Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Halla
Jeg innbiller meg at man ikke skal ta et stoff som man allerede har nok av, men nå vet ikke jeg noe om prosessen angående omdanning i kroppen osv, så for den del kan det være hipp som happ hva man tar :mrgreen: Kan du si noe om dette?
Sorry. Klokken er mange, men en ting kan jeg svare på allerede nu:
ingen af os - syge som friske - har "nok" af væksthormon.
Sålænge man er ung og yngre, arbejder alle hormoner sammen om at kompensere for manglerne. Men allerede fra man er midt i tyverne, er produktionen af væksthormon halveret, og fortsætter med at falde resten af livet. Hos kvinder hurtigere end hos mænd.
http://www.physiciansselect.co.uk/im...one-resear.gif
Såfremt man er en af de få heldige, der reelt kommer i behandling for væksthormonmangel, vil det i realiteten
styrke egen produktion, så man kan nøjes med behandling kun i perioder.
Hos os i Skandinavien hersker der, bl.a. læger/endokrinologer den "overbevisning", at behandling med væksthormon, af andre end børn med dværgvækst, er brud på naturens love, og forsøg på at holde fast på den evige ungdom. Så uanset hvor syg man er, behandles man ikke.
"Ægte" væksthormon kan man kun købe i webshops udenfor EU/EØS. Det samme gælder
HGH-releaser'e (Sermorelin, Ipamorelin) dvs. hormoner, der får hypofysen til at
genoptage produktion af HGH. Alle opført på alskens dopings-lister.
Ellers findes der en hel del kosttilskud der er sammensat, så de stimulerer hypofysen til at producere HGH, men virkningen er svært individuel fra person til person, og kan ikke anbefales med standard-garanti for effekten. Det samme gælder effekten af IGF-1. Så vidt jeg er orienteret.
Jeg kender dog nogen, der bruger
denne væksthormon-stimulerende mix hver aften til sengetid, og siger, at hun har det langt bedre end før.
God nat vink3