søgt lægen i yderste nød. Dette svigt rangerer i min optik på linie med incest.... vi er syge, vi har brug for lægehjælp,men alt hvad mange af os får er.... fingeren! Selv om det er OS, der har betalt de lange uddannelser til læger - vi i dag svigtes af :cry:
Betalt de lange utdannelene til legene---vet du at den norske stat snylter på Danmark, de lar den danske stat betale en betydelig av norske lergers utdannelse ved ikke å opprette nok studieplasser her i norge, slik at mange studerer i danmark.
Er det fremelses slika t man ikke får ft4-prøver i danmark, bare TT4? og tilsvarende med t3 ?
Hvilke prøver tar de av deg?