Det finnes INGEN sammenheng mellom osteoperose og "høye" stoffksiftemedisindoser
Ai-ai, så bra at noen har sørget for at dr. Lowe fremdeles finnes på nettet hjertflag1
Takk for linkene som her blir servert -)
Jeg har kun hatt tid til å lese den siste linken, men den alene kunne vært kopiert opp og sendt til ALLE leger (inkludert endokrinologer):
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Mod
Utsnitt:
"Thyroid hormone remains one of the safest therapeutic agents that came out of the 1800's.
Aspirin which also came from that era has caused huge numbers of deaths from overdose
whereas thyroid hormone has yet to record a death from acute overdose.
All the scare about osteoporosis was unfounded.
There has not been a documented case of thyroid hormone use being related to osteoporosis.
The hesitancy to use thyroid hormone has been established and perpetuated by the TSH test."
Og referanseområdet for fT4 og fT3 er vel da også satt iht TSH-verdien..?
Kjør debatt - please sammen2
Fotnote: Overdose... er noe jeg forbinder med rusmisbruk & dødsfall -
lave og høye doser er vel mer beskrivende når det gjelder stoffskiftemedisin ;)
Sv: Overdosert på Thyroid
Hej Elbeth vink11
Du har været ude for lignende før. Den første tråd ("Overdose") var postet d. 20. november 2012. Den anden ("Overdosert?") d. 11. april 2014, og så den sidste i dag, d. 10. november 2015.
Vi har derfor lagt disse 3 dine "overdose-tråde" sammen, for bedre overblik, fordi det ser ud til at være et tilbagevendende problem.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Elbeth
Hvilke overdose symptomer må jeg se etter?
Hvilke bivirkninger kan overdosering føre til?
Hej vink11
Du behøver ikke spørge om symptomer på overdose. Du ville ikke være det mindste i tvivl, hvis du var "ægte" overdoseret. det ville simpelthen være umuligt bare at overleve, fordi symptomerne er så plagsomme.
"Ægte" overdoseret er man, når alt for mange proteinbundne T4-molekyler, bliver frisat fra proteinbindingen og straks omdannes til frie T3-molekyler, der straks trænger ind i kroppens celler, og inde i dem, hurtigt øger stofskiftet til meget højere, end et normalt stofskifte skal være.
Fordi du har høje tal på FT4 og FT3, betyder det ikke automatisk at du har hyperthyreose. Hyperthyreose er, når frie T3-molekyler skyder stofskiftet i vejret - INDE i cellerne. Og dette ville du overhovedet ikke kunne undgå at bemærke, ene og alene fordi det ville gøre dit liv umuligt.
Hvis du er bekymret for knogleskørhed: i forbindelse med behandling med NDT (natural desiccated thyroid USP), er knogleskørhed et ukendt fænomen, uanset dose-størrelse.
Lægemiddel-induceret knogleskørhed er først blevet konstateret efter at NDT-behandlingen blev udfaset til fordel for syntetisk T4-alone behandling.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor du bruger Schildklier formule plus? Det er ikke et tilskud for thyreoidea-syge i behandling, men et tilskud for thyreoidea-syge der ikke er i behandling, eller for friske mennesker der ønsker at booste deres thyreoideafunktion. Den mængde af jod Schildklier formule plus indeholder, er så lille at den er betydningsløs i denne sammenhæng.
Du har vist ikke brug for L-thyrosine i kombination med de øvrige ingredienser i Schildklier formule plus, fordi denne cocktail kan hæve dit homocysteine, og homocysteine - hvis mere end godt er - spærrer for frie hormoners access til cellerne, så de i stedet ophobes i blodet.
For at finde ud af, hvad der muligvis gemmer sig bag dine høje tal på FT4 og FT3, er der brug for en udvidet udredning af mulige årsager. Du har været gennem lignende før, og det er mig en gåde, hvorfor det ikke er interessant for lægerne at finde svar på, andet end regulering af medicindoser?
Kan du skrive hvilke blodprøver var udtaget de sidste par (om)gange? Altså, kun hvilke. Du behøver ikke skrive resultater.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Elbeth
Mine siste stoffskiftesvar kom nettopp:
fT4 30 (9-22)
fT3 14,6 (2,8-7,1)
TSH < 0,05 (0,2-4.3)
Min fastlege skriver at jeg er overdosert på stoffskiftehormon-substitusjon, noe han ikke kan ta medisinsk ansvar for hvis jeg fortsetter med samme dose Thyroid Erfa.
Samtidig nevner han at bivirkninger som følge av overdosering i fremtiden ikke vil være erstatningspliktige, da jeg selv har valgt å fastholde aktuelle dose.
Min aktuelle dose har i 1/2 år vært 250 mg/dgl Thyroid, uten at jeg har følt meg overdosert.
(Før dette hadde jeg 310 mg/dgl.)
Jeg er klar over at jeg har tatt opp dette før. Det NYE er at jeg blir gjort ansvarlig for event bivirkninger i framtiden, noe jeg synes det er litt vel drøyt av en lege å si.
Dermed tvinges jeg til å gå ned i dosen jeg føler meg bra på, til tross for at fT3 og fT4 er over referanseområdet.
I tillegg har jeg Ulcerøs kolitt, Proteinuri og høyt blodtrykk. Jeg har selv funnet ut at jeg er laktose- og glutenintoleranse. 🍞 🍦🍶
TGA: Jeg hadde en blackout i oktober i år. I desember 2008 hadde jeg en lignende blackout. 👀🌬