Kjenner meg helt igjen moor! Men æ har brukt antidepressive i fire år! Kviet meg lenge før æ sa "ja takk" til legen. Tre måneder etterpå ble diagnosen lavt stoffskifte. Begynte med Levaxin 50 pr/dag. Ble ju bedre og starta på yrkesrettet attføring med skolegang høsten 2002. 2003 ble Levaxin dosen økt til 100. Høsten 2004 var veldig nede , eneste som ble gjort av lege , var å bytte antidepressive til Efexor. I ettertid har sett at verdiene da var ikke noe bra . Nu har æ hangla snart i tre måneder. Men vil påstå at æ er ikke deprimert! Bare lei og irritert på alt samma! Var hos lege tre uker siden og får henvisning til endokrinolog. Æ spurte om hva æ ska gjøre i mellom tiden, om ikke æ kan øke dosen med Levaxin? Hun gikk med på 25 økning pr/dag. Hun innrømte at æ visste nok mer om sykdommen enn hun, men det er nu takket være forumet her. Den siste uken har tatt 150 pr/dag, fordi merka ikke noe bedring. Og NU bynner æ å bli deppa! Har ikke ork å være mer sliten og trøtt... Men har bestemt meg å slutte med antidepressive siden blir ju nedfør uansett. Æ mener egentlig at æ er ikke ordentlig deppa, bare lei. Er sikker på at det er stoffskifte som er årsaken til alt det onde og da nytter det ikke hvor mye antidepressive æ spis! Ska trappe forsiktig ned for å ikke få så mye abstinenser. Men hvis du ser ikke noen annen utvei så er det ok å bruke antidepressive i en periode. Det er litt motsigende det er sier, men men, dette er min erfaring og nu ska prøve uten antidepressive. Hvis det går galt, så prøver heller de der som noen andre hadde bestilt fra utlandet. hva het nu det.. må nok se etter igjen...har glemt.........
Så på tv idag at det er laget en film om migrene pasienter i Norge. Dette ga meg ideen om tenk hvis man lagde film om stoffskifte pasienter. Eller en undersøkelse om hvor mange av alle med sykdommen , har et liv med kvalitet? Det synes æ hadde vært interessant å vite...