Sv: "For - forståsegpåere."
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
BeritM
Veldig treffende.... Akkurat sånn er det. Jeg har nesten sluttet helt å snakke så mye til omverdenen om situasjonen. Å få sånne kommentarer gjør det faktisk mye mye verre. Forumet her er fantastisk. Veldig godt å ikke føle seg ensom og som en "gærning". Det gir meg faktisk selvtillit og verdighet å tenke på at andre oppegående folk er rammet av akkurat det samme som meg, og at det ikke er noe med min personlighet som gjør at ting er som de er.
xx9 hjertflag1
Ja, for vi har verdighet... Det er så viktig at vi ikke glemmer det. Det er veldig lett å føle at man ikke har det og nesten gå inn i den rollen, og andre behandler en deretter. Eller la sykdommen eller andre mennesker ta den i fra oss fordi sykdommen kuer alt som lever i oss, hvis vi går syke i lang tid. Vi er lette å tråkke på. "Artig" at du nevner det ordet, jeg har tenkt mye på det i dag faktisk. hjertflag1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Bettie B.
Hvorfor tenker alle bare på seg - det er bare jeg som tenker på meg! :lol:
..
Jeg har for eksempel prøvd å si noe om min stoffskiftesykdom til en bekjent som også har det, og bruker levaxin. Han ble unnvikende og sa at han var vant til å fungere med lite energi, og til å ignorere kroppens signaler. Å lese noe om det, eller sette seg inn i hva det handler om, interesserte han seg ikke for. (På psykologspråk kalles det der for benekting). Mange liker ikke å snakke om sykdom, særlig ikke sin egen. Jeg liker det egentlig ikke heller. Både fordi det er lite sosialt akseptert (sytekjerring), og fordi, som flere beskriver her i denne tråden, at folk ikke skjønner hva jeg snakker om.
Det er derfor forumet er så genialt - jeg kan snakke med folk som skjønner hva jeg sier, og støtter meg, fordi alle er i samme situasjon kram1
Det kan jo også være at han (slik som noen jeg kjenner) stoler 100% på legen og at restene av den man er;
det må man bare forsone seg med (dvs: at man ikke kan bli helt seg selv igjen).
Beklager det kronglete språket - håper meningen min kommer fram :roll:
venter fortsatt på at min hypo-perforerte hjerne mm skal "opp å gå" igjen.