Nogen gange kunne jeg tænke mig at kunne se noget sted, om nogen overhovedet læser "flouor-stoffet" på forummet.... Jeg bliver helt opgivende når jeg læser spørgsmål, der forlængst er besvaret her. :cry:
Til Rufus og smgj - No Mercy! No compromis! Fluor skader os! Fluor skader stofskiftet! Fluor skader skjoldbruskkirtlen! Fluor øger anti-TPO! Fluor kumulerer i kroppen, fordi evnen til at fortrænge fluor falder med alderen, men selv når denne evne er på sit højeste - kan kroppen kun skille sig af med max. 25% af det fluor vi får ind på
alle måder: i vand, i sort the, teflon(slip-let-)mad, impregnering af tøj, madpapir, lægemidler, tandpleje... you name it!! desp1
Til "Oslo-vandet" og andet "naturligt forekommende" fluor kan jeg kun sige:
køb en vandrenser, der kan fjerne fluor fra drikkevandet! Det er ikke alle vandrenserne som kan.
"Heldigvis" vil fluor-skader kamoufleres af alderen, fordi effekten (den milde type af den), den forveksles af alle med almindelig alderdoms forfald af kognitive evner, hukommelse, fysiske skavanker etc. etc.! De større fluor-skader - de får mange gode (uvedkommende) diagnoser, særlig de neurologiske, "bindevævs-diagnoser", psykiatriske diagnoser osv. osv.
Jeg vil sige direkte:
alle der bruger fluor, særlig dem der aner noget om det - de bruger fluor på eget ansvar! Ansvaret er ikke tandlægens. Tandlægerne sælger kun det de har lært. Ansvaret er ens eget.
Det er rigtigt, at fluor forøger tandemaliens og knoglemassens OMFANG. Men dette "omfang" er IKKE massivt og tæt. Det er sprødt, svagt og holder ikke! Det findes der efterhånden masser af undersøgelser om, selv i Danmark.
Sidst men ikke mindst: D3-vitamintilskud kræver tilsteværelsen af K2-vitamin i kroppen. K2-vitaminmangel er lige så udbredt som D-vitaminmangel. De to vitaminer følges tæt ad. Man kan have fine D3-niveauer, men mangler K2-vitaminet - bliver D3 ikke nyttigjort nok i f.eks. tandemaljen (og andre kalk-relateret funktioner i kroppen).
Jeg bliver så ked af at læse den slags kommentarer, at det lammer mig fuldstændig og jeg kan kun henvise til trådene på
dette underforum og til min sktiftlig henvendelse til en endokrinolog, hvor jeg kritiserer mangler ved hans vejledning til Tandlægeforeningen. Denne kritik kan læses
her.
desp1