-
KAn virke som du er i starten av noe vødrun - selv om du jo har kjent dette lenge .......
Du har jo kjerteldestruktive antistoffer. Disse ødelegger kjertelen gradvis, så en eller annen gang vil ikke kjertelen klare å produsere nok.
TSH sier fra at fT4 er lavere enn den pleier å være, og det er et dårlig tegn.
Sammenliknet med gjennomsnittet i måleområdet er fT4 ganske høy enda, men det betyr bare at den har vært høyere.
Så den dosen Levaxin du kommer til å få bør sikkert økes til fT4 er over 18 - uansett hva TSH blir.
Blodtrykket ditt er høyt da, men det vet jeg ikke noe om.
Basert på min egen erfaring gikk ikke den muskelverken bort med Levaxin - jeg måtte over på selvfinansiering,
Får håpe den klarer å ta det bort hos deg, men ikke gi det lenger enn et år !
-
Kan vi få referanseområdet for prøvene, for å se hva de betyr?
Det er lettere å si noe hvis du oppgir hvor lenge du har gått på stoffskiftemedisin og hva dosen før var og så videre og om du har vært bra på noen dose før.
Jeg klarer ikke å huske historien til alle her, og det kommer også nye hit som ikke aner noe om folks historie og da blir alt i gåter for dem også.
Noen sier det i sin signatur (men den vises ikke når vi trykker knappen for å svare..så det må vi lese før vi svarer)
-
Har nå lagt inn referanse for prøvene. :)
-
Din ft4 er på 83% og din ft3 er på bare 28%%. Sistnenvte er ganske lav og da kan det virke logisk å prøve litt liothyronin. Jeg ville med slike tall. Liothyronin senker også TSH.
Hvis du har hatt veldig vekslende doser og blodprøver så er vel hashimotos'en veldig aktiv. Kansje også noen ansre autoimmune greier på gang.
Avsporing:
en på hastypastryforumet skrev nylig at etter å ha lest en del om autoimmunitiet og gliadin osv, ville han ihvertfall stoppet gluten hvis han fikk noesomhelst autoimmunt. Zonulin er økt ved alle autoimmune tilstander. Så kommer spørsmålet, hva kom først, gluten ller autoimmuniteten? Zonulin er noe kroppen lager ved iverse tilstander , men også friske lager det hvis de spiser gluten. Zonulin gjør tarmen lekk...) Bare noen betraktninger etter å ha surfet igjen på noen cøliakiforms.
-
Ja de mulig de er noe annet på gang, blodtrykket mitt er blitt høgt også, har tidligere hatt ganske lavt blodtrykk. Jeg forsøkte Liothyronin våren 03 men ble ikke noen veldige forandringer.. Skal på undersøkelse for muskel og ledd problemer på Betania i skien, men har ikke så stor tro på de, har vært der for noen år siden, uten att de fant noe spes. Det er også lang vente tid der. Tok en test for cølaki tidligere som var negativ. :?
-
Tja, men det kan hjelpe litt med noe høyere ft3 tipper jeg. Jeg må ihvertfall ha det.
ft4 er bra, men det fins jo dem som må ha ft4 helt øverst eller litt over toppen. Jeg må ha ft4 på minst 50%.
Ser ut som noe mer på gang.
Hvis har blitt testet for cøliaki, har du lov å prøve glutenfritt. Ellers fins det matintoleranseprøver som bruker andre metoder og laboratorier enn de norske. Kilden helse og Balder bruker noen laboratorier i utlandet. Og jeg møtte en terapeut som bruker pulsdiagnostikk (omtrent slik man tester med kinesiologi, man holder i matvaren og noen trykker ned den nandre armen og man merker tydelig forskjell i styrken på forskjellige matvarer. man kan også kjenne på pulsen eller høre på pulsen)
-
Hva nå?
Hei er de noen som har vært i lignende situasjon å har noen gode råd.
Jeg har nå hvert på yrkesrettet attføring i over 3 år, har vært prat om at jeg må over på noe annet, men vet ikke hva de blir. Har prøvd meg litt i arbeid men de fungerte ikke bra. Men jeg vet ikke HVa jeg skel gjøre min inntekt er bare på ca7000, kr i mnd. Ã… de er vanskelig med så lite. går jeg over på ufør stønad så blir de ikke noe mere tenker jeg. De er så fortvilans å ikke kunne jobbe å tjene god. Er de noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å bedre inntekten min. Takk for et kjempe fint forum.
klem :?
-
I Oslo er det en bedrift på Lambertseter som jobber med nettopp slike problemsitllinger, mennesker som har vært sykemeldt /attført og ikek vet hva de skal finne på, og NAV sender klientene sine til dem.
Er en slags jobbsøkerkurs men et av de bedre.
Jeg kan spørre den jeg kjenner om hva kurset heter og hvem som driver det, for det var veldig dyktige mennesker.
Det er det jeg kommer på.
Kan du reise/flytte / reise på kurs? Eller må du være hjemme og fyre og passe katta?
-
Hei :)
Det er lov å tjene penger på hobbyaktivitet når man er på trygd. Så hvis du har noe du liker å gjøre kan du selge det og tjene opptil 70 000 (mener jeg å huske) pr år uten at det berører trygden. Så hvis du liker å tegne eller strikke eller noe annet så finnes det mulighet for å spe på inntekten.
Det skal være en minimums sats på trygd, men vet ikke hva den er. Regner du vet at det er slike ting som bostøtte du kan søke på. Og at sosialetaten må hjelpe hvis du har for lav inntekttil å klare deg. Så finnes det skattelette for uføre. Så det er en del ting der ute som kan lette økonomien :)
-
Hva nå?
De blir vanskelig å reise helt til oslo på kurs, har to gutter på skole. Jeg har vært på sån jobbsøker kurs og data kurs men fikk ikke noe særlig ut av det, er så trett og ukonsentret. Håndarbeid er ikke min side er alt for tuppelfingra til slikt. Knne sikkert vært noe å finne på nettet, startet med noe der kansje, men er vansklig å skjønne og forstå ting når de går inn det ene øre å ut de andre.. ha ha Er de flere som har det slik, sovner på venterom og møter, ikke bestandig men ganske ofte. virker som om alle kreftene bare forsvinner til tider. :roll: