Sitat:
Opprinnelig skrevet av kris
Og hvordan begrunner du dette?
Hei Kris, dette begrunner jeg med at, skal man leve slavisk etter teori, og hele tiden kontinuerlig oppdatere seg på ny kunnskap, ny forskning, egne erfaringer, andres erfaringer +++ for hvordan man skal spise, hvordan man skal sove, hvordan man skal ta medisinen sin, og hvor mange kopper kaffe man skal drikke, hvordan man skal takle stress, og hvilke frukter som er tillatt - så vil man bli hysterisk, man vil ikke være i stand til å leve i et velfungerende harmonisk familieliv, eller å ha det bra med seg selv, og/eller man vil ende opp med mildere depresjon av det hele. Jeg tror ikke det er dette som er nøkkelen. Ikke til et godt liv - og så absolutt ikke til en god helse. Hverken fysisk eller mentalt.
Jeg stiller ei spørsmål ved dine kunnskaper, de er beundringsverdige nok. Men når Lissa etter mange innlegg skriver at nå må hun dure av gårde, fordi hun skal gå å kose seg med kveldens grapefrukt, syntes jeg det ble nesten litt trist å iallfall litt komisk å lese følgende svar:
Er du klar over at grapefrukt virker inn på et enzymsystem som er viktig for opptak av medisiner? Selvom du sa det på en god og informativ måte. Det blir litt sånn: Det er farlig å leve - du kan faktisk dø av det.
En annen grunn til at jeg skrev "Kos deg med grapefrukten din du, får da være måte på" var at jeg er bevisst det at du kan spise/drikke det du vil - så lenge det er en vane, og du regulerer medisinen i forhold til det. Slik at om noe gir dårligere opptak, vil du ha det bra på mindre thyroxindose, mens om noe gir bedre opptak, kan du ta mindre. Så det er rimelig greit. Hun skrev også at grapefrukt er det eneste som stagger søtbehovet hennes - og da dette i tillegg er en real c-vitaminbombe, sier iallfall
jeg bare - Kjør på! :P