FT4 på 54 kan umulig være normalt uansett referanseområde. TSH skal også ligge mye høyere.Sitat:
Opprinnelig skrevet av benita
Jeg har Graves og jeg har forhøyet TRAS. Det er bombesikkert.
Printable View
FT4 på 54 kan umulig være normalt uansett referanseområde. TSH skal også ligge mye høyere.Sitat:
Jeg har Graves og jeg har forhøyet TRAS. Det er bombesikkert.
Hei brits...
Nei..Frt4 og Tsh i mine målinger har ikke vært normale men har stabilisert seg ved hjelp av neo.mer.
Er spent på resultstene denne gang nå.vil ikke skryte av min egen tilværelse om dagen akkurat.
Kan du beskrive plagene du har for tiden? Er de likedan som før du begynte på Neo-m, eller er de anderledes?
Du spurte hvordan jeg har det for tiden.... jeg har lyst å svare at det er veldig leeeeenge siden jeg har vært i såpass akseptabel og stabil form gjennom dagen som jeg har vært i det siste. Det betyr at de fleste plagene nå er nærmest borte, men det er noe som henger igjen. Dette "noe" er vanskelig å definere, men det er som om gnisten er slukket :cry:
Bedringen har ikke kommet gradvis som en skrå oppadgående linje; nei, det har gått to skritt fram og et tilbake. Noen ganger har det gått både to og tre tilbake, men hver gang det har gått fram så har det vart lengre og lengre. Det samme med de dårlige periodene. De ble også gradvis kortere.
Jeg klager egentlig ikke fordi når jeg ser meg tilbake til desember og sammenligner med i dag så kan formen ikke sammenlignes. Er så mye bedre. Det har vært perioder underveis der jeg har trodd at jeg holdt på å bli alvorlig psykisk syk fordi jeg følte meg så rar. Jeg var virkelig redd. Det er jeg heldigvis ikke lengre.
Jeg har hele tiden fulgt med på blodprøveresultatene og sammenholdt de med form og dose med medisin. Dette har gjort at jeg ikke alltid har vært snill pike og fulgt legens råd om dosering fordi jeg har vært uenig med ham. Det blir derfor spennende å se ved neste legetime om en uke om jeg har hatt rett i nåværende dosering. Uansett rett eller feil; legen får ikke vite det.
Hei :D
Jeg vet ikke om jeg regnes inn under Graves, men sannsynligheten er faktisk veldig stor for det. Graves hypotyreose. Har ikke fått skikkelig undersøkelse.. Men har egentlig høyt stoffskifte men blir lav siden TRAS'en blokkerer.. Det er slik jeg har forstått det ;)Sitat:
For å oppsummere dette så betyr det at tilstedeværelsen av stimulerende TRAS (T=tsh, R=reseptor, A=autoanti,S=stoffer) er det som forteller om man har Graves eller ikke. En annen her på forumet (AnneMa) har blokkerende TRAS og har ikke Graves. Dette er altså en blodprøve som må tas for å få diagnosen Graves.
Og TRAS er ikke en prøve man tar for dem med lavt stoffskifte. anti-TPO er den prøven som blir tatt av dem :) TRAS er der kun for å bekrefte eller avkrefte Graves. Jeg har forhøyet TRAS..
hei brits...
Du spurte om hvordan jeg føler meg om dagen...
Kjenner igjen mye av min form fra tiden før jeg beg på neo.m.
Jeg har skjelvinger,hetetokter og føler meg sliten hele tiden..
Det å huske hva jeg gjorde i går eller forige dagen krever konsentrasjon...føler at jeg kun er tilstedet mange ganger.Har store problemer med å henge med i samtaler.Virker som jeg ikke klarer å feste meg ved ting som blir sagt..
Disse plagene er nok ikke så sterke nå som før jeg beg på neo-m men kjenner de igjen...Ã… jeg vet det kommer fine dager igjen hvor jeg føler meg bra...
Mener dere at denne TRASprøven må tas for å konstantere Graves?
Sitter her med papirene fra røntgeninnstituttet hvor ultralyden ble tatt...der står det diagnoes Graves...Hvordan har de da kommet frem til dette..?
Har time til fastlege på onsdag å har mange spørsmål å stille...
Ha en vidre fin dag alle sammen....
Jeg vokter meg vel for å påstå noe som helst da jeg ikke er medisinsk utdannet,men av alt jeg har lest så trodde jeg at tilstedeværelsen av antistoffene Tras er det som indikerer Graves.
Lav TSH og høy FT4 forteller at stoffskiftet er høyt, men hvis man i tillegg har antistoffene Tras så har man den auto-immune sykdommen Graves.
Stoffskiftet kan være høyt av andre årsaker enn Graves.
Hvis jeg tar feil, så håper jeg at noen korrigerer meg.
Spør legen hvilke prøver ( han mener) som må tas for å diagnostisere Graves.
Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen som du gir, men i stedet for å være tilstede så føler jeg meg mer som å være litt på siden eller utenfor det som skjer. Kjenner du den følelsen?Sitat:
Er nok det jeg mener...
Er tilstede i situasjonen men det følge med å være en del av omgivelsene er vansklig til tider.ikke fordi jeg ikke er intressert men klarer bare ikke å følge med...om mulighten er tilstede trekker jeg meg vekk.det er nok det værste...Er normalt en veldig sosial person som trives i andres selskap...
Men godt ikke hver dag er slik...Noen dager er verre enn andre..
Nå tror jeg at det er på tide med en gulvvask her...har vært så "slapp og tiltaksløs" i det siste ..det syns ser jeg...
Ha en fin søndag alle sammen...
hei på deg benita.regner ikke med at du har fått prøvesvarene ennå,ikke jeg heller,mei I MORGEN tenker jeg.er spendt som en liten unge,for jeg var i så dårlig form da jeg tok prøvene,men regner med at det bare er TPO som er mer forhøyet.h er i barneparken med w idag,de har med seg kaninunger.han er så flink.det er JEG som skulle gjort de tingene vet du,men jeg har sovet.
vet du hvorfor man får :søtkikk:?har det m stpffskiftet å gjøre?igår trøkkte jeg i meg 6 båtis og to andre iser,etterpå ble jeg redd for å bli syk av det faktisk,føler meg som hun i hotell cæsar med bulemi..he he.men jeg kaster det ikke opp igjen da.he he
har lest at betablokkere kan gi søthunger.noen andre med samme erfaring?
Hei dere...
Kommer fra time hos legen å nye prøveresultater.prøvde å få en forklaring men det var ikke lett....
Kan dere hjelpe meg kanskje...?
Fritt T 3 : 3,8 (avik)
Thyroxin Fri : 18
Tsh-reseptorer 1,8 (avvik)
TSH,THYR.STI : 0,59 (avvik)
Han så at kjertlen hadde hovnet ytterligere opp og har bestilt time til ny ultralyd...
BENITA....