Sv: Blir fullstendig gal... høy eller lav??
Pusen..
Du skrev at TSH var 0,14?? Den er da subrimert i forhold til ref.område, og legen reagerer. Mange leger medisinerer etter TSH.
er nok derfor legen din vil at du skal senke dosen.
Det er noen få som er ok med å gå etter TSH, men for de fleste av oss går det ikke.
Jeg tipper sluttdosen din skulle ligge 125 - 150µg/dgl.
Jeg har vært på Volvet flere ganger, men endoene der medisinerer etter TSH..meg ville de ha på en fT4 rundt 16.....for å få opp TSH-så nå må du følge med og passe på deg selv....du føler og resonerer riktig!
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gunnda
Pusen..
Du skrev at TSH var 0,14?? Den er da subrimert i forhold til ref.område, og legen reagerer. Mange leger medisinerer etter TSH.
er nok derfor legen din vil at du skal senke dosen.
Det er noen få som er ok med å gå etter TSH, men for de fleste av oss går det ikke.
Jeg tipper sluttdosen din skulle ligge 125 - 150µg/dgl.
Jeg har vært på Volvet flere ganger, men endoene der medisinerer etter TSH..meg ville de ha på en fT4 rundt 16.....for å få opp TSH-så nå må du følge med og passe på deg selv....du føler og resonerer riktig!
Tusen takk for forklaringen. Ja jeg vet at de ser på TSh og det er forferdelig frustrerende. Jeg føler at jeg har symptomer på høyt selv om jeg er lav, noe som kan tilsi at binyrene ikke virker som de skal. Har vært utsatt for enormt med stress i 10 år i strekk. Alt fra voldtekt, til brann, 6 år i rettsak ang brannen og oppbygging, 3 år med "psykopat" (psykisk vold) , mistet et barn, jobben og bestemoren min samtidlig.
Føler meg halvdød...
Så tar jeg og øker dosen levaxin så sitter jeg nesten og rister resten av kvelden.. trykk i panna, tåkesyn. Konstant uvel i magen.
På apoteket får du kjøpt Hydrocortisomkrem,1%.
Prøv å smøre deg med ca.2 cm hver 4.time...bytt område.
Da burde du merke LIIT bedring hvis du sliter med binyrer.
Men kanskje du får utredning for det på Volvat, så lurt ikke begynne før etterpå da....?
Hvis du ikke har, kjøp en tablettdeler, og prøv å øke dosen din med bare 12,5µ daglig...pga at du reagerer så sterkt på doseøkning....går det greit, kan du jo øke med nye 12,5 etter 4-6 uker osv.......
Har du fått tatt fT3 slik at du vet om du konverterer.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Pusen1975
Så tar jeg og øker dosen levaxin så sitter jeg nesten og rister resten av kvelden.. trykk i panna, tåkesyn. Konstant uvel i magen.
Dette høres jo ut som om du ikke tåler Levaxin så bra. Kan du ikke argumentere og bruke dette som argument, og be om å få prøve thyroid?
Og alt du har vært igjennom, som du beskriver, får meg jo til å tenke at du trenger hjelp med binyrer. kram1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Vigdis
Dette høres jo ut som om du ikke tåler Levaxin så bra. Kan du ikke argumentere og bruke dette som argument, og be om å få prøve thyroid?
Og alt du har vært igjennom, som du beskriver, får meg jo til å tenke at du trenger hjelp med binyrer. kram1
Ja skal fortelle alt til legen neste uke, blir spennende å høre.
Jeg har en følelse at binyrer ikke er som de skal.. blir så bra å få svar :D
Takk for kram1
Litt gammel tråd dette, men oppsummerer litt!
Jeg hadde en TSH på nesten 7. T3 på 3 og noe, og T4 på 11.
Ikke rart jeg var dårlig.
Nå er TSH på 3,1, T3 på 5 og T4 på 18 :)
Jeg er svimmel og har endel plager så føler meg enda lav. Men endelig fått opp verdiene på T3 og T4. De har jeg slitt med å få opp.
Tar 75 mg. Har økt med 25 siste uka. Håper å komme ned på 1 snarest!!! :)