NEI NEI NEI NEI SKREV HELT FEIL, TSH ER FOR HØY.
Tenkte på at stoffskifte var for lavt, og rotet og surrer som vanlig.
NEI NEI NEI NEI SKREV HELT FEIL, TSH ER FOR HØY.
Tenkte på at stoffskifte var for lavt, og rotet og surrer som vanlig.
Hehe! :D Du er som alle oss andre her inne altså....? :wink: Nesten alle da...Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tor
Får du mer Levaxin nå? Det er jo vanlig å trappe opp litt i svangerskapet. Jeg tror ikke du kommer til å miste bare på grunn av at TSH er høy, og 8 er vel ikke så ekstremt etter hva jeg har skjønt. Hvis de andre verdiene er ok skal man visst ikke se så veldig på TSH når man er gravid. Men jeg håper du tar blodprøver ofte og får oppjustert levaxindosen hvis det er nødvendig.
Lykke til!
Takk for det!
Ja, har trappet opp til 50mcg daglig istedet for 25mcg mandag til fredag og 50mcg lørdag og søndag. Så det er jo ganske mye, men endokrinilogen ville ha TSH ned så fort som mulig.
Tok nye blodprøver på lørdag og TSH var gått ned til 6,5 fra 8,1 på ti dager. T4 var på 14 og T3 på 3,4
Skal ta nye blodprøver neste uke.
Eneste er at jeg er plaget med tungpust, men endokrinologen mente jeg likevel skulle fortsette med samme dosen.
Så enkelt kan man få sagt det!Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tor
Hvordan går det nå Sigrid?
Takk, mye bedre :)
Sist uke var TSH på tre et eller annet. Husker ikke nøyaktig. Så den er absolutt på bedringens vei. Skal ta nye blodprøver neste uke. Tar ofte, da jeg er redd for at TSH skal bli for lav. Har økt nesten 100% med Levaxin. Synes det høres så mye ut, men jeg har vel litt å gå på?
Endokrinologen mente det var det beste å øke raskt. Hun hadde også diskutert det med en annen kollega, så jeg får tro jeg er de beste hender :?
Og T4 er forresten på 15 nå.
Ok, det høres jo ut som det går bra. Hvor langt er du på vei? Når starta du opptrappinga av Levaxin?
Jeg er i uke ni nå, runder uke ti på mandag. Jeg begynte med Levaxin i høst, og økte da jeg var i uke fem av graviditeten.
Hei!
Jeg var i samme situasjon ifjor på denne tiden...Starta på levaxin 1.mars og fant ut at jeg var gravid i begynnelsen av juni:-) Da brukte jeg 75µg pr dag, men fikk beskjed om å øke til 800µgi uka. Min tsh var da på 3,69(tror jeg..) Hvis du søker på meg så finner du sikkert det jeg har skrevet her inne.
Jeg har nå en kjempefin liten prinsesse på 3 mnd, alt gikk bra under graviditeten og fødselen var super!(min andre)
Lykke til!
Ps.trodde det var tsh som er viktig under graviditet??