har du TSH-svarene litt bakover i tid også? Om dette er en økning, er det en indikasjon på at det skjer noe i kjertelen og legene bør da vite at du skal starte med behandling.Sitat:
TSH = 6,6* mU/L 0,20-4,0
Printable View
har du TSH-svarene litt bakover i tid også? Om dette er en økning, er det en indikasjon på at det skjer noe i kjertelen og legene bør da vite at du skal starte med behandling.Sitat:
TSH = 6,6* mU/L 0,20-4,0
Den TSH var på 4,4 sist før den på 6,6!
Idag har jeg vært på Oslo City legesenter... satt å venta der ganske lenge og da begynte tankene og koke i topplokket.. gok1
Etterhvert tok angsten helt overhånd..desp2 så jeg orket ikke sitte å vente lenger.. sa hvordan jeg hadde det til henne i luka.. hun forstod det.. jeg leverte kopi av epikrisen og blodprøvesvarene mine fra spesialistsenteret og bad hun om at legen kan kikke på det ang stoffskifte. Han skulle gjøre det og ringe meg imorg. Så spurte hun om jeg trengte resept på noe, "ja, sa jeg .. jeg trenger levaxin" hun skrev det på en lapp og la det ved og sa ok..
Så nå krysser jeg fingra og tær for at han skriver ut levaxin til meg imorg :wink:
Kanskje TSH var enda lavere før det igjen?
Jeg krysser også fingrene....
Krysser også fingre vink11
Takkvink3 hjerte1
hørte noe rart idag.. en venninne har en mor som bor i Tyrkia.. det er veldig mange medisiner som man kan få der uten resept.. bla antibiotika osv..
Men hun hadde fått euthyrox som slankemiddel av legen der borte i Tyrkia..:shock: er det virkelig vanlig da??
Du har kalt tråden din "Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte"
Du kan finne litt på lommelegen.no og andre steder hvis du søker litt hvor legen mener at det kan være lurt med testbehandling med hormoner:
http://www.lommelegen.no/861990/lavt...e-i-grenseland
fikk tlf fra Oslo City legesenter.. han mente at jeg ikke burde bruke levaxin når jeg har angst?? og sett TSH i forhold til FT4 så var prøven ikke unormal.. og han måtte følge vanlige legestandaer.. han er allmennlege og sa jeg burde gå til en spesialist.. feks volvat.. ( men er det ikke svindyrt der??)
Så da følte jeg at jeg ikke kunne overprøve hans ord men godta dem.. vil tro at det gjelder for de fleste leger denne praksisen..
Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.. alt er jo så dyrt..
Legestandard :shock: - da må han mene (hellige) tall, da - og ikke legeeden :!:
Jeg hadde engang en lærer på videregående som sa følgende:
"Mennesket er det eneste i samfunnet som ikke er standarisert".
Han mente vel at det ikke lar seg gjøre - jeg syns fremdeles det er en fin betraktning.
Hvis legen din mener du bør gå til spesialist - så får han gi deg en henvisning til en da :!:
Har du utskrift av journalen din?
Slik lesning kan kanskje ovebevise deg om at du bør bytte fastlege.