Hørtes ut som noe for meg. jeg spiser nesten ikke fisk. kanskje 1 gang hver måned eller noe slikt!
Hva er prisen på denne hærligheten??
Printable View
Hørtes ut som noe for meg. jeg spiser nesten ikke fisk. kanskje 1 gang hver måned eller noe slikt!
Hva er prisen på denne hærligheten??
Nucleomega koster kr 235,- for 90 kapsler, og man er anbefalt å ta 3 for dag. Så da rekker det til en måned.
Takk Yvette :)
Bare hyggelig! :wink:
Ja, takk Yvette :D
Har noen forsøkt essentielle fettsyrer mot psykiske probemler pga stoffskiftet? Har jo tidligere hørt om Eye-Q for ADHD, men jeg leste for nylig at det også kunne hjelpe mot depresjon. Dessuten kan jo folk bli bipolare (muligens... noen...) av problemer med stoffskiftet, og i alle fall få depresjon.
Tror Nora var inne på noe med at jeg burde få i meg 3 ganger så mye Omega-3 som Omega-6 hvis en hadde tette thyroxin-reseptorer, men jeg er ikke helt sikker på om jeg husker riktig her...
Men se her:
http://www.logon.dk/eliasens/DIF-folder/DIF-Piece.pdfSitat:
Hjernen har en meget høj stofomsætning og er altid sulten. Men den âæderâ ikke hvad som helst. For at hjernen skal kunne fungere normalt, må kroppen have kontinuerlig tilførsel af glukose (blodsukker), vitaminer, mineraler, antioxidanter m.m. samt daglig tilgang af visse af de såkaldte flerumættede fedtsyrer. Det er derfor af største vigtighed, at fodre din hjerne med den rigtige slags føde, så hjernens neurokemi får de rette byggesten at arbejde med.
En kost som indeholder meget fastfood, halvfabrikata og forkert fedt (mættet fedt) tilfører ikke nok byggesten til hjernen. Mens den rigtige slags fedt (umættet fedt) kan øge din koncentration og motivation, forbedre humøret, hjælpe din koordination og mindske træthed m.m.
I de seneste år er der sket store forskningsgennembrud i forståelsen af mange tilstande som bl.a. dysleksi, dyspraksi, ADHD/DAMP, autisme, forskellige typer af depression, kronisk træthed og skizofreni. Selvom om omega-3-fedtsyren DHA er den mest forekommende flerumættede fedtsyre i hjerne, øje og nethinde, er det omega-3-fedtsyren EPA, som har den vigtigste effekt ved disse tilstande. Dette betegnes som hjernens fedtsyreparadoks!
Hjernens og nethindens cellemembraner skal være letflydende
Den førende model for cellemembraners funktion kaldes âfluid mosaic theoryâ (den flydende mosaik-teori). Den indebærer, at forskellige proteiner (receptorer og ionkanaler m.m.) i cellemembranerne skal kunne flyde omkring med lethed for at fungere. Ofte må de forskellige dele af en receptor flyde sammen for at receptoren kan fungere. Jo flere flerumættede fedtsyrer der findes i membranen, desto bedre fungerer denne. Dette gælder i høj grad i hjernens og nethindens celler.
Der findes nu stærke indikationer (beviser) for, at et for lavt indhold af visse flerumættede fedtsyrer betyder dårligere membranfunktion. Dette menes at være afgørende ved forekomst af mange af de ovennævnte sygdomme. For at lagret signalsubstans skal kunne afgives i synapsen (koblingsstedet mellem to nerveceller) og for at de forskellige dele af receptoren skal kunne forenes, kræves rig tilgang af disse stærke flerumættede fedtsyrer. Det formodes, at fx depression kan bero på mindskede mængder af disse fedtsyrer. I den traditionelle behandlingsform tages der ikke hensyn til dette, men man forsøger i stedet at behandle med medicin, som forstærker effekten af signalsubstansen serotonin, ved at hæmme genoptagelse med SSRI præparater (serotonin-genoptage-hæmmere/âlykkepillerâ). Ved ADHD og DAMP foreligger bl.a. en nedsat dopamin funktion. Dette kan bero på for lavt indhold af stærke flerumættede fedtsyrer, som giver en dårligere frigivelse af dopamin. Den traditionelle behandling herfor er tilførsel af amfetamin eller ritalin.
http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1659610 tran gir lavere bentetthet
Hvilken Omega er det vi helst bør stappe i oss, finnes jo alle varianter, Omega 3, Omega 6, Omega 9 osv.
I tillegg spiser jeg B-vitamin (vet spes B-12 er viktig), Magnesium, Calcium, Jerntablett og multivitamin. Synes det blir mye med 5 piller i tillegg til Levaxinen, men så leste jeg her om dagen at man absolutt bør få i seg Omega også, bra for hukommelsen (hvilken hukommelse??...hehe), men hvilken Omega bør jeg velge?
Noen Omega-råd fra kloke hoder?
Det lurer jeg også på. Jeg tar omega 3-6-9-12 og magnesium.
Hva er best av omega 3-6-9-12 og omega 6 med vitamin D + + + ?
Noen der ute som sitter på informasjon som kan deles?
Ren Omega-3...(Omega 6 og mener også Omega 9 trigger antistoffa våre!!)