Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Nimue
Hvis grunnen til at du ikke kan jobbe er at det ikke finnes arbeid nærmere enn 3 timer kjøring, så må du jo bare flytte. Det er ingen menneskerett å bosette seg i huttiheita og så kreve at staten skal fø på enn fordi der ikke finnes arbeidsplasser, ærlig talt.
Om grunnen er at du er for syk til å jobbe er det selvsagt noe helt annet.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lisbeth
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
janis
, kunne gjerne tenkt meg å prøvd litt på jobb, men det er umulig her jeg bor, da ikke finnes arbeidsplasser. Mitt alternativ er å reise 3 timer hver dag, noe som for meg er helt uaktuelt, da jeg for tiden er mer død enn levende,
Med fare for å blande meg inn i noe jeg ikke har noe med lurer jeg på en ting:
Kjære Nimue; Leste du ikke dette før du postet?
Selv hvis Nimue
ikke har læst det, som Janis skriver i sin tråd her, befinder vi os altså på forummet for stofskiftesyge og man kan på forhånd forudsætte at det ikke er personlig bekvemmelighed, dovenskab eller ladhed, som begrænser vores muligheder, herunder muligheder for at finde et job.
Der er ingen grund til at du tager det ilde op, Nimue - vi er nødt til at reagere på politisk u-hensigtsmæssige bemærkninger, der kan ramme ikke kun den de er skrevet til, men også alle andre udenfor forummet, som læser med. Her på forummet er denne type irettesættende bemærkninger over for andre,
ikke velset. Den slags bemærkninger fra omgivelserne hører mange her nok i forvejen, i deres real life og på andre netsteder. Forummet her er et
fristed, hvor ingen behøver at frygte andres (bl.a. politiske) fordomme.
(Når det er sagt - off topic - så lever vi i Skandinavien, i verdens højest beskattede samfund i forhold til resten af verden, og Norge endda pumper milliarder af valuta op af undergrunden hver eneste dag. Hvad skulle pengene ellers gå til, hvis ikke til borgere? Og særlig syge borgere? Mange synes at glemme, at det er alle borgere som ejer samfundskassen, selv om politikere, velhavere og "erhvervslivet" hele tiden forsøger at forføre folket til den tro, at det er folket som er til for samfundet. Der er ingen mening med overhovedet have et samfund, hvis det ikke er til for alle borgere.)