Sv: Slutt på naturthyroid på blå resept?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Uansett, så er det nok best å legge planer for "Worst Case Scenario" ..dessverre :cry: Bunkre opp, det vi kan så og si hej2
ps: Jeg var en kort stund med i ei fb-gruppe som het:
Vi som vil ha naturlig tyroid
- men det var ikke lenge før jeg fant ut at dette var en svada-gruppe og så var jeg ferdig med FB-stoffskifte-grupper - Tid spart :roll:
På dette punkt, havde jeg en hæmningsløs paranoia længe før, at der blev en konkret anledning til. Et sted parkeret, har jeg et lille køleskab på 17 l, hvor min forsyning opbevares ved 17 grader C, til boksen herhjemme er ved at være tom. Aldrig havde jeg regnet med at opleve, hvor enormt massiv lettelse det blev, ikke alene at have nok af medicin i reserve, men også at vide at den kan holde mindst i ti år. Jeg ville hjertens gerne unde alle, friheden for netop denne bekymring/angst. :sad:
Forresten, hvad betyder "en svada-gruppe"?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Svada er slang for tullprat /vissvass.
Her er definisjonen og jeg visste ikke at det kom fra "veltalenhet"
https://snl.no/svada
Se også http://svadagenerator.no/ for praktiske eksempel ... :mrgreen:
Jeg er redd for at mange ekkokkammer-grupper på facebook er sånne. Man snakker i grupper av likesinnede, men så lenge all energi går på å overbevise "allerede overbeviste" medlemmer kommer det ikke noe ekstern bevegelse ut derifra (eller inn dit).
(Det å ha den ekstra boksen/de ekstra boksene er godt, ja. Jeg opplevde en liknende lettelse da du beskrev hvordan proteinbindingen beskytter holdbarheten. Jeg hadde kunnet tenke meg fram til at det burde være sånn, men hadde ikke gjort det.)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Et sted parkeret, har jeg et lille køleskab på 17 l, hvor min forsyning opbevares ved 17 grader C, til boksen herhjemme er ved at være tom. Aldrig havde jeg regnet med at opleve, hvor enormt massiv lettelse det blev, ikke alene at have nok af medicin i reserve, men også at vide at den kan holde mindst i ti år. Jeg ville hjertens gerne unde alle, friheden for netop denne bekymring/angst. :sad:
Jeg har mine tabletter stående i en skuff på soverommet (to - tre bokser) - jeg liker å ha det svalt / kaldt der.
Blir tablettene mindre virksomme ettersom årene går hvis de ikke får ha en temp på 17 grader :?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
..
Tull & tøys betyr det.