Sv: Trenger litt hjelp her...ang jente på 8 år...lavt stoffskifte?
Heisann!
Har nå innsett at det er den private vei jeg må gå. Det er en synd og skam at det er den veien man må gå i "velstands" Norge der vi har et ellers greit :?: fungerende helsetilbud.
Jeg ble tipset om privat ultralyddiagnostikk, og der var vi i går.
Det viser seg da at jenta er født med manglende venstre thyriodealapp..... Hvorfor har ikke det blitt gjort før:mad: Det tok 5 minutt og 800 kroner å få det fastslått, så nå er jeg temmelig irritert og sint her jeg sitter over telefonen - IKKE til vår fastlege - han skal få passet sitt påskrevet i ettertid :mad:
Hver gang jeg har vært der, har jeg forlangt henvisning til endrikinolog, men har fått henvisning til en ny almennlege på barneavdelingen.
Så nå setter vi oss på nattbuss til Oslo om et par uker og svir av noen tusenlapper, men nå VET jeg og har et papir der det står svart på hvitt at jenta vår ER syk og skulle ha fått behandling for lenge siden. Så de lappene svir jeg mer enn gjerne av hjerte1
JA jeg er en hysterisk mor og er stolt av det :p Som mor vet man bedre enn noen andre om det er noe som ikke stemmer, morsinstinktet skal ingen leger kimse av hjerte1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Bønna
Heisann!
Har nå innsett at det er den private vei jeg må gå. Det er en synd og skam at det er den veien man må gå i "velstands" Norge der vi har et ellers greit :?: fungerende helsetilbud.
Jeg ble tipset om privat ultralyddiagnostikk, og der var vi i går.
Det viser seg da at jenta er født med manglende venstre thyriodealapp..... Hvorfor har ikke det blitt gjort før:mad: Det tok 5 minutt og 800 kroner å få det fastslått, så nå er jeg temmelig irritert og sint her jeg sitter over telefonen - IKKE til vår fastlege - han skal få passet sitt påskrevet i ettertid :mad:
Hver gang jeg har vært der, har jeg forlangt henvisning til endrikinolog, men har fått henvisning til en ny almennlege på barneavdelingen.
Så nå setter vi oss på nattbuss til Oslo om et par uker og svir av noen tusenlapper, men nå VET jeg og har et papir der det står svart på hvitt at jenta vår ER syk og skulle ha fått behandling for lenge siden. Så de lappene svir jeg mer enn gjerne av hjerte1
JA jeg er en hysterisk mor og er stolt av det :p Som mor vet man bedre enn noen andre om det er noe som ikke stemmer, morsinstinktet skal ingen leger kimse av hjerte1
Detteren din er heldig som har en mor som deg. hjerte1
Fortsett å stå på! Det er mye som ikke kommer av seg sjøl, men dere er på god vei! vink11vink11
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Bønna
Jeg ble tipset om privat ultralyddiagnostikk, og der var vi i går. Det viser seg da at jenta er født med manglende venstre thyriodealapp..... Hvorfor har ikke det blitt gjort før :mad: Det tok 5 minutt og 800 kroner å få det fastslått, så nå er jeg temmelig irritert og sint her jeg sitter over telefonen - IKKE til vår fastlege - han skal få passet sitt påskrevet i ettertid :mad:
Hoppas det går bra och framåt med dotter och mamma. hjerte1
Här är en blogg skriven av Andrea, födt med en halv sköldkörtel, som din dotter. Kanske genom att följa hennes blogg, kan du lära dig om problem som kan uppstå senare i din dotters liv? Bara ett förslag. xx4
"I do not have Hashimoto’s disease, which is probably the most common autoimmune condition that renders people hypothyroid. Mine was simply a gland malformation issue. But I am hypothyroid nonetheless and like many sufferers of thyroid problems I was under-medicated and improperly treated for my condition for the vast majority of my life."
http://mthfrliving.com/andreas-diary...roid-who-i-am/
Håper inderlig at dere får hjelp nå. Krysser fingre og sender positive tanker?