-
Takk for den da Studine.
Ser også at tastaturdjevelen har vært stygg med meg :)
ikke heeelt uvanlig - jeg retter urulig mye, enda får jeg ikke med meg alt !
-
lei mæ..
E så lei mæ,slitn,deppa om dagen..
Kan d ha noe me at stoffskifte kansje e lavt eller noe?
-
Det kan det så absolutt stina21
Ikke for å trøste deg, men alle har vært igjennom slike perioder.
Jeg vet jo ikke hvordan det er å IKKE ha stoffskifteproblener, men selv om vi blir behandlet så ligger dette litt på lur hos de fleste.
Doseringen bør være akkurat for å ha det best mulig. HAr du andre lave symptomer, så er det nok for lav dose vil jeg anta.
Jeg synes ofte man får svar på psykiske symptomer raskt og har selv brukt enten å hoppe over en dose, eller å ta en dobbelt dose for å se om jeg skal øke elller redusere.
-
til Stina 21
Jeg er helt enig med n´Finn det kan absolutt ha med stoffskiftet og gjøre.
En venninne av meg fikk diagnosen stilt fordi hun slet med depresjon uten at det var noen årsak til det. Det er jo ikke dårlig at hypotyrosen ble oppdaget på det viset da. Mange får en psykiatrisk diagnose i stedet.
-
Ja, det var vel strengt tatt sånn det begynnte ?
Man fant de første "av oss" på "galehuset" i 1860 åra.
En lege - som vel var enda galere enn dem på galehuset - hadde det for seg at han skulle kunne kurere sykdommer ved å sprøyte ekstrakter av kjertler inn i syke mennesker. Han fikk lov å prøve seg på galehusne. Det var liksom ok !
De første, og eneste resultatene han fikk, var at de galningene som var gule inne i hendene ble helt normale når de fikk skjoldbruskkjertel av sau sprøytet inn i seg !
Og da har jo ballen rullet litt siden da, men det virker som den har stått stille endel år nå.
-
Noen som har peiling?
Fikk svar på prøvan i dag å dem va på
tsh = mindre en 00.05
å fritt thyroxin va 47?
Ka d vil si?
-
Hei,
Er det FT4 som er målt til 47? Normalområdet for FT4 er ca 10-20 eller 12-22. Etter som jeg forstår er du vel ganske hyper nå. Hvordan føler du deg? Jeg husker ikke om du har fått noen diagnose....
Vent litt ,så kommer det nok noen med bedre kunnskap på banen!
-
Husker ikke helt historien din, og det er noen nye her nå, jeg synes du hadde svingende prøver før synes jeg å huske.
En slik lav TSH og høy ft4 stemmer med hyper. Det burde vært tatt ft3 også og TRAS med slike tall sånn generelt men dette er jo ikke de første prøvene dine....
-
hei ;)
min historie e =
operert for graves før nån år sia (æ e 22 år nu) har hatt lavt stoffskifte å lega som ikke har brydd sæ di sisste åran.
Nu fikk æ svar på prøvan,men ikke prata me lægen.
Eneste dem sa va at
tsh va mindre en 00.05
å frtitttyroxin va 47.
Eneste æ mærke e at æ e djævelsk slitn å vældi skjelven på hendern.
Så har æ da høyt stoffskifte nu?
-
Det kan virke som stoffskiftet er høyt, ja. Tar du noen form for medisin for tiden? Kanskje på tide med dosejustering?
Opererte du bort hele eller bare deler av kjertelen? Kan det være at det er noe igjen av kjertelen som produserer thyroksin?
Mange spørsmål, ingen svar. Har du legetime snart? Hvis ikke ville jeg ringt til legen og bedt om råd.