Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lisbeth
Hei tussemaja vink11
Fint at du endelig får hjelp. Du kan bare starte med medisin, men ikke ta den på morgenen før blodprøve. Da blir prøven påvirket.
Skal du begynne rett på 100 µg? De fleste begynner på 50 og går på det en stund og øker deretter.
Ja, mikrogram står det på de... Skal ta en om dagen.
Håper jeg blirbra av disse :)
Har jo lest masse på forumet, og blir stadig forvirret. Håper jeg er en av de som blir frisk med levaxsin;)
Ha en super lørdag alle sammen
Tussemaja :D
Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.
Jada.... Da har jeg fått brev fra sykehuset.
De skulle prøve å gi meg time før 19/9, men kunne ikke garantere at jeg fikk time da heller :/
Står i brevet at jeg ikke har krav på helsehjelp fra spesialtjenesten innen en bestemt frist...
Kjenner jeg ble lei nå.
Nå har jeg jo begynt på Levaxsin, men legen min vet lite om stoffskifte og har jo derfor sendtmeg videre :/
Skulle gjerne snakket med noen som har greie på dette og muligens tar flere eller andre prøver enn fastlegen.
En litt oppgitt Tussemaja :/
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
tussemaja
Jada.... Da har jeg fått brev fra sykehuset.
De skulle prøve å gi meg time før 19/9, men kunne ikke garantere at jeg fikk time da heller :/
Står i brevet at jeg ikke har krav på helsehjelp fra spesialtjenesten innen en bestemt frist...
:/
Hei! Vi som bare har et "vanlig" lavt stoffskifte er nok ikke prioriterte pasienter i spesialisthelsetjenesten, dessverre. Jeg fikk også et lignende svar da jeg ble henvist til thyreoideapoliklinikken på Aker sykehus. Disse pasientgruppene er prioriterte hos dem:
Pasienter med stoffskifteutløste øyeproblemer
Pasienter med høyt stoffskifte
Gravide med stoffskifteproblemer
Pasienter med knuter i tyreoidea eller subakutt tyreoiditt
Pasienter med lavt stoffskifte som er vanskelig å behandle
Men ikke gi deg - ring og mas! Av og til får de avbestillinger, og hvis du har mulighet til å stille opp på kort varsel, får du komme inn tidligere. Be om å bli satt på en "ringeliste" eller noe sånt, og at de ringer deg hvis de får en avbestilling til dagen etter f.eks. De er sikkert bare glade for å få benyttet de avbestilte timene?
tussemaja, det viktigste du kan gjøre nå, utenom å vente på legetime, er å lære opp deg selv. Les og forsøk å forst alt du kan. Det er også mange her inne som har bedrevet regelrett medisinsk opplæring av fastlegenhjerte1